Döbbenetes: rasszista jeladás a Versace üzeltében
Nem is olyan régen hivatkoztunk rá, hogy a divatszakma az egyik legbefogadóbb és elfogadóbb terület, de sajnos, nem egyszer keserű csalódás is ér minket ezzel kapcsolatban.
Ezeket láttad már?
Éppen a zseniális Vogue-szerkesztő, Franca Sozzani halála kapcsán idéztük fel, hogy a főszerkesztő a bloggerek térnyerésével kapcsolatban mutatott rá arra, hogy divatszakma befogadó közegéhez sehogy nem passzol, ha új belépőket nem örömmel, hanem fanyalogva fogadják. Hiába azonban néhány véleményformáló pozitív hozzáállása, sajnos ezzel az elfogadással még vannak problémák. A rasszista gyakorlat egyáltalán nem áll távol a luxusmárkáktól sem, elég csupán az elmúlt időszak ilyen botrányaira gondolnunk. Vagy a legújabb és mindenképpen felháborító esetre, ami a Versace kaliforniai outlet üzletéből szivárgott ki.
Az olasz luxusmárka egyik korábbi dolgozója jelentette fel a céget, mert egészen felfoghatatlan dolgokat tapasztalt, amíg az üzletükben a gyakornoki idejét töltötte. Christopher Sampiro már a betanítás során összeütközésbe került a bolt vezetőivel, ugyanis arra készítették fel a jövőbeni eladójukat, hogy amikor színesbőrű vásárló érkezik az üzletbe, akkor "D410" titkos kóddal figyelmeztesse a kollégáit. Ez a rasszista gyakorlat mélységesen felháborította az egyébként félvér fiút, aki rögtön rá is kérdezett a betanító menedzsernél, hogy tisztában vannak-e vele, hogy ő maga is félig afro-amerikai származású. Nem meglepő módon nem sokkal később ki is rúgták a Versace üzletéből Sampirót arra hivatkozva, hogy nem érti eléggé a luxus világát.
A hasonló botrányokat általában a kirúgott alkalmazottak túlreagálásának szokták minősíteni a márkákat védelembe vevő megszólalók, de sajnos, a legtöbb esetben mégis kiderül, hogy a rasszista, kirekesztő bánásmód vádja nem légből kapott. Az idei évben például a világ egyik legismertebb luxusáruháza, a Barney´s veszített pert egy hasonló ügyben. Szomorú.