Csődbe ment a legendás farmermárka
Nagy átrendeződések vannak a divatvilágban, az utóbbi években teljesen megváltoztak a viszonyok, az internet, a közösségi média nemcsak a divatpiacot, de az egész életünket gyökeresen átalakították.
Ezeket láttad már?
Elsődleges lett, hogy képes-e például egy márka megfelelően alkalmazkodni a megváltozott feltételekhez. Ami tegnap még megkérdőjelezhetetlenül trendinek látszott, arra ma már senki nem emlékszik. A Vetements őrületes sikere például elképzelhetetlen a szokatlan gerillamarketingtől, amit például a közösségi felületeken is folytat a márka. Aki nem reagál jól a változásokra komoly bajban találhatja magát, és úgy tűnik, hogy az American Apparel, vagy a régen nagyon kedvelt amerikai PacSun (Pacific Sunwear) márka után a korábban igazi menőségnek számító True Religion márka is a bedőlés szélére jutott.
Olvastad már? Újabb világmárka érkezett az Andrássy útra
A farmercéget 2002-ben alapították, de azonnal kilőttek, a magas minőségű farmereket kínáló cég igazi fogalom lett pár év alatt. A klasszikus farmerkorszakra, a ´70-es évekhez visszanyúló márka a 2000-es évek végén csakis a legnagyobbakkal dolgozott együtt, például Gisele Bündchen volt a reklámarcuk. A True Religion azonban a saját bevallása szerint sem tudott jól alkalmazkodni az online vásárlás bővüléséhez, illetve az utcai öltözködés egyre sportosabb irányához, és mára elképesztő méretű adósságot halmoztak fel.
Bar Refaeli a True Religion kampányában:
A márka csődvédelmet kért a hitelezőivel szemben, és nagyon szigorú átalakítási tervet kellett benyújtaniuk ahhoz, hogy megpróbálják talpra állítani a céget. Ez rögtön azzal jár, hogy 27 True Religion üzletet kapásból bezárnak. Át kell szervezniük nem csupán az eladást, de a gyártást is, minden szinten újra kell gondolniuk a működésüket, mert a gazdasági szakértők jelen pillanatban a csővédelem ellenére is reménytelennek látják a márka helyzetét.