Exkluzív divatbemutatót tartott a magyar divatmárka Cannes-ban
Egyedüli magyar divatmárkaként idén a D'Ange képviselte hazánkat a cannes-i filmfesztiválon. Az elismerés nem mást, mint Csikós Anikót, és lányát illeti.
A D'Ange külön erre az alkalomra új kollekcióval készült, melynek a Carlton Hotel, a sztárok közkedvelt ötcsillagos szállodája adott helyet a Croisette-en. A Clair de Lune kollekció egy érzésre épül, amely kifejezi a független, szabad nő lendületes életét, magában hordozva azt az időtlen eleganciát, amely hosszú évek óta az haute couture lelke. Ezt a hozzáértő közönség is honorálta, és a sajtó is kiemelt érdeklődést mutatott. Az esemény hivatalos neve Tiffany's Red Carpet Week Cannes, ahol idén kilenc nemzetközi tervező mutathatta be kreációját a VIP vendégeknek, köztük egyedüli magyarként a D'Ange.
Ezeket láttad már?
Milyen előzményei voltak a Cannes-i felkérésnek? Számítottál a meghívásra?
Csikós Anikó: A meghívást a Budapest Fashion Weeken bemutatott kollekciómnak köszönhetem. Egy nemzetközileg ismert modell is viselte az egyik kreációm, akinek a bemutatón készült fotóján megtetszett a cannes-i esemény szervezőjének a munkám. Egyből felvette velem a kapcsolatot, és elkezdődött a nagy eseményre való felkészülés. Úgy gondolom, egy ilyen meghívásra nem lehet csak úgy számítani. Ez egy olyan nemzetközi szintű visszaigazolás volt számomra arról, hogy jó irányba halad a márkám, ami újabb lendületet ad a tervezéshez.
Mi jellemezte a bemutatott kollekciót? Tudnál mesélni róla egy kicsit részletesebben?
A kollekció a Clair de Lune nevet viseli. Amellett, hogy Debussy mesterművét hallgattam a darabok tervezésekor, a névválasztás utal a francia eleganciára, a Hold fényének világosságára. A Clair de Lune egy érzésre épül, amely kifejezi a független, szabad nő lendületes életét, magában hordozva azt az időtlen eleganciát, amely hosszú évek óta az haute couture lelke. Egy teljesen új technikával dolgoztunk, beemeltük a kollekcióba a gyapjút, melyet egyedi módon munkáltuk meg, és társítottuk a tipikus haute couture anyagokkal. Nagyon izgalmas fúzió ez, amiben kezdetektől hittünk. A modellek, a szakma. A közönség pedig bebizonyította nekünk Cannes-ban, hogy nem hiába.
Milyen új tapasztalatokat szereztél Cannes-ban?
Nagyon jó érzés, hogy nemzetközi szinten a tervezők megdicsérik egymás munkáját. Kíváncsiak egymásra, elismerik, és felismerik, ha valaki valami egyedülállót csinál. Emellett megerősítést kaptam arra, hogy országhatárokat átlépni nem olyan álom, amit csak dédelgetni kell, mert nincs mitől félni. Egyre több nemzetközi bemutatón szeretnék részt venni a kollekcióimmal.
Volt alkalmad új emberekkel, esetleg valamilyen hírességekkel megismerkedni, vagy találkozni?
Nagyon feszített volt a tempó onnantól, hogy megérkeztünk a Carltonba a főpróbára, így sok időm nem volt nézelődni. A Carlton egyébként a sztárok szállodája, így az igazi nagy hírességeket, akik a filmfesztiválra érkeznek, általában ott szállásolják el. Éppen ezért a biztonsági készenlét is ehhez mért volt a hotel területén. Részleges útlezárások is voltak, amikor a legismertebb színészeket egyik helyszínről a másikra szállították. Érdekes volt ezeket ennyire közelről átélni. A bemutató után pedig a Croisette-en nagyon kellemes találkozásban volt részünk, összefutottunk Axente Vanessával. Tervezőként külön öröm volt magyar arcot látni a divat világából.
Mi volt a legnagyobb meglepetés vagy élmény a filmfesztiválon?
Nekem a bemutatóra való felkéréstől a kollekcióm utáni meghajlásig az egész folyamat olyan élmény, amiből nem tudok kiragadni pillanatokat. A meghívás által inspirálva kigondolsz valamit, lerajzolod, anyagot válogatsz, próbálgatod a technikát, kiszabod a ruhákat, és ahogy sorakoznak a vállfán, már majdnem életre kelnek. Aztán a modellek végigsétálnak bennük a kifutón, és azt érzem, amit abban a pillanatban, amikor megálmodtam a kollekciót. Érzelmileg nekem ez így kerek egész.