Az emberek úgy szórják a pénzt a luxusholmikra, mintha nem lenne holnap
Mi ugyan egyáltalán nem érezzük a bőrünkön, de úgy tűnik, hogy a pénz csak úgy jön, ´mint a zsír rá a húsra´, és ha már jön, akkor szórjuk is két kézzel. No, nem mi, de valakik biztosan, ugyanis a több luxusmárkát tulajdonló Kering konglomerátum az idei év első hat hónapjában 185%-os eredményt ért el.
Ezeket láttad már?
Az előző év hasonló időszakával összevetve csaknem háromszoros eredményt értek el, ami pénzben kifejezve 6,4 milliárd dolláros forgalmat jelent. Ez olyan rengeteg pénz, hogy magyarul alig bírjuk kiszámolni, de nagyjából 1,8 billiárd forint körül lehet.
Mi történik a modellekkel, amikor éppen nem dolgoznak?
Mi történik a modellekkel, amikor éppen nem dolgoznak?
A Kering céget első sorban a Gucci márka húzza, Alessandro Michele hippi fordulata nagyon bejött, sőt egyre inkább, hiszen 44% százalékot nőttek a tavalyi eladásokhoz képest idén eddig. A Gucci minden szegmensben növekedett, a bolti, a nagykereskedelmi (viszonteladói), és a legnagyobbat az online eladásokban. Csak úgy összehasonlításképpen, az idei forgalmuk hat hónap alatt elérte a 2015-ös év teljes, egész éves forgalmát.
A Kering birodalmához tartozó cégek közül a Saint Laurent is jelentős növekedést könyvelhetett el, míg a Balenciaga ígéretesnek tűnik, abból a szempontból, hogy benne van egy hasonlóan nagy növekedés lehetősége, a Bottega Veneta viszont a cégbirodalom fekete báránya, mert 1%-kal rosszabbul értékesített, mint egy éve, így aztán az év második felében nagyobb figyelmet fognak fordítani rá.
Úgy tűnik, hogy a Kering megtalálta az ellenszerét annak, hogy túl nagy versenyhátrányba kerüljön a sportmárkákkal szemben, amelyek a korábbi években úgy tűnt, hogy az ő piacukról volt vásárlókat elcsábítani. Ehelyett az emberek mindenhol, mindenre rengeteget költenek. Döbbenetes. Persze, mindennek meg van az árnyoldala, de erről egy kicsit később.