Hivatalos: ő a legnépszerűbb művész a divatvilágban
A kortárs képzőművészet mindig is fontos ihletforrása volt a divatnak. A Louis Vuitton számos ilyen projektje kapott nagyobb nyilvánosságot.
Ezeket láttad már?
Ezek mellett is számos divattervező ápol jó kapcsolatot művészekkel, akik aztán így, vagy úgy, de hatással vannak a kollekciókra. A divatvilág számára most biztosan Jeff Koons a legfontosabb hivatkozási pont. Az amerikai művész tavaly Lady Gaga ARTpop albumának borítójának kiötlőjeként került újra az érdeklődés középpontjába. Idén a New York-i Whitney múzeum retrospektív kiállítással tisztelgett a valóságos sztárnak számító giccsművész előtt.
A H&M a tárlat apropóján kulttárgyat dobott piacra, kistáskájukon a művész egyik emblematikus alkotása szerepelt, az egyik üzletük `be is öltözött` Koons üdvözlésére. Még mindig nincs vége az őrületnek, hiszen most a Garage magazin címlapra tette egy másik híres művének újragondolását, rögtön több verzióban. Jeff Koons lufifigurára hasonlító, fém Nyuszi névre keresztelt szobrát keltette életre Anja Rubik és ki más, mint a menőségben mindig részt vállaló Cara Delevingne. A modelleket Solve Sundbo fényképezte, majd ezt követően változtatták nyuszikká őket, és a magazin honlapján akár virtuális szoborként is megtekinthetjük az alkotásokat. Jeff Koons elképesztően giccses alkotása eredetileg a hagyományos húsvéti nyuszi és a Playboy pajkos logóállatkáját egyesítette, ezzel hozva létre új jelentés, ez kapott most újabb gellert, amikor a Garage modellek segítségével fedolgozta az ikonikus szobrot. Vagányul néz ki, nem?