Ez a srác az egész divatvilágot átverte egy hamis márkával - zseniális sztori a divatvilág működéséről
Oobah Butler a Vice magazin újságírója valódi, elképesztően felépített átverésekkel szórakoztatja a lap olvasóit. A hirtelen szőke srác sorozata arra világít rá, hogy a teljesítmény valójában alig számít valamit, ha valaki tudja, hogy egy bizonyos közegben hogyan kell előadnia magát. Aki ismeri a trükköket, elég magabiztos, az el tudja adni magát a legmagasabb körökben is.
Ezeket láttad már?
Butler a legújabb videójában az egész divatvilágból csinált hülyét, elképesztően tanulságos, és végül igencsak megható történetet hozott össze. Az újságíró otthonosan mozog a klasszikus londoni piacokon, ahol mindenféle világmárkára hajazó terméket be lehet szerezni, természetesen töredékéért egy Calvin Klein, vagy Pierre Cardin ruhadarabnak. Egy ilyen piacon tűnt fel Butlernek egy rejtélyes márka, a Georgio Peviani, ami farmerárut kínált. A Peviani név halványan emlékeztet a nagy olasz divatházra, a Giorgio Armanira, de láthatóan a kellemesen egybecsengő név mellett nem a luxusmárka koppintása akar lenni, hiszen sem a logó, de még csak a név sem egyezik annyira, hogy valami igazi ócska hamisítványra gyanakodjon valaki.
A Vice újságírója aztán gondol egyet, és mivel az interneten sok használható információt nem lel fel a rejtélyes márkáról, elhatározza, hogy átalakul feltörekvő divattervezővé, és magára ölti a Georgio Peviani szerepet, és megkísérel betörni a párizsi divatvilágba. Butler első lépésnek létrehozza a márka honlapját, amely igényesen sejtelmes, készíttet néhány korszerűen egyszerű, de elegáns Georgio Peviani névjegykártyát magának, és fillérekért vásárol néhány farmert a piacon, hogy amennyiben úgy hozza az élet be is tudja mutatni a termékét.
15 elrettentő példa, hogy miért ne vásárolj online!
15 elrettentő példa, hogy miért ne vásárolj online!
Ezt követően Butler elutazott a párizsi divathétre, ahol mindössze ennyi körítés bőven elég volt számára, hogy belépőt kapjon a divat egyik legfontosabb eseményére. Az új dizájnerként bemutatkozó újságíró ingyen pezsgőzik jónevű divatházak showroomjaiban, felpróbál méregdrága ruhákat. Butler azonban úgy dönt, hogy ideje emelni a tétet. Mindenféle influenszerrel beszédbe elegyedik, mindenkinek odaadja a névjegykártyáját, rávesz egy ismert modellt, hogy próbálja fel a farmerját. A dolog annyira jól sikerül, hogy Georgio Pevianiként meghívják néhány igazán exkluzív divatbuliba is, ahol még az A-listás influenszer, Alexa Chung társaságában is lefotózzák. Sőt, komoly nagybani vásárlókkal már arról beszélget, hogy esetleg márkája betörhetne a milánói piacra is. Az átverés annyira jól sikerül, hogy egészen komoly hírnevet sikerül összehoznia a semmiből, egy influenszer videójában csaknem 600 ezer ember ismeri meg feltörekvő dizájnerként, akinek annyi volt az egész ´tervezői´ megnyilvánulása, hogy az egyik piacon beszerzett piros farmerjából egy olló segítségével rövidgatyát kreált.
Alexa Chung és az ál-Georgio Peviani:
data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/p/BaLsalQHr3h/" data-instgrm-version="8" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:658px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"> #34;Ich habe auf der Paris Fashion Week alle verarscht und wurde in den Olymp der Modewelt aufgenommen#34; – Wie ich meine Billigjeans als falscher italienischer Designer zu einer der angesagtesten Marken gemacht habe, gibts jetzt auf VICE. [#128248;: Jake Lewis] @alexachung #fashionweek #paris #parisfashionweek #georgiopeviani #alexachung #designer #models #mode #hautecouture #famous #highsociety #VICE VICE Deutschland (@vice_de) által megosztott bejegyzés, Okt 13., 2017, időpont: 2:12 (PDT időzóna szerint)
Miután Butler átverte az egész párizsi divatszakmát visszatért Londonba, hogy felkutassa, hogy ki is áll a Georgio Peviani márka mögött. Némi keresgélés után az újságíró ráakadt egy kis londoni üzletre, amelyet egy joviális szakállas férfi, Adam Asmal vezet, aki a ´80-as években Zambiából vándorolt be, és a ´90-es évek elejétől készít olcsó, de minőségi farmereket Georgio Peviani név alatt, anélkül, hogy valaha is a tűz közelébe került volna. A rengeteg színben és fazonban készülő farmereket az a réteg vásárolja, amelyik nem nagyon álmodozhat a nagy márkák méregdrága termékeiről, de Butler egy jól felépített sztorival bebizonyította, hogy valójában milyen kevés kell ahhoz, hogy bárkiből felkapott divatsztár legyen. Nagyon tanulságos az egész, nézzétek meg!