Ezek a filmek és sorozatok inspirálták leginkább a ruhatárunkat az elmúlt egy évben
Miután az elmúlt több, mint 20 hónapban rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy tudatosan elkerüljük a külvilágot, nem meglepő módon szinte mindannyian sokkal több sorozatot és filmet néztünk, mint valaha. De ha úgy gondolod, hogy a képernyő előtt eltöltött idő kizárólag az idő múlatására és a kikapcsolódásra volt jó, akkor alábecsülöd a hatását. Sok film és sorozat ugyanis - akár tudatosan, akár tudat alatt - óriási hatással volt a ruhatárunkra.
Ezeket láttad már?
Na és hogy melyek voltak a leginspirálóbbak? Íme:
1. A Bridgerton család
Kevesebb, mint egy héttel azután, hogy megjelent A Bridgerton család első része, a fűzőkre irányuló keresések hirtelen 23%-kal nőttek. A sorozatban látható kosztümökhöz hasonló ruhák pedig olyan érdekessé váltak, hogy az azokat ihlető 18. századi divatirányzat, a „Regencycore” több, mint 100 ezer alkalommal került említésre a közösségi médiában.
2. Gossip Girl – Az új pletykafészek
Világszerte rengetegen kapták fel a fejüket, amikor az HBO Max bejelentette, hogy továbbviszi az Upper East Side-i magániskolában zajló történéseket, és sorozatot készít abból, 10 évvel később mi történik sokak kedvenc gimnáziumában. Közel ekkora izgalmat váltott ki az is, hogy vajon hogyan változik meg az iskolai divat a mai modern köntösbe bújtatva. Amikor a sorozat tavaly júliusban elindult, észrevehetően növekedett is az érdeklődés a szereplők viseletéhez hasonló ruhák iránt: a kockás mellények 47%-kal, a tenisz szoknyák 41%-kal, a magas galléros ingek 34%-kal, a kabátok pedig 53%-kal lettek keresettebbek, mint egy évvel korábban.
3. Halston
Miután a Netflix tavaly májusban kiadta szupernépszerű minisorozatát a ’70-es évek diszkókorszakának tervezőjéről, a Halston márka iránti érdeklődés önmagában 550%-kal nőtt kevesebb, mint egy hónap alatt. Ezzel egy időben pedig több, mint 10 ezer felhasználó keresgélt olyan ruhák után, amelyek Halston jellegzetes sziluettjei közé tartoztak.
4. A Gucci-ház
Attól a perctől kezdve, hogy megjelentek az első forgatási képek Lady Gagáról és Adam Driverről, igazi Gucci-őrület vette kezdetét. Miután a film első hivatalos előzetese is megjelent, már 173%-kal többen voltak kíváncsi az egyébként is népszerű márkára, mint korábban, majd a film premierje után ezek az adatok még tovább növekedtek. Eközben a pöttyös és csipkeruhák (amilyeneket Lady Gaga gyakran viselt Patrizia Reggianiként) 100%-kal lettek felkapottabbak, de Maurizio Gucci szemüvege is újra divatot teremtett.
5. Szexoktatás
A Netflix egyik legnagyobb kedvence tavaly szeptemberben tért vissza a harmadik évadával, és a szereplők ’80-as éveket idéző ruhatára egyből sokakat megihletett. Egy héttel a megjelenése után a Lettermann stílusú dzsekik online keresése 93%-kal nőtt, az Aimee Lou Wood által életre keltett Aimee Gibbs trapéz farmernadrágja pedig 50%-os emelkedést eredményezett a keresések számában, kevesebb, mint 48 óra alatt.
6. Savage x Fenty Show Vol. 3
A kifutók leglélegzetelállítóbb, leghatalmasabb és legszórakoztatóbb királynője, Rihanna tavaly szeptemberben műsorával újra egyedülálló és magával ragadó divatélményt varázsolt a képernyőre. Ami pedig egyáltalán nem is meglepő, hogy ezt követően kevesebb, mint egy hét alatt 116%-kal emelkedett a márkája neon fehérneműi iránti érdeklődés.
7. Nyerd meg az életed
A koreai drámasorozat mára a Netflix valaha volt legnépszerűbb sorozata, és többek közt annak is köszönhetően, hogy éppen tavaly Halloween előtt jelent meg, nem meglepő módon sokak ruházatát inspirálta. A sorozat jellegzetes ruhatára iránti kereslet rövid idő alatt is elképesztő számokat produkált, akárcsak maga a műsor: a tréningruhák 97%-kal, a fehér tornacipők 145%-kal, a fehér számozott pólók pedig 35%-kal lettek keresettebbek.