Ez a srác az egész divatvilágot átverte egy hamis márkával - zseniális sztori a divatvilág működéséről

2018. június 26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Oobah Butler a Vice magazin újságírója valódi, elképesztően felépített átverésekkel szórakoztatja a lap olvasóit. A hirtelen szőke srác sorozata arra világít rá, hogy a teljesítmény valójában alig számít valamit, ha valaki tudja, hogy egy bizonyos közegben hogyan kell előadnia magát. Aki ismeri a trükköket, elég magabiztos, az el tudja adni magát a legmagasabb körökben is.

Oobah Butler
Fotó: Vice/YouTube

Butler a legújabb videójában az egész divatvilágból csinált hülyét, elképesztően tanulságos, és végül igencsak megható történetet hozott össze. Az újságíró otthonosan mozog a klasszikus londoni piacokon, ahol mindenféle világmárkára hajazó terméket be lehet szerezni, természetesen töredékéért egy Calvin Klein, vagy Pierre Cardin ruhadarabnak. Egy ilyen piacon tűnt fel Butlernek egy rejtélyes márka, a Georgio Peviani, ami farmerárut kínált. A Peviani név halványan emlékeztet a nagy olasz divatházra, a Giorgio Armanira, de láthatóan a kellemesen egybecsengő név mellett nem a luxusmárka koppintása akar lenni, hiszen sem a logó, de még csak a név sem egyezik annyira, hogy valami igazi ócska hamisítványra gyanakodjon valaki.

A Vice újságírója aztán gondol egyet, és mivel az interneten sok használható információt nem lel fel a rejtélyes márkáról, elhatározza, hogy átalakul feltörekvő divattervezővé, és magára ölti a Georgio Peviani szerepet, és megkísérel betörni a párizsi divatvilágba. Butler első lépésnek létrehozza a márka honlapját, amely igényesen sejtelmes, készíttet néhány korszerűen egyszerű, de elegáns Georgio Peviani névjegykártyát magának, és fillérekért vásárol néhány farmert a piacon, hogy amennyiben úgy hozza az élet be is tudja mutatni a termékét.

15 elrettentő példa, hogy miért ne vásárolj online!

15 elrettentő példa, hogy miért ne vásárolj online!

Ezt követően Butler elutazott a párizsi divathétre, ahol mindössze ennyi körítés bőven elég volt számára, hogy belépőt kapjon a divat egyik legfontosabb eseményére. Az új dizájnerként bemutatkozó újságíró ingyen pezsgőzik jónevű divatházak showroomjaiban, felpróbál méregdrága ruhákat. Butler azonban úgy dönt, hogy ideje emelni a tétet. Mindenféle influenszerrel beszédbe elegyedik, mindenkinek odaadja a névjegykártyáját, rávesz egy ismert modellt, hogy próbálja fel a farmerját. A dolog annyira jól sikerül, hogy Georgio Pevianiként meghívják néhány igazán exkluzív divatbuliba is, ahol még az A-listás influenszer, Alexa Chung társaságában is lefotózzák. Sőt, komoly nagybani vásárlókkal már arról beszélget, hogy esetleg márkája betörhetne a milánói piacra is. Az átverés annyira jól sikerül, hogy egészen komoly hírnevet sikerül összehoznia a semmiből, egy influenszer videójában csaknem 600 ezer ember ismeri meg feltörekvő dizájnerként, akinek annyi volt az egész ´tervezői´ megnyilvánulása, hogy az egyik piacon beszerzett piros farmerjából egy olló segítségével rövidgatyát kreált.

Alexa Chung és az ál-Georgio Peviani:

data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/p/BaLsalQHr3h/" data-instgrm-version="8" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:658px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"> #34;Ich habe auf der Paris Fashion Week alle verarscht und wurde in den Olymp der Modewelt aufgenommen#34; – Wie ich meine Billigjeans als falscher italienischer Designer zu einer der angesagtesten Marken gemacht habe, gibts jetzt auf VICE. [#128248;: Jake Lewis] @alexachung #fashionweek #paris #parisfashionweek #georgiopeviani #alexachung #designer #models #mode #hautecouture #famous #highsociety #VICE VICE Deutschland (@vice_de) által megosztott bejegyzés, Okt 13., 2017, időpont: 2:12 (PDT időzóna szerint)

Miután Butler átverte az egész párizsi divatszakmát visszatért Londonba, hogy felkutassa, hogy ki is áll a Georgio Peviani márka mögött. Némi keresgélés után az újságíró ráakadt egy kis londoni üzletre, amelyet egy joviális szakállas férfi, Adam Asmal vezet, aki a ´80-as években Zambiából vándorolt be, és a ´90-es évek elejétől készít olcsó, de minőségi farmereket Georgio Peviani név alatt, anélkül, hogy valaha is a tűz közelébe került volna. A rengeteg színben és fazonban készülő farmereket az a réteg vásárolja, amelyik nem nagyon álmodozhat a nagy márkák méregdrága termékeiről, de Butler egy jól felépített sztorival bebizonyította, hogy valójában milyen kevés kell ahhoz, hogy bárkiből felkapott divatsztár legyen. Nagyon tanulságos az egész, nézzétek meg!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Selena Gomez sejtelmes fotóiból csak úgy árad a meztelenség, pucérruhája nem sokat bízott a képzeletre

Selena Gomez sejtelmes fotóiból csak úgy árad a meztelenség, pucérruhája nem sokat bízott a képzeletre

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)