Divatproblémák megoldva - A C&A a te ruhatáradon gondolkozik
Van olyan, hogy nagyon tetszenek a legújabb trendek, mégsem tudod viselni őket, mert nem állnak jól rajtad, nem stimmel a méret, felvéve valahogy nem az igazi? Nem vagy egyedül.
Ezeket láttad már?
A C&A üzletláncot itthon is mindenki ismeri, de most forradalmi gondolatokkal hívták össze a világsajtót Párizsban. A cég első üzletét 1841-ben nyitotta a Clemens és August Brenninkmeijer testvérpár. A keresztnevükből kreálták a C&A márkanevet. Az első üzletük a holland Sneekben volt, mára viszont minden túlzás nélkül meghódították a világot.
A pompás párizsi kollekcióbemutatójukon, ahol már a 2016-os őszi-téli trendeket tárták elénk, felhívták a figyelmünket olyan fontos dolgokra, amiről imádok beszélgetni. Mik is ezek?
A nemzetközi divatcégnek nagyon fontos, hogy passzoljon rád a ruha. Egy kutatócéget is felkértek, akik alaposan előkészítették a C&A legújabb stratégiáját. A felmérésekből kiderült, hogy az emberek 54 százaléka arról panaszkodik, hogy a megvásárolt ruha nem passzol rá csak akkor, ha elviszi megigazíttatni egy szabóhoz. 62 százalékunk arról nyilatkozott, hogy a divatcégek nem kínálnak a méretükre pontosan illő ruhákat. Az interneten vásárolt ruhák 40 százalékát azért küldik vissza, mert bár a méretükben rendelték, mégsem illik rájuk.
Sokat beszélünk a trendekről, az új szabásvonalakról, de megdöbbentően keveset beszélünk arról a rossz élményről, hogy amikor megtetszenek nekünk a legújabb trend szerinti darabok, milyen arányban is tudjuk viselni őket, milyen gyakran történik meg velünk, hogy azonnal magunkra is ölthetjük a vágyott darabokat és boldoggá tesz bennünket, amit a tükörben látunk.
A C&A-nak úgynevezett Fit-strategy programja van (mondjuk fordítsuk úgy, hogy Passzol rád! program), amit nagyon komoly demográfiai kutatások előztek meg, melyek kifejezetten a testformákra, a testalkatra koncentráltak. Te is észrevetted már, hogyan csúszkálnak a méretek? Hol 38-as, hol 40-es vagy? Márkától függ vagy a fazontól, hogy mekkorát is veszel? Szabályosan stresszé változott a farmervásárlás? Egy passzentosabb ruhát már csak kipihenten próbálsz fel, mert borzasztó, hogyan áll rajtad egy-két darab. Nem te vagy a hibás, hanem az az anomália, ami a cégek mérettáblázatai, a fast fashion anyaggazdálkodása (minél kisebb a darab, annál kevesebbe kerül előállítani) okoz és azt se felejtsük el, hogy talán a méreteink is megváltoztak egyik generációról a másikra.
A C&A egy minden formára illő farmerkollekciót is piacra dob az ősszel, amiről bővebben majd a szeptemberi számunkban olvashattok, de annyit azért elárulok, hogy a Skinny (passzentos) fazon fenékemelést kapott, a plus size farmer végre kényelmes, rugalmas korccal bír, és persze a kismama farmereiket is a legdivatosabb fazonokban kínálják majd. Ők úgy fogalmaztak, hogy a ruha szabása és a fenntartható gyártás a legfontosabb a számukra és az, hogy mindenki elégedetten, sokáig viselje a náluk vásárolt darabokat. Roppant szimpatikus számomra az is, hogy a plus size tematikát is újragondolták. A nők mellett a férfiaknak és a gyerekeknek is kínálnak már az átlagosnál nagyobb méretű, divatos ruhákat. Mert szerintük a méretek megváltoztak. Szerintem is.
Hogy mit hoz az ősz a trendek tekintetében? Fagyos színeket, a szürke még vagy ötven árnyalatát, férfias szabásvonalakat, a 70-es évek újragondolását, hegyes orrú balerinacipőket, széles karimájú fedora kalapokat, utcai sportcipőket. Nekem ezek például mind-mind jöhetnek a gardróbomba, ha kényelmesen illeszkednek majd a formáimra. Kukkants be velem a kulisszák mögé az Instagramra készített képeim segítségével.