A Sugarbird eddigi legcsodálatosabb kollekciója: Moana
A Disney nagy dobása éppen az ünnepi periódusra érkezett meg, a Moana, azaz Vaiana már látható a magyar mozikban, amihez a Sugarbird exkluzív kollekciót is tervezett - itthon 2017 áprilisában debütál majd.
Ezeket láttad már?
A magyar divatmárka igazán különleges helyzetben volt, ugyanis felkérést kapott arra a fantasztikus feladatra, hogy a Disney 5 éven át készített rajzfilmjéhez tervezzenek egy nyári kollekciót, amiből aztán a mese londoni premierjén kiállítást is rendeztek. A Sugarbird csapatával beszélgettünk a tervezés folyamatáról, Moanáról és arról, hogy néz ki egy ilyen komoly együttműködés a Disney-vel belülről.
GLAMOUR: Hogyan álltatok neki a tervezésnek?
Csonka Hedvig: Hatalmas megtiszteltetés volt, hogy a Disney fashion igazgatója megkért a feladatra, hogy tervezzünk egy külön kollekciót a rajzfilmhez, hiszen szinte mindig csak a nagy, divatházak kapnak ilyen lehetőséget, mint például a Givenchy vagy a Moschino. Júliusban, Londonban megnéztük a mesét a disney központban, még félkész állapotban, utána kaptunk Moana "stylistjától" egy nagyon részletes betekintést a polinéz kultúrába, szó volt a tetoválások elhelyezéséről, a színek, motívumok jelentéséről is többek között. Magunk sem hittük, hogy mi munka van egy mesebeli kislány kétrészes ruhájának az előkészítésében...
GLAMOUR: Milyen színvilágot, motívumokat sikerült átemelni a polinéz kultúrából a magyar közönség számára?
Miss KK: A tetováláson kívül szerettünk volna mindenképpen a helyi növényekből (banánlevél, egzotikus virágok) és az óceán élővilágából is dolgozni. Illetve a Tapa minták, ami az Óceániai népek jellegzetes kézzel festett textilje, amihez választottunk egy vagány alapszínt, mert önmagában elég barna lett volna. Nagyon fontos szempont, hogy míg különleges, egyedi darabokat tervezünk és készítünk, ezek hordhatóak is legyenek, és az emberek meg akarják majd venni. Ezt is mindenképpen szem előtt kellett tartanunk a témák kiválasztásánál.
Andor Marcsi: Mielőtt nekiálltunk a tervezésnek Londonban tartottak nekünk egy színvonalas workshoppot, ahol mindent megtanultunk a polinéz kultúráról. Itthon miután minden letisztult, tudtunk nekifogni a tervezésnek. A legjobb csapatmunka volt itt cégen belül. Együtt megbeszéltük milyen típusú fazonokra dolgozunk, amit Ádám kidolgozott és papírra vetett, majd ezekre dolgoztuk rá a grafikákat.
Baranyi Ádám: Tökéletes csapatmunka volt, több szálon futott a dolog, de mindenki fejében egyre jobban szépen letisztult, hogy mit is akarunk, ekkor megszülettek a fazonok és a formák, amikre majd rákerültek a minták. Abszolút színes az egész, ugye az egész polinéz kultúra nagyon színes. A földszínekhez mindig párosítanak valami élénk árnyalatokat, mi a zöldes, barnás színeket feltuningoltuk nagyon élén pirosakkal, narancsokkal, korallal. A meleg színvilággal pedig az óceánnak, a szigeteknek a hideg, de mégis barátságos világa, a türkizek, a kékek jelennek meg. Ahogy a tenger találkozik az éggel, szinte egybefolyik a horizont, és ennek a két különböző hőmérsékletű színvilágnak a találkozása, kontrasztja határozza meg a kollekciót, ami az ékszerekben is visszaköszön.
CSH: Mi magunk dolgoztuk ki az összes grafikát, a motívumokat, a Tapa szőttes szőnyegből merítettünk ihletet, illetve az óceán színvilága, esése, hullámzása is inspirált. A végén négy témára bontottuk a kollekciót: Tapa minták, tetoválások, óceán és az ünnepi kosztüm, illetve még van egy mintánk, amibe mindent belekevertünk. Hosszas megbeszéléseket tartottunk, és közben iszonyatosan kevés időnk volt a jóváhagyásra – annak ellenére, hogy van magyar Disney kirendeltség, ez nem az ő hatáskörük, mindent Londonba küldtünk el, akik továbbították az amerikaiaknak, és végül mindent a rendező hagyott jóvá. Ezt követően két hetünk volt a 18 darabos kollekciót lemodellezni és legyártani, továbbá egy nagyon szépen összerakott image anyagot befotózni, amelyet mi ráadásul egy belgrádi csapattal szoktunk. Tényleg embert próbára tevő napjaink voltak, hiszen miközben a januári kollekciót is terveztük, egy nyárival is el kellett készülnünk, amit bemutattunk a londoni premieren, de imádtuk minden pillanatát, ez az egyik abszolút kedvenc munkánk eddig. Kint nagy sikere volt, rengetegen berendelték már, és ez üzleti szempontból is nagy előrelépés, fejlődés a cég számára. Nagyon büszke vagyok a csapatomra.
Itt találsz pár exkluzív előzetes képet a Moana kollekció kampányából:
Fotós: Dusan Petrovic
Modellek: Marija Olga ®iąić Mogbolu, Mina Davidovac, Ornella Karabumba Nkeza
GLAMOUR: Miért pont ez a kollekció volt a kedvencetek? Mivel fogott meg titeket Moana története?
MK: Részemről az volt benne a kihívás, hogy végre olyan kollekciót tervezhettünk, amiben nem a Disney karakter a főszereplő, hanem a mese többi eleméből kell úgy megalkotni a grafikákat, hogy mégis Moanás legyen a ruha. Én mindenképpen szerettem volna a polinéz tetoválásokkal dolgozni, ami elég bizonytalan volt, hogy engedik-e, hiszen ezek a szimbólumok a polinéz kultúrában mitológiai jelentéssel bírnak és meg van határozva, hogy melyik elemet melyik testrészen használják, illetve hogy melyik elem mit jelképez. Mindenképpen szerettem volna erős, neon színeket használni, aztán végül 3-4 egyeztetés és változtatás után elfogadták.
CSH: Nincsen benne klasszikus értelemben vett gonosz karakter, ezzel azt hiszem, nem árulok el túl sokat a történetből. Nagyon szeretetteljes az egész mese, kedvesek a szereplők, végre nem Barbie-szerű, hosszú, vékony hercegnőről szól, hanem egy hétköznapi, egyszerű családból származó, bájos kislányról. Végig lehet sírni az egész mesét úgy, ahogy van. És gyönyörűek a színek! A tengert annyira különleges technológiával csinálták, hogy olyan, mintha igazi lenne. Furcsa, hogy karácsonykor jön éppen ki ez a film, de a világ nagy részén ilyenkor úgyis nyár van. Remélem, hogy nemcsak a rajzfilm, hanem a kollekciónk is nagy sikerű lesz, mert rengeteg munkánk van benne, és tényleg fantasztikusra sikeredett. Fontos megemlíteni, hogy a Disney mesékhez készült dizájner kollekciók közül mi vagyunk azon nagyon kevesek között, akiknek a darabjai nem az elérhetetlen árkategóriába tartoznak, szeretik a ruháinkat, mert megfizethető, és ez nekik is fontos. Már most megkaptuk a Szépség és a szörnyeteget, amin hasonló gyorsított ütemben már dolgozunk is.
BÁ: Abszolút tetszett a téma, és ahogy dolgoztunk nagyon izgalmas volt, mindenkinek megvolt a pontos feladata, gördülékenyen ment minden, nagyon szépen eljutottunk a tervektől a kész kampányfotókig.
GLAMOUR: Milyen volt a premier?
CSH: Igazi trópusi hangulatú enteriőr várt, pálmafákkal, banánlevelekkel, virágokkal, egy fantasztikus brunch-csal fogadtak különleges koktélokkal, ételekkel. Találkoztunk Nicole Scherzingerrel, a Moanát alakító Auli`i Cravalhóval, egyedül Dwayne Johnson nem tudott eljönni, de mindenki más a rendezővel együtt ott volt. Kiálltak a színpadra, és mindenki elmondta, milyen volt a filmen dolgozni, megnéztük a mesét, és sírtunk. Jó volt! Tényleg nagy élmény ilyen óriási világsztárokkal találkozni.
Nézd meg a Sugarbird csapat fotóit a londoni premierről:
GLAMOUR: Ádám készített kiegészítőket is a kollekcióhoz.
BÁ: Mindig fontosnak tartom, hogy a fotózásokon saját termékeket használjunk, és mivel annyit foglalkoztunk a témával, teljesen belém ivódott, majd a fotózás hangulatához igyekeztem elkészíteni az ékszereket. Látványosak, illeszkednek a polinéz kultúrához, de ugyanakkor modernek. Tavasztól ezek is kaphatóak lesznek!
GLAMOUR: Milyen volt a fotózás?
CSH: Van egy jól bevált csapatunk Belgrádban, akikkel nagyon szeretünk dolgozni. Rendkívül profik, a fotós, Dusan Petrovic nagyon érzi a márkánkat, és hogy mit szeretnénk kommunikálni vele. Most már sokadszorra szerveztük oda a kampányfotózást, mindent leszerveznek, ha kell többször átvariálják a sminket, hajat, és a modelleket is ők ajánlják be. A Moanás fotózáskor elsőre megijedtünk a modell rövid szőke hajától, meg nagyon sovány volt. De a végeredmény csodálatos lett, a fotók nagyon fashiönösre sikerültek. Reméljük, a közönségnek is tetszik majd!
A Sugarbird eddigi legcsodálatosabb kollekciója: Moana A Disney Moana meséjéhez készítettek exkluzív kollekciót, ami Londonban is debütált.