Fókuszban a melltartó
Gondoltad volna, hogy a Marks&Spencer már kilencven éve kínál melltartókat? Meglepően modern a koros darab, ami természetesen most egy újabb, modernizált melltartót inspirált. A fehérneműtrendekről a brit divatcég tervezőjével, Soozie Jenkinson-nal beszélgettünk.
Ezeket láttad már?
Soozie Jenkins-szel, a Marks&Spencer fehérnemű, sport és fürdőruha tervező csapatának a vezetőjével Londonban beszélgettem
Mit tartasz most a legizgalmasabbnak a fehérneműk terén?
A sportos stílus, ennek az esztétikája, a testre, életünkre szabása érdekel most bennünket a legjobban a Marks&Spencer- nél. Semmi kétség, ez a legnépszerűbb trend az alsóneműk terén is. Az is nagyon fontos most nekünk,- mivel 90 éves az első M&S melltartó - hogy ezt a minden nőnek nagyon sokat jelentő alapdarabot újratervezzük. A cég Leedsben található archívumában kutakodtunk és kiválasztottunk egy, a 70-es években nagyon népszerű fazont, amit "Scanlace" melltartónak hívnak és 1972-ben több mint egymillió darabot adtak el belőle. Fogtuk ezt a nagyon egyszerű, de annál szemet gyönyörködtetőbb, geometrikus fazont és a nagyon sportos, izgalmas csipkét és modernizáltuk. Persze figyelembe kellett vennünk, hogy ma nagyobb mellük van a nőknek, mint a hetvenes években és mi nagyon széles méretskálával dolgozunk. Ezért is vásárolnak nálunk szívesen a nők, mert dupla D-kosárig kínáljuk például ezt a terméket is, igaz, azt már merevítős változatban, nem drót nélkül. Imádjuk a hagyomány, a modernitás hordható kombinációját, az évfordulóra készült melltartónk ennek a gondolkodásmódnak a tökéletes megvalósulása.
Mi a sportos stílus új terminológiája a divatban, ami benneteket is nagyon inspirál és miért is tartjátok fontos trendnek?
Athleisure-nek nevezik. Ez ma már egy globális trend. Ahhoz tudnám hasonlítani, amikor a nők leggings-re kezdték cserélni a farmernadrágot. Már nem csak a sportos programjaikhoz viselték, hanem abban mentek kávézni, munkába. Ugyanez történik az elmúlt években a sportmelltartókkal. Ha visszanézek öt évet, azt látom, hogy akkor a sportmelltartó teljesen másképpen nézett ki, teljesen másképpen használták a nők. Tisztán funkcionális volt, a funkciójában nagyon fontos és egyre nélkülözhetetlen, hiszen mennyivel kényelmesebb a sportolás, ha viseli az ember, de nem voltak színesek, nem volt bennük semmi rafinéria, dizájn, izgalom. Egy jó ideig a sportruházat a nem nagyon trendi, szükségszerű, nem nagyon szerethető kategóriába tartozott és szigorúan csak a sportoláshoz használták. Ez fokozatosan megváltozott az életstílusunk változásával. Az egészséges életmód divatosabb lett, a sportos, egészséges testalkat, az étkezés jobban fókuszba került és a sport inspirálta darabok megjelentek az utcán, le sem akarjuk venni őket. A sportos alsónemű szervesen beleilleszkedik ebbe a trendbe és az előbbi maga után hozza az alsóneműink megújulását. Tudjuk, hogy egyre több nő visel sportmelltartót minden nap, nem csak a sportoláshoz, mert nem akarnak lemondani a komfortérzetről, amit a viselésük jelent.
A sportmelltartód bonyolultabb, mint gondolnád: rengeteg apró darabból állítják össze és hightech technikai anyagokból. Íme egy Marks&Spencer sportmelltartó darabjaira szedve az őszi-téli kollekció prezentációján szemléltetésként
Úgy érzem, ez a divat legdinamikusabban fejlődő területe jelenleg. Miért van ez szerinted és mit jelent ez a fejlődés?
A funkcionális ruházat és a hétköznapi ruházat közötti éles határvonal elmosódásának vagyunk tanúi, ezen dolgozunk mi is. A technikai, új alapanyagok teljesen megreformálják a divattervezést és ebben a tekintetben a fehérneműk, sportruházat, úszóruházat a sereghajtó. Mi ezeket tervezzük. Nagyon jó példa a 360 fokban nyúló alapanyagunk, amit bugyikhoz használunk. Az anyagok régen nem voltak ilyen rugalmasak és ezáltal nem is lehettek ennyire kényelmesek. Ez a bugyi pontosan olyan, mintha a tested része volna, veled mozog, nem akadályoz. A sportruháknál már egy ideje használnak ilyen textileket, de ma erőteljes az a mozdulat, ahogy a mindennapi öltözékeinkbe átkerülnek a technikai anyagok.
A hightech mellett milyen alapanyagokat használtok még örömmel?
Nagyon erős a finom, minőségi alapanyagok visszatérése, a kasmír, a selyem, a finom, légies csipke mind-mind a glamúros, kényelmes viseletet jelentik az alsóneműk, alvóruhák területén.
Az első melltartó 90 éves. A jubileumra készült darabot egy 1972-ben őrült nagy sikernek számító darab inspirálta
Fontos előnye a cégnek, hogy nagyon széles méretskálát kínál. Mindig meg akartam kérdezni egy fehérnemű dizájnertől, hogy mi a trükkje, hogy ugyanaz a minta, anyag jól mutasson egy vékony és egy teltebb alakon is? Mi a trükk?
Meglehetősen nagy kihívás ez, nincs kétség. Két fontos szempont van, az egyik az esztétikai vonatkozás, hogy minél nőiesebbé, finomabbá tegyük az összhatást úgy, hogy nagyon odafigyelünk a részletekre. Együtt kell dolgoznunk a technikai csapattal, mert elképzelhető, hogy a méret függvényében meg kell, változtassuk a melltartó, fehérnemű összetételét, alapanyagait. Naiv gondolat volna, hogy ugyanaz a darab jól fog állni, kényelmes lesz minden méretben. Egyre nagyobb tapasztalatunk van ebben, hiszen a nők melltartómérete egyre nagyobb az idők folyamán.
Egy csodás esti viselet csábításhoz: egyszerre modern és romantikus
Mit tanácsolsz a nagyobb mellmérettel bíró nőknek? Van-e valami, ami tilos?
Ma sokkal jobb a helyzet, mint tíz évvel ezelőtt. Mi a MarksSpencernél mindent elkövetünk, hogy egy divatos melltartót mindenki megvehessen, a méretétől függetlenül. Ott vannak a minimizer melltartók, amik ugyanazzal a mintával készülnek, mint más melltartók, de vannak vállpánt nélküli, póló alá viselendő darabok is. Egy témát, trendet úgy tálalunk, hogy bátran beleszerethessenek a nők, meg fogják találni a nekik legtökéletesebb fazont belőle.