Budapest a régió következő divatfővárosa
Promóció
Nem hiába Közép-Európa egyik legnagyobb divateseménye a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) - a happeningen számos magyar és nemzetközi tervező vonultatta fel 2018/19-es őszi-téli kollekcióját a világ legkülönbözőbb pontjairól érkező szakmabeliek előtt.
Ezeket láttad már?
Április 27. és 29. között többek között a LAFORMELA, a Nah-Nu, Jiri Kalfar, Iona Ciolacu, a Footshop és az Omelya T-dress munkáit láthatták az érdeklődők, valamint magyar tervezők közül Mérő Péter, a Cukovy, a Sentiments, a Maison Marquise, Abodi, Sugarbird, Dorko, Celeni, Tomcsányi, Nubu, Katti Zoób, Nanushka, Nora Sarman, Zsigmond Dóra, Je Suis Belle és az Artista is bemutatta kreációit a Várkert Bazár közönségének.
A divathét egyik legfőbb célkitűzése, hogy támogassa a kiemelkedő divattervezőket és a fiatal tehetségeket, ezért a divatiskolák végzősei, a Young Talents show és prezentáció keretében mutatták be vizsgamunkáikat.
A nemzetközi divatszakma képviselői számos divattal kapcsolatos programra ellátogathattak a Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából, többek között az Ybl Palotában Front Row vacsorát rendeztek, valamint a főváros turisztikai látványosságaival, építészetével és egyedülálló gasztronómiájával is megismerkedhettek, a MOL Pop-Up Storeban pedig lehetőségük nyílik magyar tervezők ruháinak megvásárlására május 8-ig.
A szervezők idén kiemelten nagy hangsúlyt fektettek a nemzetközi összefogásra és a külföldi sajtó bevonására, így számos ismert és elismert divatszerkesztő jelent meg a Vogue, a Harper`s Bazaar, az Elle, valamint a Glamour nemzetközi szerkesztőségéből, továbbá utcai divatfotósok és bloggerek is tiszteletüket tették az eseményen. Az idei BCEFW-re Los Angelesből, Barcelonából, Párizsból, Berlinból, Amszterdamból és a V4 tagországaiból is érkeztek szakemberek.
„A rendezvény sikere a tervezőink sikere, hiszen sosem látott szakmai összefogás eredményeként számos teltházas bemutatót láthattak az érdeklődők. A rendezvény méltó kezdete annak, hogy elérjük hosszú távú célunkat, hogy Budapest Közép-Európa régiós divatközpontjává váljon”- mondta Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója.
Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, az idei év kiemelt támogatója a MOL volt.
A tervezőkről és kiállítókról ezen a linken találsz további információkat.