A csendes luxus az a trend, amire ezer éve nagyon várunk
Ha egy igazi divatrajongó lány vagy, akkor mostanában nagy eséllyel sokat jön veled szembe egy népszerű TikTok-trend, a csendes luxus. A csendes luxus lényege, hogy a szupergazdag emberek nemet mondanak a márkázott termékekre, valamint az ordítóan feltűnő logókra.
Ezeket láttad már?
A luxus termék a márkajelzés nélkül is luxus termék lesz. Valljuk be, hogy a letisztult, finom darabokból álló ruhatár egyébként is sokkal stílusosabb, és sokkal jobban öltöztet, mint azok a darabok, melyek leginkább a márkát, és ezzel együtt pedig a viselt darab árát reprezentálják a világnak. Mi inkább a csendes luxus trendet képviselő ruhákra szavazunk, szemben a státusz szimbolista darabokkal.
Kóstolj bele a csendes luxus világába!
A csendes luxus az olyan klasszikus sziluettekre épít, mint a szabott kabátok, az ingek, vagy a nadrágok. Ezek a darabok is általában inkább semleges árnyalatokban pompáznak, melyek öröknek és időtállónak számítanak a divatiparban. Ezen vonalat képviseli például a két kasmírmárka a Loro Piana és a Brunello Cuchinelli, valamint a minimalista stílust képviselő Jil Sander, a The Row és a Max Mara.
A csendes stílust nem újkeletű elemek alkotják, hiszen letisztult és finom darabok eddig is léteztek, csak az utóbbi időben nagyobb volt a térnyerésük. A trend születése feltehetőleg a Succession című sorozatnak köszönhető, hiszen a befolyásos karakterek tökéletesen példázzák ezt a stílusirányzatot. A produkcióban olyan Ralph Lauren, Loro Pino, valamint signature darabok kaptak helyet, melyek bár nagyon drágák, de logómentesen, valódi szépségükkel hódítanak.
A pénz beszél, a gazdagság suttog – ez a TikTok-szlogen terjed most futótűzként a platformon. Bryan Yambao divatblogger érdekes dolgot vetett fel az Instagramon. „A divatiparban dolgozó szakemberként, valamint az elmúlt két évtized legpofásabb exkluzív eseményeit megjárva, rengeteg gazdag emberrel találkozhattam – milliomosokkal, milliárdosokkal, milliárdosok gyerekeivel, újgazdagokkal, régi pénzesekkel, akit csak el tudsz képzelni. Couture ügyfelekkel. Couture-gyűjtőkkel, akiknek rengeteg pénze van, de viccesen megkérdőjelezhető az ízlése. Nők, és férfiak obszcén ékszerekkel és ruhatárral. És hadd mondjam el a laikusoknak, hogy nincs szabványosított módja annak, ahogyan öltözködnek. Ugyanolyan elegánsak és ugyanolyan borzasztóan ízléstelenek vagy mesésen közönségesek, mint valaki, akinek az anyagi lehetőségei korlátozottak.”
Ha beleszerettél a csendes luxusba, akkor olyan márkákat keress, mint a COS, a Joseph, a By Malene Birger és a Theory. Ha viszont szereted és megtalálod önmagad az ütős színekben, a legújabb trendekben, valamint büszkén viseled a hatalmas logókat, akkor azzal sincs baj. A legfontosabb, hogy úgy öltözködj, ahogyan neked tetszik. A képzeletednek semmi sem szabhat határokat – csak érezd jól magad, ez a legeslegfontosabb szempont.