Egy helyen készül a legtöbb luxusnapszemüveg
Mikor kedvenc magazinjaink divatanyagát bújjuk, vagy egy neves divatház üzletének kirakatát nézegetjük, egy-egy napszemüveg ára láttán gyakran feltesszük magunknak a kérdést: ezen meg mi kerül ennyibe.
Ezeket láttad már?
Hiszen ezer és egy olcsóbbat lehetne venni abból a pénzből, amit egyetlen designer darabra költenénk. Ennek egyik fő oka, hogy a prémium termékek nagy részét egy cég gyártja: a Luxottica. Legyen szó egy Dolce & Gabbana, egy Stella McCartney, vagy egy Versace darabról, mind a Luxottica és az adott divatház tervezőinek közös műve; ők tervezik, gyártják és értékesítik a szemüvegeket. Az árakat csak emeli a Luxottica és egy másik cég, a Safilo közti verseny.
Nagyban befolyásolja a árakat a márkák közti hatalmas minőségbeli különbség. UV védelem szempontjából az olcsóbb darabok gyakran nem érnek semmit. Lencséjük színezett filmszerű anyaggal van bevonva, mely idővel megkopik vagy egyszerűen leolvad, ráadásul sok esetben a napszemüveg szerkezete és anyaga sem túl minőségi, ellentétben drágább társaikkal.
Sokan gondolják, hogy aki prémium terméket vásárol, csak a nevet fizeti meg. Ez nem teljesen igaz, hiszen a dizájner darabok valóban minőségiek, azonban tény, hogy a vásárlókra nagy hatással van a márkanév. Mind ismerünk olyan embert, akinek leghőbb vágya egy eredeti Louis Vuitton táska, vagy egy Manolo Blahnik cipő. Szívesebben adunk ki több pénzt egy különleges darabra, mert ezek a termékek nem csak az ízlésünket, de egy olyan életstílust is tükröznek, amit mindenki szeretne a magáénak tudni.