Elképesztő sikert arattak a hazai tervezők a második digitális Budapest Central Europen Fashion Weeken
Március 25 és 28 között ismét digitális formában zajlott a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week. A Magyar Divat & Design Ügynökség által megvalósított eseményen huszonhat magyar és tíz régiós divattervező mutathatta be legújabb alkotásait. A kollekciókról készült felvételeket már a rendezvény négy napja alatt is közel 12.000 érdeklődő követte, a megtekintések száma pedig folyamatosan növekszik, hiszen a BCEFW Youtube csatornáján bármikor visszanézhető a teljes divathét.
Ezeket láttad már?
Március végén ismét sor került a régió egyik legrangosabb divateseményére, a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében már hetedik alkalommal megvalósuló Budapest Central European Fashion Week-re, ahol a 2021/22-es őszi-téli kollekciók mellett a 2021-es tavaszi-nyári darabok kapták a főszerepet. Az Ügynökség runway videókon keresztül mutatta be a magyar és régiós divattervezők legújabb alkotásait az esemény Facebook oldalán.
A Budapest Central European Fashion Week hosszú évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők és a média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, melynek köszönhetően Budapest egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a régió meghatározó divatfővárosai közé tartozzon. A Magyar Divat & Design Ügynökség a digitális megvalósítással nemcsak folytonosságot biztosított a rendezvénynek, de a divat iránt érdeklődő nagyközönségnek is betekintést engedett a divathetek izgalmas világába, hiszen az online videók segítségével bárki megtekinthette – és akármikor visszanézheti – a magyar és régiós márkák különleges bemutatóit.
Az elmúlt napokban az érdeklődők huszonhat magyar divattervező - ABODI, ALMA, Artista, BORBALA, CAKO, Celeni, CUKOVY, DÜSK, Elysian, KATA SZEGEDI, Katti Zoób, MERO, NINI, Nora Sarman, NUBU, OST KONZEPT, PHILOMÉN, Romani Design, Sentiments, THEFOUR, TOMCSANYI, VENGRU, VIKTORIAVARGA Budapest, VIRAG KERENYI, ZIA budapest és ZSIGMOND DORA menswear munkásságába nyerhettek betekintést, mellettük számos régiós divattervező – Buffet Clothing (SK), CHERESHNIVSKA (UA), Christina Seewald (A), IRON THREAD (UA), Jennifer Milleder (A), Patrick McDowell (UK), ROUSSIN (UA) és a VOROZHBYT&ZEMSKOVA (UA) is bemutatkozott, így az esemény még inkább a környező országok közötti együttműködés és közösség-tudat jegyében telt.
A csütörtöki és pénteki napokon bemutatott 2021/22-es őszi-téli kollekciókról készült runway videók egyediségét és a márkákra szabott képi világát a kifutók melletti LED falak biztosították. Ezeknek köszönhetően minden tervező az alkotásaihoz leginkább illeszkedő hátteret használhatta. A letisztult pasztellszíneken át, a városi fényekig és erdős jelenetekig számos téma fellelhető volt, amelyek hűen tükrözték a tervezők egyéniségét és a kollekciók hangulatát. Találkozhattak a nézők szemétlerakótelep és óceánban lévő hulladék hátterével is, amely a fenntartható divatiparra és a környezetvédelemre hívta fel a figyelmet. A fenntarthatósági vonal külön figyelmet kapott az idei szezonban, hiszen egyre több márka alkalmaz zero waist és upcycling technikákat a szabászati hulladék minimalizálása érdekében. Az elkészült kollekciók hangulatát a járványhelyzet is befolyásolta, így volt olyan tervező, aki kényelmes és elegáns otthoni viseleteket alkotott, de akadt olyan márka is, aki a nehéz időszak könnyebb átvészelése érdekében színesebb és vidámabb darabokat hozott lére.
Az esemény további különlegességét a Fashion Weekend nevezetű hétvége adta, amelynek keretében a szombati és vasárnapi napokon, a nemzetközi szezontól eltérő, 2021-es tavaszi-nyári kollekciókkal mutatkoztak be a márkák. Az MDDÜ kiemelten fontosnak tartotta, hogy a vírushelyzet ellenére is támogatást és nagymértékű láthatóságot biztosítson a tervezőknek – azoknak a márkáknak is, akik a vírushelyzet okozta kihívások miatt nem tudtak időben elkészülni a szezonális őszi-téli darabjaikkal, így ők az előző szezon alkotásaival készültek az eseményre.
A digitális megvalósításnak köszönhetően elképesztő eredményeket értek el a magyar és régiós tervezők felvételei. Közel 12.000 megtekintésnél járnak a videók, ez a szám pedig folyamatosan növekszik, hiszen bármikor visszanézhető a teljes esemény. Az elmúlt napokban a közösségi média is a BCEFW-től volt hangos, hiszen beszámolt az eseményről több nagynevű influencer is, például Irene Colzi és Anja Tufina.
Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója így fogalmazott a rendezvény után: „Büszkék vagyunk rá, hogy ismét ilyen nagy érdeklődés övezte a BCEFW-t. Az őszi-téli darabok bemutatásával sikerült tartanunk a nemzetközi ritmust, miközben az előző szezon alkotásaival előtérbe helyeztük az egyre népszerűbb „see now, buy now” gondolkodást, amelynek lényege, hogy a kifutókon látott darabokat azonnal megvásárolhatják az érdeklődők. Így a márkák kiemelt hazai és nemzetközi láthatósága mellett az eseményünk értékesítésösztönző szerepe is előtérbe került!”
A digitális Budapest Central European Fashion Week bemutatói a BCEFW hivatalos Youtube csatornáján továbbra is elérhetőek és bármikor visszanézhetőek.