Barbie tetőtől-talpig luxusban vág neki 2022-nek
Barbie baba 60 felett jár már, de köszöni jól van, és sikkesebb, mint valaha, hiszen a francia divatmárka, a Balmain álmodott neki új kollekciót.
Ezeket láttad már?
A Mattel játékmárka legnagyobb sikere az 1959-ben bevezetett Barbie baba ellenáll az időnek, mindig képes változni, és alkalmazkodni a megváltozott igényekhez, a gyerekek pedig cserébe még mindig imádnak játszani a kultikus szőkeséggel és barátaival. Az egész világon népszerű baba rengeteg együttműködés részese volt már korábban is, de aligha kezdte még olyan sikkesen az évet, mint 2022-ben.
Barbie új ruhatárát ugyanis a francia luxusmárka, a Balmain szállítja most, akik egy 50 darabból álló virtuális kollekciót álmodtak meg, a babának és hű társának Kennek. A divatház vezető tervezője Olivier Rousteing nagyon lelkes, hiszen maga is imádott Barbie-val játszani gyerekként.
Éppen ezért azt mondta a kollekcióval kapcsolatban a Vogue-nak, hogy valójában nem csupán egy tervező víziója, hanem a benne élő gyereké. A dizájner ugyanakkor felidézte, hogy bár gyerekkorában imádott játszani a Barbie-val sajnos az édesapja nem igazán engedte, hogy ilyen "lányos" játékokkal játsszon. Most azonban bőven bepótolhatta, ami elmaradt, hiszen a Balmain ikonikus darabjait álmodta újra, hogy passzoljanak Barbie rózsaszín világába.
Rousteing a kor kihívásainak megfelelően egy igazán gendersemleges kollekciót hozott létre, ahogy a tervező fogalmazott, az volt a vízió, hogy Ken is kölcsönözhessen darabokat Barbie gardróbjából és természetesen fordítva is. A kollekciót a látványos puffos vállak, a klasszikus Balmain-féle labirintusminta, rágógumi színek és persze a már említett sok-sok pink jellemzi. Találunk benne olyan apró poénokat is, mint a klasszikus Barbie-betűtípussal újraírt Balmain logó.
A virtuálisan bemutatott kollekcióról a Mattel vezérigazgatója, Richard Dickson elmondta, hogy szerinte különösen akkor van szükség egy ilyen optimista és játékos együttműködésre, amikor az élet kemény megpróbáltatások elé állít minket.
A kollekció két részre bontható, a kapszulakollekció január 13-án lesz elérhető a Balmain oldalán. A limitált darabok kicsit alacsonyabb árról indulnak, mint a márka szokásos darabjai, és 295 dollártól 42 ezer dollárig terjednek, ugyanakkor a virtuális térben január 11-étől három speciális Barbie X Balmain NFT-re lehet licitálni. A Mattel, aki nemrég a Gucci márkával is együttműködött egy speciális játékautó piacra dobásában, és Richard Dickson elmondta, hogy a luxusmárkák és Barbie összefogása egy olyan új út, ami szerinte nagyon gyümölcsöző kollaborációkhoz vezet a jövőben.