Botrány a divatszakember Instagram-posztja miatt
Ma már bevett gyakorlat, hogy egy magára valamit is adó cég szemmel tartja a beosztottjai Facebook-profilját, de legalábbis mielőtt új munkaerőt alkalmaznak, megnézik, mit találni róla a legnagyobb közösségi oldalon.
Ezeket láttad már?
Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Instagram-felhasználók sem posztolhatnak felelőtlenül, hiszen mint a divatvilág aktuális botránya is bizonyítja, egy ízléstelen poén, és máris utcára kerülhet akár egy elismert szakember is.
A J. Crew márka múlt héten bocsátotta el egyik vezetőjét, Alejandro Rhett-tet egy Instagram poszt miatt. Az anyagi gondokkal küzdő cég pár nappal korábban megvált személyzetének mintegy 10%-ától. A hírt elsőként Rhett közölte kollégáival, és nem sokkal később posztolt egy fotót, amelyen kollégái társaságában vidáman iszogat az utcán. A képhez a #hungergames és a #maytheoddsbeeverinyourfavor hashtaget passzintotta, ezzel utalva a J. Crew márkának "te ölsz-vagy téged ölnek meg" attitűdjére.
A gúnyos poszt hamar felkapott lett, olyannyira, hogy másnap már újságok címlapján is szerepelt, Rhett pedig megkapta "J. Cruel", azaz "J. kegyetlen" jelzőt a The New York Post-tól.
Több se kellett a divatmárkának, azonnal lapátra tette a szakembert az ízléstelen vicce miatt. A J. Crew a következőt nyilatkozta az ügyben: " Nem tudjuk elnézni senkinek az efféle viselkedést. Az illetők cselekedetei nem a cég imidzsére vallanak, mi nem ilyenek vagyunk. A múlt heti elbocsátásokra nehezen szántuk rá magunkat, hiszen mindig igyekszünk gondosan és odafigyeléssel eljárni az alkalmazottainkkal szemben" - szólt a közlemény.