Természeti értékek, védett növények és állatok: a Botanikom minden darabjának különleges üzenete van

2021. március 28.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A fenntartható divat térhódítása óta egyre több márka tér át a zöld útra és szintre észre sem vesszük, hogy voltak, akik már a fenntartható divatőrület előtt hittek abban, hogy az újrahasznosítás és a természetes anyagokból készült ruhák a jövő értékei.

Most egy olyan márkát mutatunk be, ahol a ruhadarabok teljes egészükben a környezettudatosság nevében jöttek létre. Török Virág Budapest városából költözött a Dunakanyarba és tavaly nyáron elindította Botanikom nevű márkáját, amelyről most feltettünk neki pár kérdést, így ti is jobban megismerhetitek a márkát.

Hol és mikor indítottad el a márkát?

A márka messziről indult, már régóta készültem formába önteni. 3 évig egy angol tengerparti kisvárosban éltem, sok nációval laktam együtt. Igazi közösség alakult ki a világ minden részéről érkező fiatalokkal. Mindenki hozta a maga világképét, gondolatait. Egy brazil tájépítész lány és egy tajvani biológus lány voltak a barátaim. Ott abban a környezetben fogalmazódott meg bennem először, hogy számos jó ügyet szeretnék szolgálni, olyan utat bejárni ahol elsősorban adhatok és nem elveszek, ahol nem ártok sem a környezetemnek sem másoknak. A gazdasági válság kellős közepén költöztem haza kalandvágyból, koordinátori munkám mellett éjszakánként textileket terveztem. Aztán 2018-ban a világ egy távoli pontján, egy indonéz falucskában útjára indult a gondolat: hogyan lehetne az itt megélt harmóniát a természettel tovább vinni és hirdetni? Több év nagyvárosi lét után mindennél jobban vágytunk a természet közelségére, így eladtuk mindenünket Pesten és a Dunakanyarba költöztünk a férjemmel, ahol 2020 nyarán elindítottam a Botanikom márkát. Rögös utat jártam be, eleve nehezített volt a pálya a pandémia miatt. Nincs üzleti partnerem, egyedül kezdtem felépíteni a márkát a befektetéstől kezdve a partnerek felkutatásán át a márkaépítésig és megvalósításig.

Ezek szerint már régóta gondolkodtál azon, hogy létrejöjjön a Botanikom. Milyen céllal indítottad el?

A Botanikom missziója, hogy a természeti értékeinket, védett növényeinket és állatainkat bemutassa a ruhákon keresztül. Mellette pedig erősíteni szeretné a pozitív életszemléletet a ruhadarabokon látható üzenetekkel, ezeket a mostani időszakban különösen fontosnak tartom.

Mi inspirált a márka elindításában?

Gyermekkoromban erdőszélen, vízparton, természetközelben töltöttem a nyarakat, beleivódott a zsigereimbe a természet szeretete. Képes voltam a vízparton órákig bámulni a pillangók és szitakötők táncát. Szerettem volna olyan ruhadarabokat tervezni és megalkotni, amiknek azon túl, hogy szépek, tartalmuk és üzenetük van. Szeretném felhívni a figyelmet olyan fontos dolgokra, mint a méhek védelme, vagy az erőszakmentes életmód, vagy mint a "nem ártani, nem szennyezni, sokkal inkább védeni és megőrizni" szemlélet.

Mi ad inspirációt a tervezéshez? Honnan jönnek az ötletek a mintákhoz? Láttam, hogy vannak új minták is, ezekről tudnál mesélni?

A Dunaparton lakom egy természetvédelmi terület mellett, nem találhatnék inspirálóbb környezetet. Lassan már nyílnak a mezei virágok, egy hihetetlen ökoszisztéma kellős közepén lakom. Mókusok, őzek, hódok, ezerféle madár lakik a szomszédban. A hajnali napfelkelte az ártéri erdőben a kutyámmal, Fülessel, a nyári virágos rét a házunk mögött mind állandó inspirációt jelent. És amikor csak lehet, utazom, imádom Ázsia máig érintetlen tájait, az eldugott adriai szigeteket, és Szatmár buja erdőit.

Saját magam is tervezek mintákat, de magyar és külföldi grafikusokkal is dolgozom együtt. Most éppen Zsoldos Mártonnal az egyik legjobb hazai természetillusztrátorral vannak közös munkáink, Marci csodaszép madarai és védett vadvirágai jelennek meg a kollekcióban. Tervezek még hasonló együttműködéseket a jövőben.

És elérkeztünk a kedvenc kérdésemhez, ami nálad különlegesen fontos, ez pedig a fenntarthatóság. Mennyire fontos számodra? Hogyan teszel érte?

Rendkívűl fontos, úgy gondolom, hogy minden nagy változás kis lépésekkel indul. Alap, hogy szelektíven gyűjtöm a szemetet, vászonszatyorral megyek a boltba, odafigyelek a víz és áramfogyasztásra, és igyekszünk minimálisra csökkenteni a háztartásunkban a vegyszerek és a műanyagok mennyiségét, csak biokozmetikumokat és tisztítószereket használok. Az állatok, a természet, a környezet szempontjából tett minden döntésnek maradandó hatása van. Sokan a divat- és textilipart a világ egyik legnagyobb szennyezőjének tekintik. Több üvegházhatású gázkibocsátást generálnak, mint az összes nemzetközi repülés és a tengeri szállítás együttesen. Ezért elköteleztem magam a fenntartható anyagok megtalálása és beszerzése mellett. Nemcsak az a felelősségem, hogy minél kisebb hatást gyakoroljak a környezetünkre, hanem, hogy jobb, egészségesebb és környezetbarátabb megoldásokat találjak a vásárlók számára.

A Botanikom indulásakor fontos volt, hogy fenntartható forrásból származó anyaggal dolgozzam együtt, így találtam rá a biopamutra. A csomagolásuk is 100% lebomló és újrahasznosított papír.

Mi volt az eddigi legnagyobb elismerés számodra a márka indulása óta?

Kapok leveleket és fotókat a megvásárolt termékekkel kapcsolatban, mindig nagy öröm olvasni és látni, hogy mennyire szeretik őket. A legnagyobb öröm mégis a legutóbbi akciónk volt, ahol egy kutyamenhelyet támogattunk a Valentin-napi bevétel teljes összegével, és nagyon sokan csatlakoztak a felhíváshoz. Amikor az adománynak szánt sok-sok ennivalót átadtuk, a kutyák felragyogó arca minden elismerésnél többet jelentett.

Na igen, a jótékonykodásról már a weboldaladon is olvastam. Ez hogyan működik? Milyen alapítványokat támogatsz?

Félévente a bevétel 10%-át eljuttatom egy előre meghatározott alapítványnak. Támogatom a váci Zöld Menedék Állatvédő Alapítványt, a hortobágyi Madárkórházat. Idén a peteshalmi Vidraparkot és a Fehér Holló Vadmentő Alapítványt szeretném segíteni, akik évente több száz erdei, mezei, vízi elárvult és sérült vadon élő állatot nevelnek fel, gondoznak és juttatnak vissza természetes élőhelyeikre. Jövőbeli terv, hogy lehetőséget adjak a vásárlóimnak, hogy ők maguk válasszák ki, kinek juttassuk el az adományt. Fedezzenek fel ők is minél több szervezetet. Csodálatos emberek élnek ebben az országban, szeretnék melléjük állni, és másokat is erre buzdítani.

Pongrácz Dóra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

A cél, hogy a kesztyűs szakma újra felkerüljön az oktatási térképre - beszélgetés Hornicz Bernadettel, a Pécsi Kesztyű tulajdonosával

glamour plusz ikon A cél, hogy a kesztyűs szakma újra felkerüljön az oktatási térképre - beszélgetés Hornicz Bernadettel, a Pécsi Kesztyű tulajdonosával

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)