Álmodj királylány - Puszítóan drága és nehéz dolog bekerülni a Balmain hadseregbe
Amióta Olivier Rousteing igazgatja a patinás párizsi divatház kreatív ügyeit, azóta megint a luxuspiac élvonalába emelkedett a Balmain. A sztárok a tenyerükön hordozzák az ifjú titánt, aki elképesztően látványos kollekciókkal rukkol elő szezonról szezonra.
Ezeket láttad már?
A 33 éves vezető tervező nagyon érzi a közösségi médiát, és legnagyobb Instagram-sztárok egyszerűen, hogy úgy mondjuk, a tenyeréből esznek. A Balmain csillogó, császári stílusáért rajonganak a Kardashian-Jenner lányok, a Hadidok és persze még Nicki Minaj is. Rousteing a márka elkötelezett híveit Balmain Armynak nevezi, és tavaly afféle Instagram-felhívásként az Instagram-követőket arra buzdította, hogy csatlakozzanak ők is a luxushadsereghez.
Nos, mi szaván fogtuk a mestert, és az őrült online költekezésünket a Fendi után a Balmainnél folytattuk. Ez csak egy játék, egy félórára beszabadulunk a webshopra, csukott szemmel válogatunk tíz cuccot, aztán a végén megnézzük a végösszeget, és sopánkodunk.
Nagy elánnal vágtunk a shoppingolásba, van néhány egészen látványos és a sztárok körében különösen népszerű Balmain holmi, amire szívesen lecsaptunk volna. Azonban már az oldal megnyitásának pillanatában éreztük, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, mert a francia divatház webshopja sajnos nem könnyen áttekinthető. Természetesen először azonnal a logós pólót kerestük, ami mindig szuper befektetés, egyszerű, és arra tökéletes, hogy a sárga irigység egye meg a divatértő ismerősöket:
Mióta láttuk a Kardashian csajokat lógni a zakószerű miniruhákban, amelyek a Balmain egyik új ikonikus darabjainak számítanak, nos, azóta lopva vágyunk egy ilyen trükkösen szexi darabra, szerencsére gyorsan meg is találtuk. Egy kicsit hezitáltunk a fazonok között, de végül ez repült a kosárba:
Mielőtt kitérnénk rá, hogy miért nehéz lelkes Balmain Army-taggá válni, nézzük, mit kell tudni a márkáról: a francia divatházat egyébként Pierre Balmain alapította, aki 1945-ben alapított saját márkát, és az ötvenes évekre az egyik legbefolyásosabb divattervező volt. Hollywoodi sztárokat öltöztetett Marlene Dietrichtől Katherine Hepburnig, és az angol királyi család mellett a maláj és thai királynőt is öltöztette. Az alapító 1982-es halála után a legsikeresebb időszak Oscar de la Renta csaknem tíz éves regnálása idején jött el a kilencvenes években. Merész lépésnek számított, amikor 2011-ben a mindössze 25 éves Olivier Rousteing-nek adták át az irányítást, azonban nagyon is bejött. A fiatal francia dizájner valóságos telitalálat volt, a pompát, a fényűzést és a katonai elemeket nagyon markánssá tette a kollekcióiban, és egészen új szintre helyezte a korábban kissé porosnak látszó Balmain márkát.
Mivel egy ilyen ruhához dukál egy táska, gyorsan szétnéztünk a szóba jöhető darabok között. Nem sokat vacilláltunk, ez a kerek piros bőrtáska éppen egy ilyen látványos és energikus ruhához passzol:
Most viszont térjünk ki a problémáinkra, azt már említettük, hogy a webshop nem éppen könnyen kezelhető. Lassan, és nehézkesen lehet a kategóriák és a termékek között navigálni, aminek könnyen lehet az az oka, hogy valamiért látványos, de az oldalt iszonyatosan lelassító videós termékajánlók vannak. Mindez a probléma úgy is előjött, hogy a Balmain webshopján nem is különösebben nagy a választék. Legutóbb említettük, hogy a Fendi zseniálisan navigált egyik terméktől a másikig, amelyek kiegészítették egymást. Ez egyfelől elég nagy rászedés, hiszen nyilván az a cél, hogy minél többet vásárolj, de annyiban segítség, hogy legalább valamilyen stílustanácsot adott, hogy milyen holmit mivel érdemes viselni. A Balmain online üzleténél is van hasonló, de az egész honlap sokkal nehézkesebb, ráadásul mintha sokkal kevesebb elérhető termék lenne fent a webshopban. Történt például, hogy nézegettük ezt a logós bodyt, amit egy átlátszó, furcsa szoknyával viselt az egyik képen a modell. Igazából egészen eredetinek látszott a szett. Bár soha nem merészkednénk így ki az utcára, de ha már álmodozunk, ne csak arról álmodjunk, hogy kimeríthetetlen a pénztárcánk, hanem miért ne álmodjunk gazellatestet magunknak!? Azonban hiába, mert szoknyát hiába keresgéltük, végül nem találtuk meg:
Mivel a Balmain az utóbbi időben a markáns szabású kabátjaival aratott nagy sikert, ezért szét kellett néznünk ott is, ez a szmoking szabást idéző bőrkabát azonnal megtetszett, úgy hogy nem volt mese, le kellett csapni rá:
Mivel, a tél még tartja magát, azért a bőrkabát alá elkél egy jó meleg pulcsi. Meg kell mondjuk, nekünk a B betűs díszítés ellenére kicsit a Chanel jutott eszünkbe erről a darabról, de a bőrkabáttal együtt szupervagány lenne:
A sztárok imádják a csillogó Balmain ruhákat, a csupaezüst darabokat. Mi egy kicsit túlzásnak éreztük ezeket a súlyosnak látszó darabokat, így végül egy nagyon sikkes, de sokkal könnyedebb overallt választottunk:
Mivel a Balmain webshopjának útvesztőjében gyorsan kifutottunk az időből, ezért a kiegészítőkhöz már épp csak bekukkantottunk. És a márka új védjegyének számító gombos pénztárca el is csábított:
Viszont így, hogy bőven kifutottunk az időből csupán csak hét cuccot tudtunk összeharácsolni. Arra számítottunk, hogy ezt olcsóbban megússzuk, mint a fendis őrületet. Alapból azt tippeltünk, hogy a póló lesz a legolcsóbb darab, viszont a bőrkabát még a többi darabhoz képest is méregdrága lesz. Nos, a tippjeink nem nagyon jöttek be. Mondjuk, tényleg a póló volt a legolcsóbb (majd 90 ezer forintnak megfelelő euróba fáj), azonban a legdrágább darab a miniruha volt. Jó-jó, ezt maga Kim Kardashian népszerűsítette egy ízben, de 2990 eurós, nagyjából 945 ezer forintos ára valósággal sokkolt. Igaz, hogy a Fendinél 10 termékre ábrándoztunk össze egy 3 milliós végösszeget, a Balmainnél azonban 7 cuccért sikerült ezt bőven felülmúlnunk:
Igaz, itt alig választottunk kiegészítőt, és két ruha is került a kosárba, de még így is meglepő, hogy fél millió forinttal is drágább a Balmainnél ez a hét holmi, mint Fendinél 10. Az egészben a poén, hogy a párizsi céget nem nagyon hatná meg, hogy csekély 3,5 millió forintot tapsolnánk el náluk, még 10 euró postai költséget is felszámolnának. Siker márka ide, vagy oda, ez azért elég pitiánerségnek tűnik, ugyan ha lenne ennyi pénzünk valószínűleg ez a 10 euró aztán végképp nem fájna, de hát azért na!