Hogyan alakították át az influenszerek a közösségi médiában a divatot?
Nem kérdés, ha aktív felhasználó vagy a közösségi oldalakon, akkor nem ismeretlen számodra az influenszerek tevékenysége. A közösségi média felületeinek köszönhetően szinte bárkinek lehetősége van sokmilliós közönséghez eljutnia, valódi és értékes hatást azonban csak kevesen tudnak kifejteni.
Ezeket láttad már?
TEDD! – MERT ÚJAT MUTAT
Amikor az Instagram elindult 2010-ben, az igazolás kék pipájának ígérete azt jelentette, hogy vállalnia kell magát annak, aki bármit is közvetíteni akar. Abban az időben, ha valaki online megjelent, kevés dolog volt fontosabb, mint az, hogy mit visel. Így az évtized elején felbukkant az #OOTD (Outfit Of The Day/a nap ruhája), mely az Instagram egyik legnépszerűbb hashtagjévé vált. A közösségi média szenzációjához alig volt szükség másra, elég volt az ember, aki bemutatta a szettet, amit viselt, és ezzel már meg is született az influenszer. A indulás utáni pár évben hatalmas inspirációforrás volt a felület, megmutatta, mit és hogyan lehet viselni, sminkelni, enni, főzni vagy éppen hogyan jó kikapcsolódni.
AZ ÚJFAJTA VÁSÁRLÁS: TEDD!, VAGYIS KÖVESD, HA HASZNOS A TARTALOM
A termékek reklámozása és az eladások növelése az influenszerek legértékesebb képességeivé váltak az évtized közepére, amikor megjelentek a szponzorációk. A marketingtevékenységüket leginkább az jellemzi, hogy egyfajta személyes hangvétellel próbálják elérni a potenciális vevőket, és megkísérlik őket befolyásolni. Ez változatos hirdetési módot, felületet biztosít a cégeknek, és mivel egy ember teszteli az adott terméket, ezért a követők többsége hitelesebbnek is tartja a jelenséget. Az egyik legnagyobb kihívás, hogy a hitelesség feláldozása nélkül tegye valaki mindezt. És itt jön be a képbe, hogy fogyasztóként nem árt jól átgondolni, kiktől érdemes tippeket, tanácsokat és impulzusokat befogadni.
TEDD! – DE CSAK AKKOR, HA INSPIRÁL!
Az emberek általában azt várják, hogy az influenszerek inkább stílusos, virtuális „barátok” legyenek, bepillantást nyújtsanak az életükbe, megosszák a stílushoz vagy tevékenységekhez kapcsolódó tanácsaikat. Ám ezzel érdemes óvatosan bánni, hiszen nem mindenki engedhet meg mindent magának. Az influenszerek két dolog közül választhatnak: vagy még mélyebbre taszítják az embereket az illúzióikban, vagy felszabadítják őket. Fontos, hogy jól és a helyükön kezeld a tartalmakat!
TEDD! VAGY NE TEDD!? - EGY KÉRDÉS, MELYET EZ AZ ÉVTIZED FOG MEGVÁLASZOLNI.
Az olyan CGI-befolyásolók, mint Lil Miquela és Noonoouri, a programozók termékei, de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy könnyedén részt vegyenek a befolyásolásban. A virtuális és a kiterjesztett valóság technológiája ismét mindent drasztikusan megváltoztathat, éppen ezért mindig ébernek kell lenni!
Az anyag a 2021-es Tedd!&Ne tedd! mellékletben jelent meg.