Ez a luxus alkonya? A fast fashion és a sport uralja a divatpiacot. Itt a legértékesebb divatmárkák rangsora

2017. március 12.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divatvilág folyamatosan fejlődik, a szektor évről-évre növeli a bevételeit, ami egyben azt is jelenti, hogy valószínűleg soha nem költött még az emberiség annyit az öltözködésére, mint most.

A divatmárkák nagy harcot vívnak, hogy minél jobb eladásokat produkáljanak. Régebben a luxusmárkák foglalták el az ilyen listák legelőkelőbb helyeit, de az utóbbi években nagyot változott a világ, és a kor fogyasztási szokásait jól felmérő és ahhoz tökéletesen alkalmazkodó, úgy nevezett fast fashion márkák nemcsak betörtek a piacra, de immár a legértékesebb márkák köréből is kiszorították a legendás divatházakat. Egy kifejezetten a márkák piaci helyzetével, üzleti teljesítményeivel foglalkozó szakoldal, a BrandFinance évről-évre az eladásokat, üzleti eredményeket és a hozzáadott médiaérték elemzése után elkészíti az éves rangsort, ami a márkákat piaci értékük szerint osztályozza.

A listán évről-évre nincs látványos mozgás, hiszen viszonylag ritka jelenség, hogy egy márka egy év alatt megduplázza az értékét, a pár helyes elmozdulások ugyanakkor évek óta abba az irányba mutatnak, hogy ez most nem a klasszikus divatházak pillanata. A három legértékesebbnek tartott divatcég közül idén már egy luxusmárka sincs, és a top 10-es listán hiába van ugyan 5 is belőlük, de jellemzően a lista második felében vannak. A sportszermákák nem hiába lettek különösen érzékenyek az utcai divatra, a sport révén korábban is eléggé értékes márkák képesek lettek túlterjeszkedni a korlátaikon. Jól látszik, hogy a Kanye Westtel összefogó Adidas abszolút magára talált és immár feljött az ötödik helyre, miközben a legendás Cartier erről a helyről szorul vissza a 10. pozícióba. A Rihannával és Kylie Jennerrel kollaboráló Puma ugyan sokkal hátrébb van, de öles léptekkel halad felfelé a listán.

Tavaly óta egyébként egyetlen új belépője van a Top 10-es listának, mégpedig az Alessandra Michele vezérlete alatt új lendületet vett Gucci. Ez jelezheti azt, hogy a luxusmárkákban még van potenciál, igaz ugyan, hogy az olyan márkák, mint a Louis Vuitton, a Burberry, a Michael Kors, a Hermés visszacsúztak, de a Gucci mellett, az 50-es listának az egyik legnagyobb előretörése a Diorhoz, a másik pedig a Marc Jacobs márkához fűzödik, utóbbi ezzel lépett be a legértékesebb divatcégek 50-es listájára.

Jól látszik a tavalyi és az idei rangsorból az is, hogy egyre fontosabb, hogy mi történik az ázsiai piacon, az első 10-ben ugyan csupán a Uniqlo képviseli a kontinens divatmárkáit, de az ötvenes listán a japán és kínai márkák is egyértelműen feljövőben vannak.

Íme a legértékesebb divatmárkák 2017-es rangsora:

1. Nike

2. H&M

3. Zara

4. Louis Vuitton

5. Adidas

6. Uniqlo

7. Hermés

8. Rolex

9. Gucci

10. Cartier

A teljes Top 50-es listát itt találod.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Megérkezett Harry herceg és Meghan Markle ünnepi képeslapja, azonnal kiszúrtak rajta egy különleges részletet

Megérkezett Harry herceg és Meghan Markle ünnepi képeslapja, azonnal kiszúrtak rajta egy különleges részletet

Két csodaszer, amelyek új szintre emelik a hajápolási rutinod (x)

Két csodaszer, amelyek új szintre emelik a hajápolási rutinod (x)

Ezekkel a termékekkel érdemes előre feltölteni a kamrát karácsony előtt (x)

Ezekkel a termékekkel érdemes előre feltölteni a kamrát karácsony előtt (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)