Rúdtánc és pilates szerelmesei figyelem: Így hoz új színt a FANNA a sportruhák világába

2025. január 27.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divatvilágban egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság, de a FANNA még ezen belül is úttörő szerepet játszik. Ez az első olyan magyar márka, amely kifejezetten designer rúdtánc és sportruházatot kínál, anyaghasználatukból adódóan pedig a tudatos életmódot népszerűsítik. A kollekciók darabjai egytől-egyig fenntartható anyagokból készülnek, melyekben halászháló és szőnyeghulladék kerül felhasználásra.

FANNA pilates kollekció 2
A FANNA polewear fenntartható pilates és rúdtáncruha márka nemet mond a pazarlásra és a környezetszennyezésre
Fotó: Courtesy of FANNA

A FANNA polewear fenntartható pilates és rúdtáncruha nem csak a sportolók, de a fenntarthatóságot és tudatosságot előtérbe helyező vásárlók számára is vonzó alternatíva. A márka köré épült közösség ma már több mint 40 ezer követőt számlál, akik osztoznak a márka értékeiben, és eddig több mint 1778 kilogramm hulladéktól mentették meg a környezetet.

Szenvedélyből siker: Nagy Fanny története

A FANNA alapítója, Nagy Fanny, Veresegyházról indította el vállalkozását. Bár nem nyert felvételt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre, autodidakta módon sajátította el a szabás-varrás mesterségét. Elsőként bőrből készült táskákat és ruhákat tervezett, amelyeket budapesti dizájner üzletekben árusított. A sport iránti szenvedélye és az általa megismert közösség inspirálta, hogy 2021-ben új irányt vegyen: a rúdtánc világát választotta vállalkozása alapjául, és megszületett a FANNA márka.

A FANNA legkeresettebb terméke, az X-top, a funkcionalitás és esztétika tökéletes kombinációját kínálja
Fotó: Courtesy of FANNA

Megkérdeztük Fannyt, milyen tanácsot adna azoknak, akik hozzá hasonlóan vállalkozásalapításon gondolkodnak: „Ha egy saját vállalkozás a cél, mint nálam, én mindig is úgy álltam hozzá, hogy nagy dolgot szeretnék létrehozni, és nagy hatást gyakorolni pozitív értelemben a világra. De szerintem tök rendben van, ha valaki egy csodás szakember szeretne lenni és alkotni, nagy szükség van rájuk a világban! Ha valakinek hasonló a víziója mint nekem volt, és tiszta szívből hiszi, hogy meg tudja csinálni, és ezért hajlandó rengeteg áldozatot meghozni, akkor vágjon bele!"

A bőrre rajzolt történetek – Csörgő Anna útja a tetoválóművészet világában

Hiába a diéta, ha ezt a nagyon fontos dolgot nem tartjuk be

Fanny az első rúdtáncosoknak dedikált kollekciók után saját maga építette fel webshopját, amely mára több ezer vásárlót szolgál ki. „Nem is lenne FANNA, ha nem kezdem el ezt a csodás sportot, amit mindenkinek szívből ajánlok. A mai napig a fő célcsoportunk a rúdtáncosok, akik csodálatos emberek, sokat tanulok a közösségünktől. Modern szemléletűek és hálásak, hogy vagyunk. Mi pedig még hálásabbak vagyunk, hogy ők vannak."

Nagy Fanny, a FANNA polewear márka alapítója
Fotó: Courtesy of FANNA

„Sok újdonság van kilátásban: nagyobb marketplace indul, együttműködünk pilates stúdiókkal, és közös activewear kollekciót is tervezünk. Tervben van több kiegészítő, valamint a FANNA PRE-LOVED menüpont elindítása. Újabb termékeket szeretnénk készíteni hulladékanyagok felhasználásával, és folyamatosan kutatjuk az ehhez szükséges technikákat. Idén legalább két kisebb kollekciót mutatunk be, fejlesztjük a vizuális tartalmainkat, és ismét dolgozunk biopamuttal, valamint deadstock és újrahasznosított anyagokkal." - mesélt Fanny a jövőbeli terveket illetően.

Fenntarthatóság és közösségépítés kéz a kézben

Évente 80-100 milliárd új ruhadarab kerül gyártásra, amelyek többnyire szintetikus anyagok felhasználásával készülnek. A fast fashion modell nemcsak a környezetre, hanem az etikus munkakörülményekre is súlyos terhet ró. A ruházati ipar a globális szén-dioxid-kibocsátás 10%-áért felelős, ami több, mint az összes nemzetközi repülőjárat és tengeri szállítás együttvéve.

Tavaly nyáron a kínálat Pilates kollekcióval bővült, amely a női erőt és a nyugalmat helyezi a középpontba
Fotó: Courtesy of FANNA

A fiatalabb generációk azonban reményt adnak a változásra. A Z és alfa generáció tagjai egyre nagyobb számban választanak fenntartható termékeket, még akkor is, ha azok magasabb áron érhetők el. Az elmúlt években a tudatosság és nyitottság a fenntartható márkák iránt látványosan növekedett. Ebben a folyamatban a FANNA kiemelt szerepet tölt be, bizonyítva, hogy a fenntartható divat nem csupán egy átmeneti irányzat, hanem a jövőnk alapvető része.

Sport és PMS: Mutatunk néhány alapszabályt, hogy egyszerűbbek legyenek a mindennapjaid Glamour

Hiába a diéta, ha ezt a nagyon fontos dolgot nem tartjuk be

A FANNA-nak már a kezdetekben is jól körülhatárolt értékei voltak, úgy mint a fenntarthatóság, az etikus munkakörülmények biztosítása és a közösség fontossága. „Nagyon fontos ez számomra, és hálás vagyok a közösségünkért. Szeretnénk a jövőben eseményeket is szervezni, hogy még könnyebben kapcsolódhassunk egymáshoz. A közösséghez tartozás mindig is fontos volt, és a jövőben talán még nagyobb szerepet kap. Ma már tudjuk, hogy az egészségtudatos életmódban – a sport és táplálkozás mellett – a közösség is kulcsfontosságú a hosszú, boldog élethez.” – mesélte Fanny.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
0 seconds of 53 minutes, 37 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
53:37
53:37
 

Ez is érdekelhet

Ez tényleg Palvin Barbara és Dylan Sprouse? Az álompár megújult külsővel pózolt a vörös szőnyegen

Ez tényleg Palvin Barbara és Dylan Sprouse? Az álompár megújult külsővel pózolt a vörös szőnyegen

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Hihetetlen, de a túl sok cukor fogyasztás még erre is hatással lehet (x)

Hihetetlen, de a túl sok cukor fogyasztás még erre is hatással lehet (x)

A hormonok irányítják a hangulatodat? Mutatjuk, mi segíthet (x)

A hormonok irányítják a hangulatodat? Mutatjuk, mi segíthet (x)

Így taníthatjuk meg a gyerekeket pénzügyi tudatosságra egyszerűen (x)

Így taníthatjuk meg a gyerekeket pénzügyi tudatosságra egyszerűen (x)

Segít a fogamzásgátló a menstruációs tüneteken, vagy nem? (x)

Segít a fogamzásgátló a menstruációs tüneteken, vagy nem? (x)