Divatblog: Magyar tervező a moszkvai divathéten
Egyik legismertebb magyar divattervezőnk, Tóth Bori tavasszal hivatalos közleményben tudatta, hogy megvált a TOTHBORI-tól, és a jövőben semmilyen módon nem vesz részt a márka további tevékenységében. Nem sokkal később exkluzív interjút olvashattatok nálunk arról, hogy Bori új márkát alapít Maison Marquise néven. Őszre elkészült az új márka első kollekciója, amely a korábbinál is exkluzívabb, luxuskategóriás darabokból áll. A több mint negyven darabos kollekcióval a moszvai divathéten debütált a tervező, aki most blogbejegyzésben osztja meg élményeit a GLAMOUR Online olvasóival:
Ezeket láttad már?
Köztudott tény, hogy Moszkva a divatvilág legcsillogóbb és legmegosztóbb luxuskategóriás divatfővárosa. Csakúgy, mint Oroszországba, az orosz divateseményekre is kizárólag exkluzív meghívással lehet kikerülni. Az Estet Fashion Week egy moszkvai székhelyű ékszermanufaktúra évente kétszer megrendezésre kerülő luxusprogramja, mely egy héttel a Mercedes és Volvo Fashion Week előtt nyitja a divatesemények sorát Moszkvában. Hihetetlenül boldog voltam, amikor megkerestek, és felajánlották a részvétel lehetőségét, hiszen erre még eddig Magyarországon nem volt példa.
Az első pillanattól kezdve nagyon komoly lehetőségnek tartottuk a részvételt és szinte gondolkodás nélkül mondtunk igent a felkérésre. A tulajdonosok nagyon nagy odafigyeléssel vettek minket körül, azt éreztetve, hogy nekik megtiszteltetés, hogy mi ott vagyunk. A bemutatók helyszínéül maga az ékszerház hatalmas épülete és díszterme szolgált, mely léptékében és csillogásában is jellemzően oroszos –azaz mértéktelenül díszes és hatalmas- volt. Érkezésünkkor szembesültünk igazán azzal a luxussal és gazdagsággal, ami hozzánk a sajtón keresztül jut el.
A fogadtatás
Eljött a nagy nap és a pillanat, amikor az utolsó nap záróeseményeként elérkeztünk a bemutatónkhoz. Úgy éreztem magam, mint a színészek a premier napján, tudtam, hogy minden rendben lesz, hiszen többször lepróbáltuk a koreográfiát, a ruhák tökéletesen álltak a modelleken, így a kifutóra lépéskor nyugodt és magabiztos voltam – éreztem, eljött az én időm. Teltház volt és minden korábbi visszajelzés arra utalt, hogy mind a sajtó, mind a közönség – akik főleg az ékszerház vevőköréből kerültek ki - nagyon kíváncsiak a magyar tervező bemutatójára. A két kapszulakollekciót nem csak a kollekciók jellege és színei, de a hozzá kevert zene is elválasztotta egymástól. A modellek nem hibáztak, és éreztük, hogy a közönség nagyon figyel.
A modellek vonulását figyelve eszembe jutottak divattervezői karrierem első évei. Átéltem már hideget és meleget, de egy dolgot sohasem adtam fel, az álmaimat. Amikor elkezdődött a finálé, és a lányok velem együtt kivonultak, óriási taps fogadott minket, bátran állíthatom, hogy a közönség visszajelzése őszinte volt, hiszen a bemutató után több megkeresés is érkezett a kollekció darabjaira. A visszajelzéseket tekintve pedig az jutott a fülünkbe, hogy messzemenően a mi bemutatónk aratta az 1 hetes rendezvény legnagyobb sikerét. A közönség visszajelzései szerint van helyünk az orosz piacon és meg fogjuk találni a közönségünket.
Hamarosan újra megyünk
Nem titok, hamarosan megszületik második gyermekem, de ez nem jelenti azt, hogy félre teszem a munkát, sőt. A kollekciók bemutatása utáni napokban folytak a megbeszélések a MAISON MARQUISE orosz piacra juttatásáról, melyben az ékszerház tulajdonosai is sokat segítettek és segítenek. Szívesen tették, mert úgy tűnik, hogy a mi bemutatónk komoly presztízsemelés volt az egész rendezvényre nézve. További eseményekre kaptunk meghívást még ebben az évben, visszavárnak egy november végi jótékonysági divat és ékszerbemutatóra, s jövőre részt veszünk a márciusi Estet Fashion Week-en is tavaszi és nyári kapszulakollekcióinkkal. Valamint a rendezvényen résztvevő nemzetközi képviselőkkel történt megbeszélésekre alapozva, további külföldi megjelenésekre számítunk.
Összegezve úgy tűnik Moszkva nem szabadul tőlünk, novemberben újra utazunk és minden jel arra utal, hogy lehetőséget kapunk a nemzetközileg is a legkomolyabbak közé sorolt Volvo Fashion week-en is, hogy bemutathassuk kollekciónkat 2013 tavaszán. Örülök, hogy magyar divattervezőként jelen lehettem ezen a neves rendezvényen és hiszek benne, hogy a bemutatóval a nem csak a MAISON MARQUISE márkát, hanem a magyar divatot is képviseltem. Bár a kollekció leginkább a nemzetközi piacot célozza meg, Magyarország lesz mindig a márka hazája, így hamarosan a Moszkvában bemutatott darabok itthon is debütálnak majd.
Tóth Bori
MAISON MARQUISE
Kattints a képre a képes élménybeszámolóért! Lájkold Bori új márkáját a facebookon!
Divatblog: Magyar tervező a moszkvai divathéten Moszvában debütált Tóth Bori új márkája, a Maison Marquise. Fotó: Marosfalvi Péter/GLAMOUR