Interjú a DVA magyar márka tervezőivel az első kollekcióról, munkáról, sikerekről, botrányról
A DVA (ejtsd: dvá) butik szinte szempillantás alatt robbant be a magyar piacra. A limitált, egyedi táskák nem hiányozhatnak egyetlen divatőrült gardróbjából sem. A tervezőpáros most pedig megtervezte első saját ruhakollekcióját is, melyet először idén májusban mutattak be Budapesten.
Ezeket láttad már?
A DVA márka megálmodói Csáki Klaudia és Kaptay Annamária meséltek nekünk a márka születéséről és alakulásáról. Sikertörténetük bárkit inspirálhat, hiszen az egyszerű véletlennek és kalandvágynak köszönhetik, hogy mindez megvalósult.
Anna és Klaudia öt éve találkoztak először, amikor wakeboardozás közben mindketten ugyanabban a kanyarban estek ki a pályán: "A mentőcsónakra várva volt időnk beszélgetni és megismerni egymást" – meséli Anna. "Ekkor még mindketten teljesen más területen tevékenykedtünk. Anna tolmácsolással, én építészettel foglalkoztam" – teszi hozzá Klau. Azonban érezték, hogy a kötött 8 órás munkaidő egyiküknek sem felel meg, de váltani ekkor még nem volt merszük. Ahogy teltek az évek, egyre jobban érett bennük az elhatározás, azonban arra, hogy együtt szeretnének valami teljesen újba belevágni, csak az utolsó pillanatban jöttek rá. "A DVA minden részletét rendkívül spontán módon alakítottuk ki. A névválasztást sem bonyolítottuk túl. Mindenképp egy hangzatos orosz nevet szerettünk volna, részben azért is, mert félig orosz vagyok. Borozgatás közben végül a DVA mellett döntöttünk, ami oroszul annyit jelent, hogy kettő" – meséli Anna.
"Eleinte különleges, feltűnő stílusú import ruhákat forgalmazó butiknak indultunk. Az általunk készített, akkor még csak néhány táskát leszámítva nem gondolkodtunk saját kollekcióban mostanáig, viszont egy felkérés kedvéért, amikor a márka is épp betöltötte a 9. hónapot, idén belevágtunk" – árulja el Anna. Első kollekciójuk megtervezésére három hetük volt. "Mindketten megrajzoltuk saját terveinket, és az egyeztetéskor döbbentünk rá, hogy nagyon hasonlítottak egymásra" – teszi hozzá. "Egy korábbi kapcsolatomnak köszönhetően a víz nagy hatással volt rám, ezt próbáltam belevinni a rajzaimba, így a víz és a füst motívumok határozzák meg a tavasz-nyári kollekciónk darabjait" – tudtuk meg Klaudiától. "A printelést szinte a legutolsó pillanatra hagytuk, és ahogy álltunk a hatalmas nyomdagép előtt és néztük, ahogy kiömlik belőle ez a hófehér neoprén a kékes-lilásan morajló grafikával, olyan érzés volt, mint amikor a tengerparton állsz és a hullámok simogatják a lábadat. Abban a pillanatban kapta a kollekció a DEEP nevet".
Az ezüstszín a táskák tervezése óta meghatározza a DVA márkát, és szinte minden darabján az új kollekciónak is visszaköszön. A feltűnő színek és a különleges anyagok nem mindennapi megoldásnak számítanak, hiszen a neoprén mellett építőipari szigetelőanyagot is használtak. "Egy építkezésen találtuk, és egyszerűen nem tudtunk ellenállni neki, éreztük, hogy ebből valamit csinálni kell! Ekkor még fogalmunk sem volt, hogy egyáltalán vágható, szabható, varrható lesz-e. Innentől kezdve szinte a márka védjegyévé vált ez az anyag" – magyarázta Anna.
A DVA márka indulásakor korábban felröppentek bizonyos pletykák, miszerint külföldről rendelt darabokkal kereskednek. Nos, a lányok ezt nem is titkolják: "Ezt nevezik üzletnek. Mi sosem állítottuk, hogy az általunk forgalmazott termékek saját tervezésűek lettek volna" - magyarázta Klaudia. "Viszont minden reklám jó reklám, és a botránynak hála nagyot nőtt az érdeklődés a márka iránt. Ennek a kiemelt érdeklődésnek és figyelemnek, így közvetetten az eredetileg lejáratónak szánt cikknek hála, pár hónap alatt egyszerű butikból valóban designer márkává válhattunk - noha ez valójában nem is volt célunk. Mondhatjuk, hogy a külvilág `kényszerített` bele minket a tervezői szerepbe. És megérte sodródni!" - értenek egyet a lányok.
Feltehetjük a kérdést, hogy vajon mi a DVA sikerének a titka? Klau és Anna elmondása szerint egyértelműen az, hogy mindent ők ketten csinálnak egyedül. A lányok nem csak táskákat terveznek, vagy butikot vezetnek. Ők a marketingesek, a grafikusok, a fotósok, a modellek és a könyvelők is. Ráadásul minden egyes vásárlóra emlékeznek, személyesen ismerik és számon tartják őket. Kétségtelenül a szívüket és lelküket is beleteszik a márkába, nem kérdés, hogy munkájuk kifizetődik. Már izgatottan várjuk a következő kollekciót és a csajok újabb nagydobását.