Daubner Anna egy szezon alatt három fejezettel lepte meg a divatrajongókat
Daubner Anna idén egy vadonatúj koncepcióval lepte meg a márkája iránt érdeklődőket, mert a megszokott tavaszi-nyári szezonális kollekció helyett, most három új „fejezet” érkezett, amelyek saját névvel, színvilággal és inspirációs forrással mutatkoznak be.
Ezeket láttad már?
Az új koncepció új kíhívásokat is tartogatott Daubner Anna számára, de a magyar tervező minden nehézségen felül tudott emelkedni.
DE ÉDES!
Márciusban jelent meg a The Cake című kollekció, amelyhez a Wes Anderson által készített Grand Budapest Hotel című film adta az ihletet. „A The Cake egy vintázs hangulatú, romantikus mintát rejt, melyben a hotel ikonikus courtesan au chocolat finomsága mellett grandiózus torták és aprósütemények díszítik a száz százalék pamutból készült ruhákat. Visszatérnek a már jól ismert kifinomult gallérok, puffos ujjak és átlapolós ruhák” – mondta a kollekcióról a tervező.
A rózsaszín és piros árnyalatokkal gazdagított kollekciót áprilisban követte a főleg kék és lila színekben pompázó The Key elnevezésű fejezet, amit szintén Wes Anderson nagy sikerű filmje ihletett, ám a Grand Budapest Hotel színvilágát a tervező tovább fejtegette. A kollekció mintái között megtaláljuk a Grand Budapest Hotel legszebb szobáihoz tartozó kulcsokat, a recepció telefonját és Mendel süteményét is. Ennek a mintának a megtervezése azonban nem volt olyan egyszerű. „Ebben a kollekcióban eredetileg volt egy, az Agatha Christie-krimik inspirálta revolveres print. Itt a pisztolyokból a Love felirat, szívek, valamint szalagok jöttek ki, melynek üzenete „a szeretet mindig győz” lett volna. Amikor elkészültek a mintadarabok, kitört az ukrán háború, és ennek hatására sajnos ki kellett cserélnem ezt a mintát mert nem tartottam helyesnek a fegyverek jelenlétét. Akkor sem, ha az üzenet pont az erőszak ellen szól. Így kerültek a kockás alapra a sütemény és a hotel klasszikus szimbólumai.”
EGY KIS IZGALOM
A nemrég megjelent The Rubies című kollekcióhoz Anna már Agatha Christie híres krimijeiből inspirálódott. „Tinikorom óta hatalmas rajongója vagyok ezeknek a történeteknek, szinte az összes ott sorakozik a könyvespolcomon, a tévésorozat részeit is egytől egyig láttam.” Egy igazán izgalmas krimiminta készült, melyen többek között rejtélyes tárgyak és gyilkos eszközök jelennek meg. Minden krimiőrült álma megvalósul ezen a mintán. Daubner Annától már megszokhattuk, hogy olyan kollekciókat tervez, amelyek látványosak és színekben gazdagok, így nem kell sokat gondolkodni azon, hogy mivel vedd fel a ruhákat. „Nagyon szeretek olyan darabokat tervezni, amiket könnyű viselni. Olyan holmik ezek, amik kényelmesek, jól érzed bennük magad, és hordhatod őket tornacipővel vagy magas sarkúval is. A multifunkcionális darabok híve vagyok” – mesélte Anna.
JÓ DIZÁJN
A kollekciókban idén főleg a természetes anyagokon van a hangsúly, így több pamuttal és viszkózzal találkozunk. „A pulcsik és a pólók mind organikus pamutból és újrahasznosított poliészterből készülnek. Megpróbálok a lehető legjobban figyelni arra, hogy minden anyagdarabot felhasználjunk, és ilyenkor készülnek a scrunchie-k vagy a kisebb táskák. Több olyan textil is van, mely úgynevezett „deadsctock”, ami annyit tesz, hogy nagy gyárak felhalmozódott készleteit vásároljuk meg. Ezekből mindig limitált darabszámban készülnek ruhák és kiegészítők, így még különlegesebb értéket képviselnek.” Elmondása szerint az idei szezon más volt, mint a többi. „Ezzel, hogy három részre bontottam a klasszikus tavasz-nyári kollekciót, valamint ki kellett cserélnem egy mintát, megtapasztaltam, hogy sokkal nehezebb is tud lenni a gyártási folyamat. Mindig sok koncentrációt igényel, de lehetnek csúszások, közbejöhet bármi, ami miatt változtatni kell egy adott mintán vagy darabon. Büszke vagyok arra, hogy nem estem kétségbe, hanem megoldottam az összes problémát, ami az utamba került.”
TÁMOGASD A HAZAI TERVEZŐKET, VISELJ SZÍNEKET, ÉS NE MARADJ LE A LEGÚJABB ANNA DAUBNER DARABOKRÓL!
A cikk eredetileg a GLAMOUR magazin 2022-es július-augusztusi lapszámában jelent meg.
Szöveg: Pongrácz Dóra
Fotó: Sutus Fanni