Eladták a divatbirodalmat
Sokáig cáfolták a Valentinónál, de az elmúlt héten bizonyossá vált: eladták az olasz divatházat. A márka felvásárlója a Qatar, akik több mint fél milliárd fontért vásárolták meg a Valentinót. Nem titkolt céljuk, hogy több luxusmárka felvásárlásával egy óriás luxusmárka-birodalmat építsenek ki.
Ezeket láttad már?
Az új tulajdonosok szóvivője így nyilatkozott a napokban: "A Valentino mindig is egyedi, kreatív, presztízzsel bíró márka marad. Nagyon elégedettek vagyunk Maria Grazia Chiuri és Pierpaolo Piccioli kreatív igazgatók és Stefano Sassi vezérigazgatói munkájával. Ők rendelkeznek azzal a képességgel, amely az alapító Valentino Garavanit is jellemezte, azaz azzal modern és kifinomult látásmóddal, amely kulcsfontosságú a márka megerősítése és a jövőbeni lehetőségek kiépítése érdekében. Célunk, hogy hosszútávon a márka menedzselésével foglalkozzunk, hogy megalapozzuk a márka helyét a többi között. Hiszünk abban, hogy a Valentino ideális alap egy luxuscikkhálózat kiépítésére."
A Valentino továbbra is tagadja, hogy a részvények értékesítése megtörtént. Mint mondják, csupán arról van szó, hogy megelőlegezett bizalom alakult ki a két fél között, de július végéig még semmi sem végleges.
"Sok az érdeklődő a márka iránt. Maria Garzia Chiuri és Pierpaolo Piccioli kiemelkedő munkájának köszönhetően a társaság folyamatos gazdasági növekedésben van, ezért nagyon sokan érdeklődnek iránta" – nyilatkozta Stefano Sassi vezérigazgató.
A Valentinót egyébként 2007-ben adták el először, mikor Valentino Garavani, a divatház alapítója nyugdíjba ment. Ekkor a márkát az olasz Permira vette meg 2,7 milliárd fontért. A Permirának a gazdasági vállság ellenére is sikerült 60 százalékos növekedést produkálnia 2009-2012 között.
Vajon megsínyli a Valentino, amelynek legutóbbi ready-to-wear show-ját egyébként a magyar topmodell, Axente Vanessa nyitotta, az újabb tulajdonosváltást? Ti mit gondoltok?