A Victoria`s Secret lányok titokzatos világa: modellek, akiknek nem jár le a szavatossága

2018. január 6.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Hogyan lesz valakiből Victoria's Secret modell, aki magára öltheti a hőn áhított szárnyakat? Először is szüksége van egy tökéletesen hibátlan múltra, de legalábbis nagyon sokan kell, hogy kedveljék őt.

A Victoria`s Secret lányok titokzatos világa: modellek, akiknek nem jár le a szavatossága
Fotó: Horacio Salinas

Néhány évtizede egy modell nem tervezhetett túl hosszú karriert, a szavatosságuk gyorsan lejárt. Egyszerű feladat volt, nem feltétlenül könnyű, de egyértelmű. Egy vonzó nő, akinek a teste megfelelt az aktuális szépségideáloknak, megjelent egy fotózáson vagy egy bemutatón, pózolt vagy végig vonult a kifutón, majd hazament. És addig ismételte meg ezt a folyamatot, ameddig a munkáját egy fiatalabb kiadása kapta meg, ami azt jelentette, hogy a modellkarrierjének vége. Csupán a topmodellek egy nagyon válogatott rétege jutott el a valódi elismerés szintjére. Ez nem az a karrier volt, amiből sok multimilliomos került ki.

Fotó: Horacio Salinas

Ha egykor a modellek voltak az eladásra váró áruk díszítőelemei, most már ők maguk a termékek. Íme egy apró kísérlet, ami bizonyítja ezt: gondolj három fehérneműre, amit a legutóbbi Victoria's Secret show-n láttál! (Hm…) Most gondolj három modellre, akik végig vonultak a kifutón! Könnyű! (Bella, Adriana, Alessandra – valószínűleg már a keresztnevükről megismered. Ahogy Lilyt, Sarát, Stellát is.) Azáltal, hogy a modelljeit úgy kezeli, mint az A-listás sztárokat – a show-t több mint 190 országban sugározzák -, a Victoria's Secret tényleges A-listás sztárokat kreált belőlük. A világ tíz legtöbbet kereső modellje közül hat felveheti az önéletrajzába a "Victoria's Secret Angyala" titulust, és mind a tíz végig vonult már a kifutón. Ez nem véletlen.

Láttad? A dögös modell megmutatta, hogy egy Victoria`s Secret angyalnak is lehetnek bőrhibái

Ahhoz, hogy még jobban megértsük a Victoria's Secret sztárgépezetét, figyeljük csak meg Taylor Hillt. Mindössze 15 éves kislány volt 2011-ben, aki a testvéreivel Kolorádóban élt. Házi feladatokat csinált és snowboardozott. Bár ő nem tudott róla, de az a fickó, aki a Victoria's Secret modelleket kiválogatja már ismerte és észben tartotta addig, ameddig betöltötte a 18. évét (a cégnek az az elve, hogy nem válogatnak be olyan modelleket, akik túl fiatalok ahhoz, hogy szavazzanak), és amikor ez megtörtént, Hillt azonnal beválogatták a divatshow-ra, amin végig is vonult először három évvel ezelőtt. Ma már olyan divatházak kampányában szerepel, mint a Miu Miu vagy a Michael Kors, jelenleg a Lancome arca, és szerepelt a Chanel, az Alexander Wang, a Versace és a Balmain bemutatóján is. Több mint kilencmillió követője van Instagramon, és a gimis szerelmét is felkutatták már a pletykalapok. Egyszerűen nincs még egy olyan márka, amelyik a homályból alig pár hónap alatt olyan modellt kreál, aki mindenhol jelen van. De hogy történik mindez?

A válasz: akarattal, és főként egy személynek köszönhetően. Ez az illető Ed Razek, a Victoria's Secretet is magáénak tudható L Brands amerikai divatcég vezető marketingigazgatója, aki már több mint húsz éve dolgozik együtt a Victoria's Secrettel, és ő az, aki a cég minden egyes modellszerződésére utoljára rábólint. Razek korábban tudott Karlie Kloss létezéséről, minthogy az égimeszelő modell vezetni tudott volna, és akkor találkozott először Doutzen Kroes-zel, amikor még a ma már sztármodell csupán egy 17 éves szégyenlős kislány volt. Azt mondja, "nem gondolom, hogy túl sok hibát követtünk volna el az elmúlt évek alatt".

Mára a válogatás egyszerre művészet és tudomány. Úgy tűnik, három fontos szempontot vesznek figyelembe a modellek kiválasztásakor. Az első szempont: illik-e a márkához? A Victoria's Secret look nagyon-nagyon specifikus. Szexi, de nem pornós, csipkés, de nem csicsás. A modelleknek ugyanannyira jól kell kinézniük, akkor is amikor "kemények", mint amilyen bájosak, amikor mosolyognak. Mindenki jól szórakozik, de nem akárhogy – tiszta, egészséges szórakozás, ami a legkisebb jelét sem mutatja a züllésnek. Inkább Gisele, mintsem Kate Moss. A második szempont: a Victoria's Secret lányt a nők is kell, hogy kedveljék. "Tévedés, hogy a Victoria's Secret modelleket azért választjuk, hogy a férfiaknak tetszenek", magyarázza Razek. "Ez nevetséges lenne. A vásárlóink 99 százaléka nő. Gyakorlatilag a cég összes vezető pozíciójában lévő személy nő". A modelleket először a márka weboldalán tesztelik, mielőtt Angyalok lesznek belőlük (vagy nem). A harmadik szempont: illik-e a személyisége ehhez a munkához? Általában nem gondoljuk azt, hogy a személyiségnek komolyabb meghatározó szerepe lenne a modellkedésben, de a nem megfelelő magatartásra rámehet a modell munkája egy olyan hatalmas cégnél, mint a Victoria's Secret. "Nem érdekelnek a dívák" - jelenti ki Razek. "Nagyon sok sikeres modell létezik, de olyan csapatra van szükségünk, amelyiknek a tagjai jóban vannak és támogatják egymást". Nem jöhet szóba a cinikusság, a helytelen viselkedés, és a negatív versengés (a pozitív versengés rendben van: Jasmine Tookes és Josephine Skriver a közös Instagram oldalukon, @joja, edzésvideókat osztanak meg, és a Facebookon élőben is közvetítik ezeket – nagyon kemény). "Azok a vad, az 1980-as évekre jellemző fotózások, ahol mindenki cigizik és drogozik? Már senki sem csinálja. Senki nem részeg. Senki nem jár el késő estig bulizni. Senki sem jön úgy dolgozni, hogy másnapos" - mondja Razek. "Nem is emlékszem az utolsó alkalomra, amikor valakit ki kellett oktatnom".

Tudtad? Ezt eszik a VS modellek a show után

Ahelyett, hogy pezsgővel öblögetnének, a modellek avokádós pirítóst majszolnak, és arról tanácskoznak, hogyan győzzék le a repüléssel együtt járó fáradtságot. ("Komoly alvásbeosztásom van" - árulta el egyszer Hill). És úgy állnak hozzá az egészségükhöz, mint az olimpiai atléták, mentálisan és fizikálisan: "Sosem edzettem olyan keményen, mint most" - meséli Stella Maxwell. "Ahelyett, hogy vékony lennék, tónusos és erős vagyok. Meg tudom csinálni a spárgát, tudok kézen állni, annyi mindenre képes vagyok, amit korábban nem tudtam megcsinálni". Az edzéseik mellett a terveikről is mesélnek. " A Victoria's Secret akkora lehetőséget ad nekünk" - mondja Tookes. "Az a célom, hogy saját szépségmárkám legyen, és talán egy beszélgetős műsorom" (Oprah és Tyra Banks is a példaképe). Néhány évtizede egy modell szájából ez teljesen őrült kijelentés lett volna, de ahogy a női celebstátus határai is kiszélesednek, úgy a modelleké is. Az olyan multitalentumok, mint Gwyneth Paltrow és Jessica Alba – akik egyszerre vállalkozók, anyák és stílusikonok – kitaposták az utat a nőknek, így Karlie Kloss a Victoria's Secret kifutójáról odáig jutott, hogy lányoknak szóló programozó táborokat támogat, jelentkezett az NYU egyetemre (be is jutott), és saját gluténmentes sütibirodalma van. "Mindig is tudtam, hogy a legjobb dolog, ami velem történhet a modellkedés alatt az, ha Angyal leszek. A legnagyobbak is mind Angyalok voltak: Adriana, Gisele, Tyra" - mondja Hill.

A személyiségnek különösen fontos szerepe van a közösségi média idejében, amikor egy modellnek közvetítenie kell a saját márkáját folyamatosan, következetesen és filter – vagy az ügynöke és szóvivője beleegyezésének mellőzése – nélkül. Instagramon a Victoria's Secret Angyalokat Spice Girls-szerűen lehet csoportosítani: ott van Maxwell (a laza), Elsa Hosk (a sportos), Sara Sampaio (a szomszédlány) és Alessandra Ambrosio (a dögös anyuka).
"Ők fiatal üzletemberek" - magyarázza Razek. "Sajátosan építik a márkájukat szerte a csatornáikon – Instagram, Snapchat, Facebook". Ennek az építkezésnek az egyik része egy olyan kép mutatása, ami elég különleges ahhoz, hogy egyedinek tűnjön, de legalább ugyanennyire megközelíthető is a széles népszerűség érdekében. "Fontos, hogy úgy tekintsenek a nők ezekre a modellekre, mint lányok, akikkel szívesen barátkoznának, ebédelnének, lógnának együtt" - hangsúlyozza Razek.

De a márka elég szabad kezet ad nekik a saját internetes személyiségük kialakításában. A modellek jobban ismerik a közösségi médiát, mint azok, akik castingolják őket, egyesek már azóta lógnak rajta, amióta elkezdtek sportmelltartót hordani.

Ne hagyd ki! Így zajlik egy Victoria`s Secret válogatás

De amit a Victoria's Secret még az edzésnél és a gyámkodásnál is inkább biztosít nekik, az a reklám. "Ha bárkit megkérsz, hogy nevezzen meg egy modellt, akkor egy Victoria's Secret modellt fog mondani" - tudjuk meg Tookes-tól. Megnyitni egy Prada show-t lehet, hogy nagyobb presztízs, de végül is egy rétegnek szól. Ahhoz, hogy mogul legyél – egy Oprah, egy Gwyneth – elég felismerhetőnek kell lenned ahhoz, hogy megkaparintsd a világ figyelmét, és elég érdekesnek (vagy okosnak, vagy népszerűnek, vagy ambiciózusnak, vagy ezeknek együtt) ahhoz, hogy meg is tartsd. A Victoria's Secret több szereplést biztosít, mint amiről egy kezdő modell álmodhat. És a többi? Az már a modelleken múlik.

Szöveg: Molly Young
Fordította: Nagy-György Borbála

Ez a cikk eredetileg a GLAMOUR novemberi számában jelent meg.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

A férfiakat nem az zavarja, ha a nő dolgozik, csak az a fontos, hogy ebből fakadóan nekik ne kelljen nagyobb részt vállalni a gyereknevelésből vagy a háztartásból

glamour plusz ikon A férfiakat nem az zavarja, ha a nő dolgozik, csak az a fontos, hogy ebből fakadóan nekik ne kelljen nagyobb részt vállalni a gyereknevelésből vagy a háztartásból

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)