Közel 80 divat- és designmárka mutatkozott be Milánóban, Párizsban és Budapesten a Fashion & Design Autumn során

2022. január 5.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Magyar Divat & Design Ügynökség által 2021-ben először megvalósított Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat két nemzetközi, majd három hazai eseményen közel 80 egyedülálló divat- és designmárka munkáját mutatta be. Először Párizsban és Milánóban, majd azt követően itthon bizonyíthatták tehetségüket az alkotók több tízezer forgalmazó, szakember és érdeklődő előtt. Divatbemutatók, lakberendezési kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, digitális konferencia és megannyi színes program tette még izgalmasabbá a tavalyi őszt, platformot teremtve ezzel a hazai tervezők bemutatkozásának.

Közel 80 divat- és designmárka mutatkozott be Milánóban, Párizsban és Budapesten a Fashion & Design Autumn során
Fotó: BCEFW

Szeptemberben a Maison&Objet lakberendezési szakkiállításon, ezt követően pedig a Milan Fashion Weekentűntek fel a magyar márkák. Októberben itthon folytatódtak a színes programok: második alkalommal nyitotta meg kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, ezt követően a 2022-es tavaszi-nyári divattal ismerkedhettek meg az érdeklődők a Budapest Central European Fashion Week keretében. Végül a Budapest Fashion & Tech Summitdivatipari konferenciával koronázta meg az Ügynökség a programsorozatot.

Fotó: BCEFW

„Ügynökségünk 2021-es rendezvényei között kiemelt szerepet kaptak a Fashion & Design Autumn programjai, amelyek a hazai stabilitás támogatása és az export növelése érdekében valósultak meg. Az eseménysorozat keretében itthon közel 10 ezer és külföldön még ennél is több ember látta élőben a magyar tervezők munkáit, míg az online térben több mint félmillió érdeklődő követte az eseményeket. A divatipari konferenciánkon közel 40 szakmai előadót köszönthettünk az online térben. Azt hiszem, a számok magukért beszélnek és bátran kijelenthetem, hogy sikerült egy igazán emlékezetes és eredményekkel teli őszi rendezvénysorozatot megvalósítanunk” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia. A Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója hozzátette: „Regionális és nemzetközi viszonylatban egyaránt hatalmas előrelépés volt számunkra az elmúlt időszak, mellyel sikerült szorosabbra fűzni V4-es kapcsolatainkat és megszilárdítani régiós szerepünket.”

A Maison & Objet designvásáron 10 magyar alkotó design remekeit tekinthették meg az érdeklődők, melyek 2021-ben még inkább felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését. A kiállítás fontos lehetőség volt a tervezők számára, hiszen ismét személyesen mutatkozhattak be és az értékesítési folyamatokat is kiemelten támogatta. A designerek közel 600 szakmai kontakttal lettek gazdagabbak, akik azóta a megrendelések ügyintézésének fázisában tartanak. A magyar standról készült kisfilmet eddig közel 30 ezren tekintették meg, amely visszanézhető az Ügynökség Youtube csatornáján.

A Milan Fashion Weeken a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget a bemutatkozásra. A Budapest Select Collective Fashion Shown négy magyar márka kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójával. A bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelentek a hazai tervezők darabjai. A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Riccardo Grassi, a Studio Zeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. A divathéten készült catwalk videók pedig közel 150 ezres nézettségnél tartanak.

Fotó: BCEFW

Az MDDÜ korábbi években is erősen fókuszált a regionális jelleg megjelenítésére programjaiban, azonban 2021-ben még jobban beépítette a V4-es tervezők bemutatását. A 360 Design Budapest kiállítás sikere most sem maradt el: a tavalyi évben hat nemzetközi díjjal kitüntetett rendezvény ismét elvarázsolta a design szerelmeseit. A rendezvény teltházas kurátori és exkluzív tárlatvezetésekkel, közel 180 egyedülálló designtárggyal és izgalmas installációkkal nyitotta meg kapuit. A kiállítás weboldalára már szeptembertől érkeztek a látogatók, amelyet eddig több mint 42 ezren kerestek fel, köztük az Egyesült Államokból és Európa számos országából. Nagy sikert arattak az edukációs jellegű kerekasztal-beszélgetések is, amelyek visszanézhetők a HFDA YouTube és Spotify csatornáin, nézettségük pedig hamarosan eléri a 25 ezer főt.

Fotó: BCEFW

A Budapest Central European Fashion Week izgalmas side eventekkel, teltházas catwalk showkkal, egy pop-up üzlettel és helyszíni kiállítókkal színesítette fővárosunkat egy teljes héten át. A kétnapos bemutató közel 4 ezer látogatót fogadott, köztük a legnagyobb nemzetközi buyereket. A rendezvényen készült TikTok videók pedig 400 ezres nézettségnél tartanak. Kísérőprogramként augusztustól kezdődően, minden szerda este a BCEFW Instagramoldalán exkluzív interjúk keretében ismerhették meg az érdeklődők a divathéten bemutatkozó márkákat. Az izgalmas beszélgetések 2022-ben új tematikával és tervezőkkel, vendég moderátorokkal és meglepetés szereplőkkel folytatódnak.

Fotó: BCEFW

A Budapest Fashion & Tech Summit kétnapos digitális rendezvényen magyar, régiós és nemzetközi szakmabeliek osztották meg nézeteiket, amelyet közel 1500 érdeklődő kísért figyelemmel. Az esemény hivatalos Facebook oldalánés YouTube csatornáján visszanézhetők a beszélgetések. A V4-es kerekasztal-beszélgetés résztvevői külön kiemelték, hogy remélik a jövőben számos hasonló esemény megvalósulhat és sikerül még szorosabbra fűzni a V4-es országok közötti együttműködést. Az MDDÜ a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített showroommal is készült, amelyet több százan tekintettek meg. A konferenciát egy fenntarthatósági kísérőprogram zárta, amely során a résztvevők izgalmas kerekasztal-beszélgetéseken és egy egyedülálló tárlatvezetésen vehettek részt.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

glamour plusz ikon Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Ez az app megmutatja, melyik a tökéletes alapozó árnyalatod (x)

Ez az app megmutatja, melyik a tökéletes alapozó árnyalatod (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)