Hazai hírességek a Dorkoval együtt támogatják vakvezető kutyák képzését
Idén már ötödik alkalommal fogtak össze hazai hírességek, művészek és sportolók a Dorkoval a vakvezető kutyák képzésének támogatására. A Loyalty is Royalty kampány 2015-ben indult azzal a nemes céllal, hogy minél több magyarországi látássérült mellé kerülhessen egy hűséges segítőtárs. Évente 100-120 ismert művész és sportoló csatlakozik a magyar márka kezdeményezése mellé.
Ezeket láttad már?
A Dorko életében a hazai jó ügyek támogatása a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt kap. Fontos célkitűzése a márkának, hogy olyan kezdeményezéseket indítson, és olyan szervezetek munkáját támogassa, amelyek egyébként nem kapnak elegendő reflektorfényt.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének Kutyaiskolájánál a várólista nagyon hosszú, sokan akár éveket is várnak vakvezető kutyára hazánkban. Ezért tartotta fontosnak a Dorko, hogy 2015-ben zászlajára tűzze a várakozási idő csökkentését.
"A Dorko támogatásának köszönhetően az elmúlt évek során sikerült megduplázni a Magyarországon évente kiképezhető vakvezető kutyák számát, 5-ről 2-3 évre csökkentünk a várakozási időt a várólistán jelentkezőknek, amely ugyan még így is hosszú idő, de a kampány nagyon sokat segített nekünk. Emellett a fiatalok is nagyobb nyitottságot mutatnak az iskolánk és tevékenységünk felé, ami külön öröm számunkra" – mondta el Schiff Mónika, az MVGYOSZ Vakvezetőkutya-kiképző Központ vezetője.
,,Nemrég lehetőségem nyílt ellátogatni a vakvezető kutyakiképző központba, ahol találkozhattam azokkal a párhónapos kölyökkutyákkal, akikből a MVGYOSZ és az önkéntesek kitartó munkája, valamint a támogatások révén a látássérültek számára legfontosabb négylábú segítőtársak nevelése válik lehetővé. Örömmel és büszkén álltam a Dorko kampánya mellé. – nyilatkozta Agárdi Szilvia, a Voice és A Dal tehetségkutató műsorban nagy sikert elért látássérült énekesnő, aki számára nagyon fontos a társadalmi érzékenyítés és az esélyegyenlőséget elősegítő kezdeményezések.
A hazai hírességek és sportolók közül sokan már a kezdetek óta a Dorko kezdeményezése mellé álltak, így például többek között Dukai Regina, Túróczi Réka, Lipcsei Betta, Kollányi Zsuzsi, Sydney Van Den Bosch, Cserpes Laura is több éve aktív részesei a kampánynak.
A Loyalty is Royalty termékek eladásából származó teljes nyereség a vakvezető kutyák kiképzését támogatja.
A Dorko külön erre a célra tervezett limitált 2019-es kollekciója már elérhető a webshopon és az üzletekben.