Interjú a DORAWYN márka megálmodójával! Mindent megtudhatsz a természetes, környezettudatos kollekció titkairól!
Napjainkban egyre többen tartják fontosnak a környezettudatosságot és ez a koncepció már a úttörő kezdeményezéseket hozott a divat világában is.
Ezeket láttad már?
Magyarországon a DORAWYN márka képviseli leginkább a fenntarthatóság eszméjét. Hogyan lehet természetes növényi anyagokkal színezni a ruhákat? Esővízzel festeni? Minden darabot egyedivé tenni és vintage kötőgépen újrahasznosított pamutból megalkotni? Mindenre választ kaphatunk a DORAWYN márka megálmodójával készített interjúból!
Mesélj, kérlek kicsit a márkáról. Mitől különlegesek a darabok?
DORAWYN: A diplomám megszerzése után alapítottam a DORAWYN-t, vagyis már az utolsó évben körvonalazódott, az arculat. Számomra a DORAWYN egy önkifejezési forma, itt valahogy kifejezhetem mindazt, ami bennem van: gondolatokat, hangulatokat, vizuális világot#8230;
A brand egy idea köré épül: képzelj el egy apokalipszis utáni hangulatot, amikor mindenki a túlélésért küzd. Az újrakezdők azonban felismerik, hogy csak akkor van jövőjük a Földön, hogyha a természettel harmóniában élnek.
A kollekcióim egytől-egyig hordozzák ezt a feltételezett jövőképet, remélve, hogy az üzenet még idejében bejut és együtt képesek vagyunk megváltoztatni a jövőt.
A darabok különlegessége elsősorban az innovatív szabásvonalakban rejlik, mindemellett minden kézzel festett és a kötött anyagokat mi magunk készítjük egy vintage kötőgépen újrahasznosított pamutfonalból. A kollekciók mind egyedi darabosak, egyetlen méretben készülnek el, két kollekció között pedig számtalan új verzió születik a megálmodott darabokból az egyedi megrendeléseknek köszönhetően, így minden egyes ruha egy egyedi életérzést közvetít.
Mióta szívügyed a környezettudatosság?
DORAWYN: A főiskolán hallottam először, hogy a divatipar a világ második legkörnyezetkárosítóbb hatással bíró iparága az olajkitermelés után és ez azóta sem igazán változott, a munkaerő végletekig történő kihasználásáról pedig már inkább tudomást sem veszünk.
Akkor döntöttem el, hogy én máshogy szeretném csinálni.
A ruhákon kívül az élet más területein is törekedsz a környezettudatosságra? Hogyan?
DORAWYN: Természetesen. A műhelyben keletkező leeső anyagdarabokat például rendszeresen elajándékozom olyanoknak, akik még fel tudják őket használni.
A festésnél felhasznált víz az esetek 80%-ban esővíz, amit egy ciszternában gyűjtünk.
Az élet más területein pedig törekszem rá, hogy a lehető legkevesebb "szemétbe" csomagolt terméket vásároljak. A szelektív hulladékgyűjtés pedig szerintem mára már alap…
Hogyan zajlik egy új kollekció előállítása?
DORAWYN: Ez mindig a legizgalmasabb rész, ahogy egy gondolatfoszlányból kialakul egy kerek egész történet.
A kollekció tervezése nálam pár hétig csak elméleti szinten zajlik. Random helyzetekben bevillan egy kép, aztán megszületik egy összefogó gondolat, ami keretet ad az egésznek. Aztán lekötjük az anyagokat és beszerzem a minősített organikus anyagokat is.
Néhány anyagkísérletet, színmintát, kötésmintát követően egyből a próbababán amolyan szobrász üzemmódban születnek meg a darabok, szabásminta nélkül.
A fotózás pedig a pont az i-re, amikor életre kelnek a darabok és összeáll minden egy kerek egésszé.
Laikusként megfordul az ember fejében, hogy vajon mennyire tartósak a természetes színezőanyagok?
DORAWYN: A növényi festés egy rendkívül összetett, évezredes múltra visszatekintő alkímia. A színeket különböző anyagok hozzáadásával akár teljesen meg is változtathatjuk. Úgy gondolom, hogy a megfelelő előkészítés mellett tartós eredményt kapunk.
Kik a fő célcsoportod? Kiknek ajánlod a ruhákat?
DORAWYN: Öntudatos, magabiztos nők, akik teljes mértékben elfogadják a sajátos különbözőségeiket és jól érzik magukat a bőrükben.
Mire vagy a legbüszkébb, mint tervező?
DORAWYN: A brandem közösségteremtő erejére, a rengeteg vásárlói fotóra és visszajelzésre a világ minden pontjáról.
Milyen nehézségei vannak a ruháid eladásának és tervezésének?
DORAWYN: A tervezés jön magától, de maximalista vagyok. Az pedig nem a legjobb barát, amikor valamivel időre szeretnék elkészülni, és mindig nagyon a szívemen viselem, hogy vajon ugyanúgy fog-e tetszeni az embereknek, mint az előző kollekció. Ezt is elkapkodják-e majd vagy most teljesen mellényúltam. Ilyen kérdésekkel stresszelem magam a release előtt, de végül aztán mindig minden pont úgy lesz jó, ahogy van.
Van konkurenciád Magyarországon?
DORAWYN: Nem ismerek mást, aki hasonló alapokra helyezte volna a márkáját.
A DORAWYN egy innovatív és nagyon egyedülálló brand, ami amolyan extraként még környezetbarát is. Egy egészen sajátos vizuális világba repíti a vásárlókat és engem pedig mindegyik darabhoz személyes kapcsolat fűz.