Álmodj királylány - Méregdrága világmárka cuccai egyenes Magyarországról
Lehet, hogy ezen a héten már fel se adjuk a lottót, lassan kezd kiderülni, hogy valójában tehetségtelen milliomosok lennénk. Már az álmodozás se megy valami könnyen. Legutóbb még a Balmain honlapjára fogtuk, hogy nem sikerült fél óra alatt 10 szuper terméket összedobálnunk, most újra ez történt velünk, és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy milyen szánalmasan kevés pénzt tudtunk elkölteni a nemlétező vagyonunkból.
Ezeket láttad már?
A Fendi, és a Balmain után a virtuális, és kizárólag elméleti szinten folytatott nagybevásárlásunkat a Stella McCartney webshopjában folytattuk. Több jó okunk is volt erre, az angol dizájner az egyik legszimpatikusabb divatházat építette fel az évek során, ráadásul az Adidas régi együttműködőjeként az elegáns és a sportos éppúgy megtalálható a repertoárjában. Ráadásul Stella McCartney elkötelezett állatvédőként, és vegetáriánusként csak olyan anyagokat használ a kollekcióiban, amelyek felől nyugodt lehet a lelkiismeretünk.
Álmodj királylány: Hogy költs milliókat percek alatt - 10 pazar Fendi cucc
Álmodj királylány: Hogy költs milliókat percek alatt - 10 pazar Fendi cucc
Mit kell venni a Stella McCartney-nál?
Talán a legtöbben tudják, hogy a sztárcsemete tinédzserként is divattervezőnek készült, és 14 évesen már gyakornok volt Christian Lacroix-nál. Ezt követően a szabászati ismeretek szentélyében a Savile Row egyik műhelyében volt gyakornok évekig. Ezért aztán Stella McCartney kifejezetten erős zakók, blézerek, blúzok, nadrágok terén. Nagyon szép szoknyák, ruhák is vannak a kollekcióiban, de ha szereted a márkát, akkor inkább nadrágos, inges lány vagy. Illetve emellett nyilván a sportos cuccok abszolút biztos befektetések, hiszen az Adidas-szal a kollaborációja immár 15 éves múltra tekint vissza.
Mi okozott csalódást?
Egy kicsit túlságosan felült a márka a trendeknek, a zoknis tornacipő, holdjáró talpú sneakerek, amelyek most minden márkánál ömlenek, nem annyira izgalmasak. Illetve a ready to wear kollekióba is teljesen beszivárgott a sportos vonal. Logós szegélyek, oldalcsíkok a nadrágokon, felsőkön, melegítő szerű cuccok - ezek is mind-mind olyan dolgok, amikkel tele van most a piac, már nem egyszerű megfejteni, hogy ki koppintotta a másikról, de az ugyanolyan dolgok minket inkább lehangoltak. Illetve, az is feltűnő volt, hogy a Stella McCartney-nál sem volt túl nagy a kínálat, a kiegészítők között hiába kutattunk volna napszemüvegek után, egy darabot sem találtunk, pedig a kiegészítőket éppen egy napszemüveges fotó harangozza be.
Ja, hogy ezek Magyarországon készülnek?
Stella McCartney 2001 alapította a saját márkáját, előtte a nemzetközi divatpiacra a Chloé kreatív igazgatójaként lépett be mindössze 26 évesen. Karl Lagerfeld helyét vette át, aki nem túl elegánsan azt nyilatkozta, hogy semmit nem tudni az őt követő tervezőről, és ő csak egy tehetséges McCartney-t ismer, és csak remélni lehet, hogy a lányába is szorult némi ügyesség. Azóta valószínűleg nem nyilatkozna ilyen lekezelően róla még Lagerfeld sem, mert Stella McCartney egy elképesztően sikeres márkát épített fel. Egyébként számunkra duplán érdekes lehet a divatház, hiszen hosszú évek óta legnagyobb részben Magyarországon készülnek a kollekcióik. A Stella McCartney sikereihez tehát magyar szakemberek, varrónők is hozzájárulnak.
Mit vettünk?
Lássuk csak! Az övtáska abszolút divatba jött az utóbbi egy évben, és idén sem fog leáldozni a praktikus darabnak. Ezt a szuperhősnős darabot több sztár is hordta már, nagyon vagány lenne ebben hasítani a Szigeten például!
Mivel említettük, hogy a zakók, blézerek terén a Stella McCartney igen erős, azonnal nézelődni kezdtünk, és találtunk egy istenien élénk, de bájos rózsaszínű darabot.
Igazából ehhez szerettünk volna egy visszafogott, fekete felsőt, blúzt választani, de ezen a téren kicsit csalódnunk kellett. Viszont kutakodás közben ráleltünk egy pizsamaszerű összeállításra, ami végtelenül jópofának néz ki, és talán még a rózsaszínű blézer is menne hozzá:
Ehhez az elképzelt szetthez kezdtünk cipőt keresni, de kicsit belefáradtunk a sok egyentrendi darabba, és végül arra gondoltunk, hogy amúgy is nagyon tetszett nekünk Stella McCartney Stan Smith cipője, lehet, hogy azzal is passzolna a dolog, úgyhogy a kosárba vágtuk az Adidas klasszikusát is:
Ha már a Stella McCartney-féle Adidas cuccok között kutakodtunk akkor lecsaptunk egy tréningnadrágra, illetve egy klasszikus Adidas sportpólóra hajazó felsőre, ami elég vagány darabnak tűnik:
Ezután céltalanul keresgettünk, de nem akadt meg semmi komolyabb darabon a szemünk, benéztünk viszont a fehérneműk közé, amelyre őszintén nem is számítottunk, de ott volt néhány mutatós darab, egy különösen szép melltartót végül még a kosarunkba tettünk:
Az igazság pillanata
Mivel a játék lényege, hogy úgy csináljunk, mintha önfeledten költenénk, ezért igyekszünk nem nézni az árak. Tippre a zakót gondoltuk a legdrágább darabnak, a tréningnadrágot pedig a legolcsóbbnak, és mivel az Adidas cuccok olcsóbbak voltak, mint egy átlagos dizájnercucc, ezért úgy sejtettük, hogy valószínűleg 8 holmiért feleannyit, de lehet, hogy még kevesebbet fizetnénk, mint tettük legutóbb a Balmain webshopjában. Most teljesen jók voltak a megérzéseink, a rózsaszín blézer majdnem kétszer annyiba került, mint a második legdrágább termék, az picit meglepett minket, hogy a melltartó és tréningnadrág ára azonos volt, igaz a 49 ezer forint körüli összeg mindkettőért elég borsosnak látszik.
Ehhez képest a 4135 eurós végösszeg, ami nagyjából 1 millió háromszázezer forint, kifejezetten baráti, és eddigi álmodozásaink közül messze a legszerényebb.