Ezen a rettenetesen ronda Balenciaga pulóveren most nagyon kiakadt mindenki
Az utóbbi években furcsa fordulatot vett a divat. Egy csapásra trenddé váltak azok a dolgok, amik a maguk idejében egyenesen cikinek számítottak. A metálos pólók, a posztszovjet romantika érthetetlen sikerének egyik mesterkovácsa Demna Gvasalia volt. Előbb, mint a Vetements egyik legfontosabb tervezője, a semmiből igazi trendszetterré katapultálta az ismeretlen márkát, hogy aztán immár a Balenciaga élén diktálja a divatot.
Ezeket láttad már?
A mágikus név a divatban: Gvasalia
Egy ideig nem volt az a túlzás, amit el ne néztek volna neki, de a trendek mostanában megint változóban vannak, és úgy látszik, a Gvasalia-varázs lassan eloszlik. Olyannyira, hogy a tavalyi IKEA-zsákon ugyan sokan gúnyolódtak, de valójában titokban mindenki zseniális marketingfogásnak értékelte, idén azonban sokan már egyenesen a pokolba kívánják a Gvasalia-esztétikát.
Most a Balenciaga, egy 895 dolláros (nagyjából 230 ezer forintos) pulcsija váltott ki óriási felháborodást. Valljuk be, a rózsaszín, New York nevezetességeit graffitirajzokkal bemutató pulóver irtó csúnya. Ahogy a Twitteren egyre terjedő kommentfolyamban többen is megállapították, ennél szebbet és rondábbat is bármikor lehet találni mondjuk ennek az árnak az 5 százalékáért bármelyik szuvenírshopban. A fő kifogás azonban nem az, hogy egy ránézésre gagyinak tűnő dolgot kínál a Balenciaga döbbenetes összegért, egészen másért tartják ízléstelennek a dolgot.
Leginkább azt kifogásolják, hogy Gvasalia és Balenciaga nem tesz mást, mint a városi, periférikus közösségek kultúrájából (graffitisek, deszkások és a többi) csinálnak viccet, paródiát. A Balenciaga vásárlói, akik értelmetlen összegért megvásárolják ezeket a termékeket, nem tisztelettel fordulnak ezen kultúrák felé, ahogy a márka sem ezt teszi, hanem kisajátítják, gúnyolódnak rajta. Valljuk, ez eddig sem volt másként, de nemzetközi szinten a posztszovjet államokban felnőtt, hamisított, túlméretezett cuccokban felnőtt nemzedékeknek még annyi hangjuk sincs, mint mondjuk a New York-i underground kultúrák képviselőinek.
200 ezer forint felett van a Balenciaga pulóverének ára:
Érdekel a divat? Olvass még róla!
Így divatmárka még sosem állt földbe - a sikermárka senkit nem érdekel
Greenwashing jelenség, avagy amit a márkák eltitkolnak előled
A Victoria"s Secret végre felismerte, hogy nem csak S-es méretű nők léteznek