Az olasz divatkamara mentorálja a magyar tervezőket
Szponzorált tartalom
A Budapest Central European Fashion Week ma már Közép-Európa egyik legnagyobb divateseményének számít, és az előző évekhez hasonlóan idén is közel 40 hazai és nemzetközi tervező mutathatta be tavaszi-nyári kollekcióját a Várkert Bazárban. A három napos rendezvényt a nagy divatfővárosokra emlékeztető pezsgés jellemezte, és számos fontos, de eddig keveset emlegetett téma került napirendi pontra.
Ezeket láttad már?
A feltörekvő fiatalokra fókuszáló Young Talents show mellett első alkalommal rendezték meg a Fashion & Technology kerekasztal beszélgetést, amin olyan aktuális témákat boncolgattak a szakmabeliek, mint az anyaghasználat vagy a technológiai innovációk a divatiparban. A konferencia vendégei voltak többek között Dr. Carmen Hijosa, az Ananas Anam alapítója, Lévai Zsófi fashion-tech tervező, illetve Ista Boszhard a TextilLab társalapítója.
Régóta fontos cél a nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolódás, amit tovább erősít, hogy a Magyar Divat és Design Ügynökség három évre szóló stratégiai megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italiana-val (továbbiakban: CNMI), az olasz divatkamarával, akik várhatóan hozzájárulnak a magyar tervezők további fejlődéséhez.
A divathét kapcsán a világ minden tájáról érkeztek vendégek, Budapesten tartózkodott többek között a sztár-influencer Bryanboy, a DJ / modell Sita Abellan, az Orange is The New Black sztárja, Dascha Polanco valamint a nemzetközi Vogue és Vanity Fair munkatársai is. A szervezők nem tartják elképzelhetetlennek, hogy 1-2 magyar és külföldi márka a város különböző pontjain mutassa be kollekcióját a következő szezonban.
Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz.