Csodás lesz 2017 a GLAMOUR Szerencsenaptárjával!
Már hagyomány, hogy egy GLAMOUR naptárral kedveskedünk nektek az újév örömére. A januári-februári lapszám mellé csomagoltuk nektek a naptárt, aminek ezúttal igen mágikus tematikája van.
Ezeket láttad már?
A magazinnál arra is mindig nagy figyelmet fordítottunk, hogy a feltörekvő tehetségeknek lehetőséget biztosítsunk. Mészáros Lúcia illusztrációira az Instagramon figyeltünk fel, persze utána kiderült, hogy Lúcia Mihálkovics Edina tanítványa, Edina pedig több mint tíz éven keresztül volt az illusztrátorunk, mielőtt tanítani kezdett. Lúciát a naptár koncepciójával és az alkotásaival kapcsolatban kérdezgettük.
A GLAMOUR 2017-es szerencsenaptárának címlapja:
Mi a mondanivalója a GLAMOUR 2017-es Szerencsenaptárjához készült illusztrációdnak?
Olyan szimbólumokat kerestünk a GLAMOUR szerkesztőivel, amik kapcsolódnak a szerencséhez, misztikusak. Eszünkbe jutott Fatima szeme, ami egyfajta védelmet jelent az arab kultúrákban, megvéd az irigységtől, a rossz szándéktól. A divatban több helyen is felbukkant az elmúlt években ez a szimbólum, mindig nagyon nagy sikerrel. A Kenzo márkának csak úgy vitték a szemes pulóvereit, mint a cukrot. (A Swarovski Miranda Kerr kollekciójában is ott van ez a védő szimbólum nyakláncra való medál és karkötődísz formájában, ami szuper ajándéknak számít, ha még mindig nincs tipped, mit vegyél az anyukádnak, barátnődnek.- A szerkesztő.) De persze sokáig sorolhatnánk, milyen népszerűek ezek az erőt adó szimbólumok. A szem mint a lélek tükre mindenkit érdekel, mindenki hisz abban, hogy a tekintetünk sok mindent elárul rólunk, az életünkről.
A naptár visszatérő motívuma, Mészáros Lúcia rajza:
Mióta foglalkozol illusztrálással és mi a kedvenc területed?
Talán előbb rajzoltam, mint beszéltem! De az első kimondott illusztrációm, ami megjelent, hatévesen egy környezetvédelmi plakát volt Pakson. Nagyon szeretek festeni és keverni a különféle technikákat.
Kik azok a divatillusztrátorok akik nagyon inspirálnak?
Mihálkovics Edina, David Downton és Marc Antoine-Coulon.
Szerinted miért szorult háttérbe az utóbbi évtizedekben ez a műfaj?
Véleményem szerint a fotográfia térhódítása idézte elő a a rajzok háttérbe szorulását. A digitális fotó korszaka azonban azt is jelenti, hogy mindenkiből lehet fotós, mert mindenkinek ott van a kezében egy képkészítésre alkalmas eszköz. Persze fotó meg fotó között azért nagy a különbség, de szerintem a képalkotás demokratizálódása, másképpen megközelítve: inflálódása azért idővel felértékeli az időigényes műfajokat, amiknek a létrehozáshoz nem csak egy eszközre, expozíció gombra, hanem vizuális érzékre, látásmódra is szükség van. Egyre több reklámban, magazinban bukkan fel újra ez a klasszikus, a divatot a kezdetektől népszerűsítő és kommunikáló műfaj, az illusztráció.
A GLAMOUR szerencsenaptárának egyik oldala:
Milyen technikával rajzolsz?
Akvarell technikával festek, de nem sok olyan munkám van, ami csak egy technikával készül, digitálisan is rajzolok, van hogy a grafitceruza, a filc és a pasztellkréta is előkerül.