Gucci loafer, a legjobb dolog, ami a lábadra kerülhet
Már nem is kell várni Ridley Scott legújabb szuperprodukciójára, a House of Gucci című filmre. Hatalmas a kíváncsiság, hogy a nagy múltú luxusmárka története, hogy elevenedik meg a vásznon. Ha még nem láttad, akkor is érdekes lehet számodra a Gucci jelenleg legtrendibb lábbelije.
Ezeket láttad már?
Az évtizedek során számos ikonikus darabot terveztek az olasz divatháznál a dizájnerek, és most nagyító alá vesszük az egyik legnagyobb kedvencet a loafer cipőt.
Fontos koronázási év volt 1953-ban Európában. II. Erzsébet királynő trónra lépett Angliában, míg Olaszországban új királyt koronáztak meg, a Gucci Horsebit loafer cipőjét. Jelentőségteljes, hogy mindketten uralkodnak azóta is!
A lábbeli összefoglalja az olasz luxus lényegét, és lépést tart a divat és a hírességek világával, mióta Guccio Gucci fia, Aldo először bemutatta a lábbelit 1953-ban. Az olasz dizájn úttörője megnyitotta az első amerikai üzletét New York-ban, ahol a loaferek bemutatásra kerültek. A cipőket a kezdetektől fogva kézzel készítik, először csak férfi, majd később női modellek is megjelentek, melyek a ruhatárak kulcselemeivé váltak. Igényes kidolgozásuknak, és időtlenségüknek köszönhetően évtizedekig kitartanak megfelelő gondozás mellett. Olyan mint egy jó farmer, vagy bőrdzseki, minél többször hordják őket, annál jobban néznek ki, mivel a bőr patinásabb lesz, és kényelmesebbé válik, ahogy a lábához illeszkedik/igazodik.
A Gucci loafer a laza elegáns stílus egyetemes szimbóluma. Amikor a cipő először megjelent a klasszikus fazonnal, és a jól ismert fém díszítéssel a tetején, nem sokkal utána a lábbeli világszerte elterjedt. A hetvenes, nyolcvanas években diszkótáncosok és nagy hatalmú vezetők egyaránt viselték. Aztán a kilencvenes évek elején a Wall Street power-suit-generáció egyenruhájának részévé vált. Az évek múlásával átalakult – divattól függően - a megjelenésük is. Pár évvel ezelőtt megfiatalította a Gucci új kreatív igazgatója, Alessandro Michele, aki felfrissítette a klasszikust egy karcsúbb formával és egy kis alkalmi szőrmével. Minden szezonban játszik a dizájnnal, frissíti a formát, az anyagokat és a részleteket, de a cipő alapvető szépsége és funkcionalitása ugyanaz marad.
A Louis Vuitton monogram táskához, a Chanel tweed kosztümhöz, vagy egy Hermès sálhoz hasonlóan a Gucci cipője is meghatározza kategóriáját. Nem véletlen, hogy 1985 óta az olasz márka egyik legemblematikusabb dizájnja állandó kiállítási elem a Metropolitan Museum of Art-ban. Az elegáns lábbeli továbbra sem köti magát egyetlen korosztályhoz, nemhez vagy öltözködési kódhoz sem. A divatház minden szezonban újragondolja cipőjét, ami számtalan friss és új stílushoz vezet. Egyes dizájnok a klasszikus felső résszel – a divat egyik legismertebb szimbólumával – érvényesülnek, míg mások egy merészebb irányba indulnak el, és új trendeket teremtenek.