Imádni fogod: friss magyar márka, ami csodás mintás zoknikat készít: Zoktopus
Az Instagramon futottunk bele ezekbe a vicces mintás, szép feltűnő mintákban pompázó zoknikba. A villamosos, street foodos, vagy éppen cápás, pálmafás zoknik olyasmik, amiket rögtön szeretnél a zoknis fiókodban tudni. A Zoktopus márkában az külön is fantasztikus, hogy magyar, és Magyarországon is készülnek a darabjaik. A friss márka nyomába eredtünk, és most bemutatjuk nektek is, tuti, hogy imádni fogjátok!
Ezeket láttad már?
Bemutatnátok nekünk a Zoktopus márkát?
Röviden egy fiatal márka vagyunk, áprilisban indult el webshopunk és Instagram oldalunk. Azonban az ötlet ennél jóval korábban fogant meg, nagyjából egy évig ötleteltünk, kerestünk és megvalósítottunk.
Egyébként mi egy pár vagyunk, Olivér videójátékfejlesztő, Lilla pedig munkaerő toborzással foglalkozik. Mivel mindketten multi környezetben dolgozunk, (amivel egyébként semmi baj nincs, szuper a társaság:)) szerettünk volna egy kreatív és önálló tevékenységbe fogni. Nagyon élvezzük a piac változatosságát, a kreatív, jófej embereket akiket a közös munka által megismerhettünk. Egy termékfotózás izgalmát, a technológiai kihívásokat, az állandó megoldáskeresést a felmerülő kérdésekre.
Olivér és Lilla a márka alapítói:
A zokni sokáig a legunalmasabb ruhadarabok közé tartozott, de az utóbbi időben mindez teljesen megváltozott. Honnan eredeztethető a ti lelkesedésetek?
A lelkesedésünk forrása folyamatosan változik. Mikor elkezdtük csak szerettünk volna csinálni valami egyszerűt amiben le tudjuk vezetni a kreatív energiáinkat. A zokni egyszerre tűnt egyszerűnek és izgalmasnak. Na, mint utóbb kiderült,, csak egyikben volt igazunk. Sokkal körülményesebb elindulni mint gondoltuk, de egyben izgalmasabb is.
Mostanában sokkal inkább az lelkesít, hogy ki lesz a következő dizájner, akivel lehetőségünk lesz együtt majd dolgozni, hogy mi lesz a téma és, hogy mit fogunk tudni kihozni a zoknik korlátos keretei között.
Éppen a mintás zoknik újkeletű népszerűsége miatt rengeteg versenytársatok van, mitől lehet sikeres a Zoktopus?
Ez így van, egyre több helyen lehet venni jópofa színes vagy vicces zoknikat. Mi a termékeinkre azonban egész másképp tekintünk. Amit mi el szeretnénk érni, hogy minden termékünk magában hordozzon egy hangulatot, vagy egy gondolatot és mikor ez a fogyasztó kezébe kerül, ő is érezhesse ezeket. Ha ezt elérjük, akkor sikeresnek tekintjük a terméket.
Az egyik következő lépés amivel ezt erősíteni szeretnénk, hogy nem egy, hanem több tervezővel is együtt fogunk dolgozni, akiknek a saját stílusa meg fog jelenni a termékeinken. Így egyedi és változatos lesz a hangulat és a gondolat, amit hordoz. Emellett mind a termékeinken, mind a weboldalunkon nagyobb hangsúlyt fogunk fordítani a tervező személyére és az adott termék történetére, ezzel is erősítve a tervezők és a fogyasztók közötti kapcsolatot.
A végcél tehát, hogy a Zoktopus termékek elsősorban szellemi és kulturális produktumokká váljanak, és csak másodsorban legyenek kiváló minőségű ruhadarabok vagy tárgyak, amikre mindig lehet számítani. Most még az út elején vagyunk és még próbálgatjuk a szárnyainkat, de a cél már megvan.
Mindannyiunknak sok-sok zoknija van, mégis valószínűleg a többségünknek fogalma sincs, hogyan készül egy zokni, be tudtok avatni minket a folyamatba?
Természetesen nem kézzel varrjuk a termékeket, egy magyar gyártó céggel vagyunk kapcsolatban. A folyamat az ötleteléssel kezdődik, amely a dizájner által készített digitális tervrajzzal fejeződik be. Ezt a tervrajzot átadjuk a gyártónak, akikkel átbeszéljük a legapróbb részletek is ami alapján elkészül a prototípus. Ha a prototípus megfelel az elvárásoknak, akkor elkezdődik a gyártás. Ellenkező esetben vagy módosítunk a mintán, vagy kidobjuk. Volt már rá példa, hogy akármennyire is tetszett egy minta a terveken, a valóságban sehogy se sikerült működésre bírni, és el kellett engednünk.
Dizájner ágyneműt tervezett Oláh Anna, rendezd be a magyar tervező darabjaival a hálószobád
Dizájner ágyneműt tervezett Oláh Anna, rendezd be a magyar tervező darabjaival a hálószobád
A márka nevében, és a logóban is felbukkan az octopus, de a zokniminták között eddig még nem láttunk poliposat, számíthatunk rá, hogy bővül majd ilyen darabbal a kínálat?
A kérdés jogos, de egyelőre nem szerepel tervek között. Ami a nevet illeti, az IKEA-ban kapható polipalakú zoknicsiptetőre az angol köznyelvben socktopusként hivatkoznak. Ezt mi az érdekesség és a magyar identitás nevében, magyarosítottuk.
Kizárólag zoknimárkának képzelitek el magatokat a jövőben, vagy várható a paletta bővítése?
Jelenleg abszolút ez a fókusz. Zoknik terén is még nagyon sok ötletünk van amit szeretnénk kipróbálni. Ezzel együtt a brandünk erejét elsősorban az üzenetében látjuk. Tehát, ha meglesznek hozzá a lehetőségeink és tálalunk olyan területet, amiben örömünket leljük és alkalmas ennek az üzenetnek a közvetítésére, akkor biztos el fogunk gondolkodni a paletta bővítésén. Ez azonban még nagyon a jövő zenéje, ezért semmi konkrétumot nem tudunk mondani, de mondjuk strandolni szeretünk#8230;
Hol találnak meg benneteket a vásárlók?
Természetesen a webshopunkban. De ezen kívül 3 központi elhelyezkedésű dizájnshopban is megtalálhatóak vagyunk Budapesten illetve a dizájnerünk, Treszner Barbi pécsi üzletében, a Coollab-be is bármikor benézhettek.
Részt veszünk ezen kívül az Allee-ban megrendezésre kerülő Ajándék Terminálon is, ennek kifejezetten örülünk, mert a teltház ellenére is szorítottak nekünk helyet. Tervben van továbbá, hogy dizájnvásárokon is részt vegyünk.