Egy punk, egy transzszexuális és Chaplin unokája a Benetton kampányában
A Benetton márka hirdetéseit mindenki ismeri, az olyan akciók, mint amilyen a díjnyertes Unhate is volt mindig nagy publicitást kapnak.
Ezeket láttad már?
A csókolózó amerikai és észak-koreai elnök, vagy Angela Merkel és Sarkozy forró puszija a Benetton olyan hirdetése lett tavaly, ami minden eddiginél sikeresebb lett. Az olasz divatcég előszeretettel választ hétköznapi arcokat, idén azonban önmagukhoz képest meglepő módon igazi modelleket is választottak reklámjukhoz.
Természetesen nem a leghagyományosabb divatmodelleket kérték fel, hanem első sorban olyanokat, akik kicsit kilógnak a kifutók tucatszépségei közül. Nem utolsó sorban pedig van némi elköteleződésük társadalmi ügyek iránt. A szudáni származású Alek Wek, aki nemcsak az egyik első afrikai lány a divatvilágban, de humanitárius tevékenysége is ismert. A jótékony szervezetekben tevékenykedő, művészcsaládból származó Elettra szerepeltetése is egyértelmű.
A transzszexuális brazil modell, Lea T pózolása is fontos üzenet a Benetton számára, akik mindig is támogatták a kisebbségeket. Nem véletlen az sem, hogy az egyik legismertebb arab modell, Hanaa Ben Abdesslem is a márka arca lett, vagy a pink hajú Charlotte Free, aki azzal együtt tudott sikeres lenni, hogy feltűnő hajától nem hajlandó megszabadulni.
A Color of Faces kampányban a Benetton még számos izgalmas arcot vonultat fel, egy bokszolóból lett modelltől Chaplin unokájáig, Keiráig. Megint nagyon színpompás lett, és természetesen megint sok-sok pozitív társadalmi üzenetet kapunk a márka aktuális hirdetéseiről, a ruhák mellett ezért is lehet szeretni a divatcéget.