Conscious By BCEFW: A divathéten a fenntarthatóság kerül a fókuszba

Szponzorált tartalom

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) keretein belül augusztus 31. és szeptember 1. között több mint 60 hazai és régiós márka vonultatja fel legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióit.

A Nanushka is újra bemutat a divathéten, és a Conscious by BCEFW fenntarthatósági kezdeményezés nagy támogatójaként is fellép
A Nanushka is újra bemutat a divathéten, és a Conscious by BCEFW fenntarthatósági kezdeményezés nagy támogatójaként is fellép
Fotó: Nanushka

Augusztus 26-tól Budapest különböző pontjain több mint 35 side event, köztük kerekasztal-beszélgetések, workshopok és stúdiólátogatások várják a BCEFW divathéten az érdeklődőket. A régiónkat meghatározó divat-eseménysorozaton korszerűen a fenntarthatóság is fókuszban van a Conscious by BCEFW kezdeményezéssel.

HIRDETÉS

Új kezdeményezés: Conscious by BCEFW

A bemutatók mellett a Millenáris Nemzeti Táncszínházban megrendezett Fashion Hub színes programkínálata a divat-és kreatívipar trendjeit és szakmai kérdéseit bemutató előadásokkal, beszélgetésekkel, prezentációkkal és kiállítókkal várja a vendégeket. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében kiemelt figyelmet kap a környezettudatosság témaköre, egy tudatos gyakorlatokra ösztönző kategória és egy textilgyűjtésre felhívó akció jegyében.

A magyar PRINTA márka ökotudatos és fenntartható ruhakészítési, cégvezetési gyakorlatai az egész piacot inspirálják
Fotó: Printa

„Az idei rekordszámok is bizonyítják, hogy a Budapest Central European Fashion Week mára a régiós divatszíntér egyik kulcsfontosságú platformjává nőtte ki magát, amelyet a megnövekedett partneri kapcsolatok, valamint a regionális együttműködések és kollektív bemutatók is alátámasztanak. Szeretnénk élni ezzel a koncentrált figyelemmel és megragadni az alkalmat, hogy egy új, lényeges témát emeljünk a diskurzusba.

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén még tudatosabb gyakorlatra ösztönzi partnereit és a márkákat, ennek részeként két új kezdeményezés került bevezetésre: a Conscious by BCEFW, amely a fenntarthatóbb gyakorlatokat támogatja a tervezők körében, és a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött együttműködésünk, amely fontos üzenetet közvetít a lakosság számára a környezettudatosság terén” - nyilatkozott Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója az idei szezon újdonságaival, eredményeivel kapcsolatban.

A Nanushka is visszatér a budapesti divathétre

A Nanushka is visszatér a budapesti divathétre

Európai Uniós szabályozás a textiliparban

Az Európai Unió egyre nagyobb hangsúlyt helyez a textilipar fenntarthatóságára, különös tekintettel a környezetvédelmi és etikai szempontokra. Az EU Textilstratégiája, amely a 2020-as Európai Zöld Megállapodás része, célul tűzi ki, hogy 2030-ra a textiliparban előállított termékek tartósabbak, újrahasznosíthatók és fenntarthatóbbak legyenek. Az uniós szabályozás többek között az alábbi területeket érinti:

  1. Ökológiai lábnyom csökkentése: Az EU különféle jogszabályokkal ösztönzi a divatcégeket, hogy csökkentsék a gyártás során keletkező környezeti hatásokat, például az energiafelhasználást és a vízfogyasztást. Az új szabályok a szennyező anyagok kibocsátásának minimalizálását is megkövetelik.
  2. Körforgásos gazdaság: A textiliparban kiemelt figyelmet kap a körforgásos gazdaság, amelynek célja a hulladék minimalizálása, valamint a használt anyagok újrafelhasználása és újrahasznosítása. Az EU ösztönzi a cégeket arra, hogy a termékeik hosszabb élettartamúak legyenek, és könnyebben javíthatóak, illetve újrafelhasználhatóak.
  3. Etikus munkaerő-felhasználás: Az EU szabályozásai támogatják a tisztességes munkafeltételek biztosítását az ellátási lánc minden szintjén. Ez különösen fontos a harmadik világbeli országokból származó alapanyagok és termékek esetében.
  4. Fenntarthatósági címkézés: Az új uniós szabályok előírhatják a fenntarthatósági címkék bevezetését, amelyek információt nyújtanak a fogyasztóknak a termékek környezeti hatásairól, gyártási körülményeiről és újrahasznosíthatóságáról.

Az EU szabályozásai jelentős változásokat hoznak a textiliparban, és arra ösztönzik a divatcégeket, hogy a fenntarthatóságot és az ökotudatosságot az üzleti stratégiájuk középpontjába helyezzék.

Ökotudatos példaképek

A 2025-ös tavaszi-nyári szezonban négy hazai és egy regionális tervezővel debütál a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW: a Catwalk tervezői közül a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), míg a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA képviseltetik magukat a tudatos gyakorlatokra ösztönző szekcióban.

A BCEFW divathét szervezői arra törekszenek, hogy az ökotudatosság a magyar és regionális divatcégek körében egyre inkább alapvető elvárássá váljon. Céljuk, hogy a divatipar szereplői egymást inspirálva készüljenek fel az Európai Uniós szabályozásokra, amelyek az iparág fenntarthatóbbá tételét célozzák.


Galéria

2024.08.29.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Döbbenet a Sztárban Sztár All Stars műsorában: senki nem számított arra, hogy ilyen erős versenyzők esnek ki

Döbbenet a Sztárban Sztár All Stars műsorában: senki nem számított arra, hogy ilyen erős versenyzők esnek ki

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Te tudod, mi a legújabb divat idén ősszel? - Most eláruljuk! (x)

Te tudod, mi a legújabb divat idén ősszel? - Most eláruljuk! (x)

Hihetetlen, de az állandó stressz és túlgondolás még erre is hatással van (x)

Hihetetlen, de az állandó stressz és túlgondolás még erre is hatással van (x)

Szinte minden nőt érint, mégis csak nagyon kevesen beszélnek róla (x)

Szinte minden nőt érint, mégis csak nagyon kevesen beszélnek róla (x)

Te tudod, mi az a PMS? - Ezek a legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell róla (x)

Te tudod, mi az a PMS? - Ezek a legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell róla (x)