Exkluzív interjú! A H&M új kollekcióját bemutatja: Julia Restoin Roitfeld
A H&M Concious Exclusive ötvözi a modernitást a történelmi hagyományokkal. A kollekció a Muse´e des Arts De´coratifs-ban lévő Fashion Forward - 300 years of Fashion kiállítás megnyitásával egyidőben kerül az üzletekbe, és 300 év divatja előtt emel kalapot.
Ezeket láttad már?
A kampány arca és vendégtervezője nem más, mint Julia Restoin Roitfeld, akinek anyukája nem más, mint a korábbi Vogue-főszerkesztő, saját divatkönyv alapítója, Carine Roitfield. Juliát jól ismerjük franciás és modern stílusáról, tökéletes példája a laza, vagány fiatalos, de mégis hamisítatlan párizsi sikknek. Exkluzív interjút olvashattok nálunk vele:
Julia, hogy lettél az új Conscious Exclusive kolleckió arca?
Nagyon hízelgő, hogy a cég engem választott, büszkeséggel tölt el. Szerintem remek ötlet a divatot arra felhasználni, hogy megmutassuk, fenntarthatóbb anyagokból is készülhetnek trendi darabok. Mindannyiunknak változtatni kell az életén, a szokáisain, és ebbe az öltözködés is beletartozik. A fenntartható divat ötletes, kreatív és előremutató, ráadásul bárki a részese lehet.
Mennyire fontos a fenntarthatóság a te mindennapjaidban?
Egyre fontosabb ez a kérdés, és nem csak a saját életemben. Nem pusztán arról van szó, hogy miként kezeljük a szemetet és mennyiben segítjük elő az újrahasznosítást. A fenntarthatóság gondolata egy teljeskörű életmódváltást jelent. Nem elég, hogy különválogatod a szemetet, de másként kell tekinteni arra is, hogy egyáltalán milyen ételeket vásárolsz, milyen helyeken eszel, vagy éppen mit veszel fel.
Tehát a divatot is formálhatjuk így.
Természetesen, sőt! A fenntartható divat egy kreatív módja annak, hogyan öltözzünk divatosan. Régi ruhákból lehet készíteni újat, de például kidobott üvegekből hímzést kreálni egészen fantasztikus ötlet. Azzal, hogy a régit keverjük az újjal, már tettünk egy lépést a tudatosabban vásárlás felé.
Mit gondolsz, a franciák ötlözködési stílusa miért nyűgözi le az embereket világszerte?
A Conscious Exclusive kollekció tervezése egy csodálatos utazás volt, melynek segítségével én is újra felismertem, hogy a franicák mennyit tettek a divat fejlődéséért. Ma a francia divat tálán nem annyira merész, de még mindig érdemes odafigyelni rá.
Milyennek írnád le a kollekciót?
A Conscious Exclusive kollekció a múlt divatjára utal, régebbi formákat és textúrákat épít egymásra. A darabokat minden nő a saját ízlése szerint variálhatja, ezáltal egyészen egyedi szetteket kreálhatunk magunknak.
Mik a kedvenc darabjaid és miért?
Én nem igazán hordok extravagáns darabokat, jobban kedvelem a klasszikus vonalakat. Imádom a fehér csipkeruhát, ami akár mennyasszonyi ruhának is tökéletes lenne, és a vörös szőnyegen is jól mutat. Emellett a felsőket és blúzokat is imádom.
Te hogy viseled a kollekció darabjait?
A már említett ruhát például magában hordom kevés kiegészítővel. A blúzokat fehér szoknyával kombinálom, vagy fekete nadrággal, ami szintén kapható a kollekcióban. Bejön a mix `n match stílus: fantasztikus, hogy a ruhatárad a variációknak hála ilyen sokszínű lehet.
Akárcsak édesanyád, te is nagyon mozgalmas életet élsz, sokat utazol, hogy tudsz mindig stílusos maradni?
Nem a stílusosság az elsődleges számomra, hanem, hogy mindig önmagam legyek. Mindig nagyon praktikus próbálok lenni, és általában ugyanolyan stílusú ruhákat hordok. Télen szeretek feketét hordani, mert ez remekül illik a nagyvárosi környezetbe, de nyáron sokkal bohémebben öltözködöm, ezért is szeretem annyira ezt a kollekciót, mert találkozik a nyáris öltözködésemmel.
Van valamilyen fenntartható divattipped?
Természetesen! A mosás nagyon fontos, a mosógépek rengeteg energiát és vizet használnak. Amit csak lehetséges, azt kézzel mosok ki. Olyan rutinjává vált ez az estéimnek, mint a fogmosás. Lefekvés előtt a mosdókagylóban szépen kimosom a ruháimat, és aztán kiakasztom őket száradni éjjelre. Különösen a gyapjú holmik élettartamát növelheted meg így. A másik fenntartható tippem az adományozás. Teljesen felesleges, hogy elfoglalja a szekrényedben egy csomó olyan ruha a helyet, amit nem veszel fel. Sokkal jobb dolog, ha eladományozod őket, ezt megteheted például olyan helyeken is, ahol újrahasznosítják majd.
A kollekció világszerte körülbelül 180 üzletben lesz kapható április 7-étől, itthon a Vörösmarty téri H&M-ben.