Harmadik alkalommal lépnek kifutóra a magyar márkák a Milan Fashion Weeken
Már harmadszor mutathatják be kollekcióikat a Milan Fashion Weeken azok a magyar divattervezők, akik a Camera Nazionale della Moda Italiana és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös nemzetközi mentorprogramjának résztvevői. A kifutók mellett a Fashion Hub kiállítóterében is megtekinthetőek lesznek a magyar designerek által megálmodott összeállítások. A divathétre kiutazó öt magyar tervező termékeiből a Budapest Select ernyőmárka alatt január 27-e óta már a Budapest Select showroom-ban, Milánó belvárosában is vásárolhat az érdeklődő közönség.
Ezeket láttad már?
Idén ismét hatalmas lehetőséget kap az az öt tehetséges magyar tervező, akik részt vesznek a Magyar Divat & Design Ügynökség mentorprogramjában, hiszen a Milan Fashion Week AW2021 keretében harmadik alkalommal mutathatják be kollekcióikat az olasz divatfőváros kifutóin. A 62. alkalommal megrendezett milánói divathét során a bemutatók mellett a Fashion Hub kiállítóterében, valamint idén már egy önálló Budapest Select showroomban is prezentálhatják alkotásaikat a designerek.
Az öt márka – az Abodi, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dora menswear – teljes kollekciója már megtalálható a január 27-én megnyílt Budapest Select showroomban, mely a Via Errico Petrella 22 szám alatt várja a vásárlókat március 10-ig. Február 21-én, pénteken a Museo della Permanente impozáns épületében megrendezett fashion show mellett a Fashion Hub kiállításában is megjelenik 15-20 darab a tervezők őszi/téli kollekciójából, amelyet idén új helyszínen, a Via Filippo Turati 34 szám alatt láthatnak az érdeklődők február 19. és 24 között. Igazi kuriózum, hogy az Elysian márka külön prezentációt is tarthat február 19-én, amiért a tavalyi évben elnyerte a Buyers Award 2019 díjat.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) által 2018 augusztusában aláírt hároméves stratégiai megállapodás értelmében a piacvezető olasz divatkamara aktívan segíti és támogatja a feltörekvő magyar tervezők fejlődését. Ezt szolgálja a két szervezet által közösen kidolgozott nemzetközi mentorprogram, amelynek legfőbb célja, hogy segítsen a márkáknak megszerezni a sikeres márkaépítéshez szükséges üzleti tudást, valamint támogassa őket a nemzetközi piacra lépésben és felkészítse őket a sikerre. Erre kitűnő alkalmat jelent a Milánói divathéten való megjelenés, amelyre idén már harmadik alkalommal nyílik lehetőségük a mentorált magyar tervezőknek.
Az előzetesen felmért, egyéni szükségletek alapján kialakított program keretein belül B2B-meetingek, személyes találkozók, workshopok és gyárlátogatások során a mentoráltak elsajátították a termékfejlesztés, a márkaépítés és -kommunikáció és az üzleti tervezés készségeit. A mentoring sikeresen elvégzésének és a mentorok tanácsainak és útmutatásának köszönhetően a magyar márkák olyan magas színvonalat képviselnek mind minőség, mind kreativitás terén, hogy bármelyik külföldi showroom-ban megállják a helyüket.
A magyar divat- és designmárkák nemzetközi promotálására hozta létre a Magyar Divat & Design Ügynökség Budapest Select ernyőmárkát. A Budapest-fókuszú ernyőmárka fő célja, hogy a magyar brandek az egységes kommunikáció által, de saját arculati elemeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak a nemzetközi megjelenéseik alkalmával. Az ernyőmárkának köszönhetően a kollektív részvétel sokkal erősebb benyomást kelt a külföldi szakmában, mintha a márkák egyedül jelennének meg ezeken az eseményeken.