A DÜSK magyar divatmárka pont arra reflektál, amit érzel
Megjelent a DÜSK legújabb kollekciója, a STORM KIDS. A high-streetwear irányt képviselő DÜSK Budapest új, önálló kollekcióval jelentkezett, aminek exkluzív bemutatója a 20. Budapest Design Week hivatalos eseményeként valósult meg.
Ezeket láttad már?
Az új DÜSK kollekció tervezését nagyban befolyásolta a 2020-as karantén időszak és az azóta is egyre fokozódó egzisztenciális szorongás társadalmi szintű megjelenése. Így a darabok a védekezés és a harc együttes interpretációiként jelennek meg.
Időtlen inspirációk
A fő formai kiindulási pontot a különböző korszakokhoz visszanyúló pilóta öltözékek jelentették, amik magukban hordozzák a funkcionalitást és az izgalmas részletmegoldásokat egyaránt.
Ezúttal is több popkulturális referencia befolyásolta a tervezés folyamatát. Egyszerre jelentettek inspirációt a DŰNE karakterei és a japán anime zseni, Miyazaki olyan műve, mint a Laputa: Az Égi Palota. Helyet kapott a disztópikus öltözékekre jellemző jellemző rétegzett, dekonstruált anyaghasználat és felülethalmozás. A túlélésért való küzdelem és a lázadás motívumai így nem csak formailag, de a minták tervezésében is visszaköszönnek. A márkára jellemző, absztrakt és manipulált skótkockás minták egyszerre idézik az underground zenei színteret, és a naiv gyermeki nosztalgia hangulatát.
Fenntarthatóság a középpontban a tervező ezúttal is igyekezett a fenntarthatóságot és az anyagok újrahasznosítását szem előtt tartani. Igy különböző filmes produkciók, illetve kortárs magyar divatmárkák deadstock anyagait és kellékeit építette be, így körforgásban tartva a már feleslegessé vált darabokat. Ezeket az anyagokat építette be aztán, az egész kollekciót egyfajta patchwork felületként kezelve.
A kampányfotók
A STORM KIDS kollekcióhoz készült fotók a világégés utáni újra magunkra találást igyekszik megjeleníteni. A képek egyszerre játékos hangulatúak, mégis hordoznak egyfajta melankóliát. A képeket Martin Wanda készítette, aki jelenleg a Canon európai nagykövete, portfóliójában pedig olyan márkák szerepelnek, mint az Atlantic Records, SONY Music, Marc Jacobs, Dior, Burberry, Diesel, Louis Vuitton, Saint Laurent, Charles Jeffrey LOVERBOY.
A tervezőről
A budapesti székhelyű DÜSK 2019 óta van jelen a magyar és nemzetközi piacon progresszív, futurisztikus hangulatú uniszex kollekcióival. A márka esszenciáját a kezdetek óta a tervező, Hegedűs Dóra különböző művészeti ágak iránti érdeklődése határozza meg: alternatív színház, underground zenei szubkultúra és a modern képzőművészet.
A DÜSK utoljára 2022- ben, az 59. Velencei Biennálé alkalmából jelentetett meg kollekciót, amikor Dóra egy különleges táncelőadásra alkotott jelmezeket. Idén a Storm Kids kollekció mellett a márka egy speciális együttműködés keretein belül egy limitált kollekcióval is jelentkezett, amit a magyar underground zenei színtér egyik meghatározó zenekarával, a 30y-nal kollaborációban készített.