Berobbant a foci a nők körében is, elképesztő, hogyan hatott a divatra
Amikor már azt hittük, nincs új a nap alatt a divattrendeket illetően, megérkezett a „blockecore” vagy „soccercore”, kinek hogy tetszik. A lényeg, hogy a TikTok népe szereti az inkluzivitást, az egyediséget, és mindazt, amit nem mindenki tudhat magáénak, mert annyira egyedülálló.
Ezeket láttad már?
Legújabban a foci került a divat TikTokerek és stílustanácsadók középpontjába, akik a fanatikusok ikonikus öltözékeiből inspirálódtak. Az öltözék mindössze kedvenc csapatmezüket jelenti, egy bő farmert és egy pár ikonikus cipőt. Utánajártunk a blokecore trend eredeténk, a Z generáció foci iránti őrületének, és annak, te hogyan hódolhatsz be a trendnek, még akkor is, ha a futball nem szerepel a szótáradban.
A focipályától egészen a kifutóig
A „blokecore” kifejezés megjelenése az Egyesült Királyságból indult, és a „Casuals in Terrace” kultúrához kötődik. A Casuals nevű futballszurkolók az 1970-es és 1980-as években Liverpoolból utazták át Európát, hogy kedvenc csapatuknak szurkoljanak. Ezek a szurkolók olyan tervezők ruháit viselték a futballpályákon, mint a Stone Island, a C.P Company és a Sergio Tacchini - ezeket a márkákat természetesen az Egyesült Királyságban is árulták, így meg is alakult a futball ihlette divat.
Ahogy az amerikai szlengben a "bro" megszólítással egy közeli barátot szólítanak, Londonban erre a "bloke" kifejezést használják, innen ered a „blokecore” kifejezés. A 2022-es világbajnokság fénykorában az Egyesült Királyság kedvenc sportja egészen az Államokig eljutott, ahol a blokecore megjelenése nagyrészt az amerikai TikToker, Brandon Huntley érdeme. Azóta perszer már számos divatblogger követi a trendet, akik saját stílusuknak megfelelően hódolnak a blokecore-nak.
Az ilyen trendek sok esetben egy fantáziavilágba repítenek minket, ahol mindent szabad, pont, mint a Barbiecore, ahol minden rózsaszín. A blokecore trend követőit valószínűleg azok a férfiak ihlették meg, akik kedvenc csapatuk mezében kiabálják, hogy “góóól” egy korsó sörrel a kezükben valamelyik londoni kocsmában. De ha bármiből lehet divat és trend, akkor a fociból miért ne? Ehhez persze erősen hozzátesznek azok a divatmárkák is, amelyek egyre több felfedezést tesznek a sport és sportruházat területén, annak ellenére, hogy fő profiljuk inkább az elegáns, modern, hétköznapi öltözet.
A Blokecore követői egyébként könnyedén felismerhetők, hiszen szettjük gyakran egy vintage focimezből, egy pár buggyos kék farmerből és a divatvilág legmenőbb edzőcipőjéből, az ikonikus Adidas Sambasból áll. Ha csatlakoznál a trendhez, mert úgy gondolod, hogy könnyedén be tudod építeni a ruhatáradba, akkor pont erre a 3 dologra van szükséged az első blokecore outfitedhez.
És ha már Adidas, a korábban említett márkák egyike, amelyeket erősen inspirált a sport, pont a Gucci, amelynek egy egész kollekciója került piacra az Adidasszal közösen. A kollekcióban mindkét márka jegyei fellelhetők, „adidaszosan” sportos és „guccisan” egyedi stílusban.
Nem szabad megfeledkeznünk a Balenciaga 2020-as őszi-téli kollekciójáról sem, ahol a kifutóra vitt focimezen a csapat neve helyére a Balenciaga márkanév került. A runway-en a fiktív Balenciaga futballklub újradefiniálta a focimezt és a futballjátékosok öltözködési szabályait. A tervező Demna szülővárosában, Georgiában fontos szerepet játszott a sportág, így nem csoda, hogy létrejött a kollekció. A divatmárkák által kiadott fociruhák talán nem funkcionálisak a pályán, de a stadionban biztosan minden szem rád szegeződne.
A trendek ironikus módon soha nem mennek ki a divatból, de ez nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül kellene hagynunk a hatásukat, és kérdés nélkül alkalmazkodnunk kellene hozzájuk. Ha a trend beleillik a stílusunkba, akkor viseljük bátran.