Fiúk után szabadon
Rei Kawakubo számára nem indult könnyen a divatvilág meghódítása. A ?70-es években, Tokióban alapított Comme des Garçons (magyarul: ?mint a fiúk") divatházának első párizsi bemutatóját a kritikusok ?Hiroshima Chic"-nek titulálták. A ?80-as évek elején bemutatott dominánsan fekete színű, befejezetlennek tűnő, aszimmetrikus vonalú kollekciója éles ellentétben állt az akkori ideállal. "96-ban aztán ismét alapjaiban rázta meg a divatvilágot a meghökkentő ?Púp" bemutatóval, amellyel felülbírálta a női testet, és Quasimodo-módra deformálta ruhavonalait. Hiába érték folyamatos támadások a divatszakma részéről, a tervezőnő nem akart szépíteni, díszíteni és beállni a couturier sorba. Az idő pedig az ő provokatív látnoki képességét és művészi értékrendjét igazolta. Korai munkásságának emlékezetes arcvédős garbói, kitömött ruhái és háromujjú kabátjai ma már gyűjtők kincsei. A Comme des Garçons híres illata, az Odeur 53 is jellemzően konvenciómentes: körömlakk, égetett gumi és fémes kivonatok tarkítják a kiismerhetetlenül különleges parfümöt. Rei soha nem tanult szabászatot, inspirációt ma is a tradicionális japán divatból, a férfiruházatból és a városi kultúrákból merít. Egyedi divatfilozófiájának bármely megnyilvánulását tervezők sora figyeli. Rajongói többek között az YSL-tervező Stefano Pilati, Marc Jacobs, Alexander McQueen és Junya Watanabe. Kollaboránsaival, többek között Vivienne Westwooddal, Fred Perryvel és Louis Vuittonnal pedig divattörténelmet írtak, ami nem kis teljesítmény a korábbi stylisttól, aki egy textilcég hirdetési osztályán kezdte pályáját.
Ezeket láttad már?