A Sugarbird Beauty & the Beast kollekciója minden elvárást felülmúl
Éppen időben érkezik a Sugarbird legújabb Disney kollekciója, hiszen hamarosan a mozikban az egyik legnépszerűbb mese, A szépség és a szörnyeteg filmes változata Emma Watsonnal a főszerepben. Az idén 10. évét ünneplő cég most teljesen másként közelítette meg a témát, és ahelyett, hogy a történet karakterei kerültek volna fel a ruhákra, a rózsamotívumot és a mese francia hangulatát tükrözik az egyes darabok.
Ezeket láttad már?
A Beauty & the Beast kollekciót ezúttal a Sugarbird csapatának egyik legfrissebb tagja, az e-commerce oldalról érkező Molnár István ismertette, aki januártól már a cég sales illetve a kreatívcsapatát is erősíti.
Miben volt más ennek a kollekciónak a tervezése a többinél?
Mindenképpen más volt, hiszen alapvetően nincs két egyforma kollekciónk, legyen az kollaboráció, vagy egyéb, lincenszhez kapcsolható kapszulakollekció. A Beauty & the Beast, azaz A szépség és a szörnyeteg kollekció a Disney vonalunkat bővíti, maga a végeredmény mégis rendhagyóra sikerült. Ez leginkább azzal magyarázható, hogy a ruhadarabok ezúttal nem figurális ábrákat és nyomatokat hordoznak, hanem kizárólag egykarakteres motívumot – nevezetesen a rózsát – látjuk a darabokon. Elvonatkoztattunk tehát egy kicsit a film karaktereitől, és egy darab elemmel dolgozott és alkotott a kreatívcsapatunk egy hordható, szerethető, ugyanakkor erős és a kortárs divat elemeit magán viselő kollekciót.
A Disney kollekciók esetében nagyon komoly követelményeknek kell eleget tenni, most mik voltak ezek?
Azon szerencsés közép-európai márkának mondhatjuk magunkat, akik már évek óta szoros és nagyon jó viszonnyal ápolt együttműködést tudhatnak maguk mögött a Disneyvel. Mostanra pontosan tudjuk, mik az elvárások és kondíciók, melyeknek mi minden alkalommal elsőre eleget tudunk tenni. Így volt ez most is. Nem volt kérdés, milyen színeket, motívumokat használhatunk, hogy meddig mehetünk el a kreativitásban, és úgy gondolom, a végeredmény nagyon Disneys, de ugyanakkor nagyon Sugarbirdos is lett.
Másként népszerűsítitek ezeket a kollekciókat, mint a többit? Mi ilyenkor a stratégia?
Nem terveztünk más marketingstratégiát erre a kollekcióra, mint a többire. A Sugarbird hamarosan tíz éves lesz. Napjainkra már pontosan ismerjük a piacot, és tudjuk, hogyan kell tökéletesen felépíteni egy kampányt. Jagasics Hédi, a brand alapítója és ügyvezetője már a kollekciók első fázisában erős vízióval él, ami nem pusztán a ruhadarabokat, hanem a kollekció kommunikációját egyaránt érinti.
Itt megnézeheted a kollekció lookbookját:
Neked mi is pontosan a szereped ebben a gépezetben?
Idén márciusban lesz, hogy egy éve dolgozhatok e nagyszerű csapat aktív tagjaként. Kezdetben az e-commerce területen tevékenykedtem, ami a márka európai, illetve amerikai online kereskedelmét jelenti, idén januártól pedig a sales teamet erősítem kereskedelmi tapasztalatommal, erős vizuális- és kommunikációs készségemmel. Hétköznapi nyelvre lefordítva ez annyit tesz, hogy nem pusztán piacot kutatok és a külföldi partnerekkel foglalkozom, hanem abban a szerencsés helyzetben is vagyok, hogy aktív részese lehetek annak a kreatív folyamatnak, amit úgy hívunk: kollekciózás. Ilyenkor a tervezőkkel együttműködve formálhatom és véleményezhetem én is az egyes ruhadarabokat, ezzel akár befolyásolva egy-egy kollekció összképét.
Melyik a kedvenc darabod a kollekcióból? Melyek a kollekció kulcsdarabjai?
Egy kollekciónak sales-es szemmel több kulcsdarabja is van. Természetesen elhanyagolhatatlan az image darab, amely minden kollekció ékköve. A Beauty the Beast kollekciónk esetében ez számomra a sárga tüllruha, mely karakteres, a szó pozitív értelmében hatásos, szignifikáns, ugyanakkor hordható darab.
És szintén sales-es szemmel imádom például a rózsás bodykat, melyek hordozzák azt a francia sikket és életérzést, melyet szintén át akartunk adni a márkát kedvelő vásárlóknak. Fontos szempont volt ez is, hiszen alapvetően egy francia meséről van szó, melyet mi a kollekció megalkotása közben végig figyelembe vettünk.
A kollekció most nemcsak ruhákból áll, készültek hozzá kiegészítők clutchok és telefontokok formájában is, melyek szintén a kollekció színvilágához és tematikájához illeszkednek.
A fotózásról és annak koncepciójáról mondanál néhány szót?
A koncepciónk Hédi egyik mottóját követte, miszerint "Fordítsuk meg a dolgokat!" Ezen a nyomon indultunk el, melynek egyik legmeghatározóbb eleme végül az lett, hogy egy virágfalon álltak a modellek, mögöttük pedig háttérként fűfal látható. Rendhagyó látványt nyújtanak így a képek, mely véleményem szerint bármely világhírű divatlap editorial anyagaként is megállná a helyét. A kampány Barna Bálint fotós nevéhez fűződik, a divatfotós pályafutása még szinte gyerekcipőben jár, mégis dolgozott már a Diornak, a Pradának, és fotózott már a Louis Vuitton-nak is.
A Sugarbird Beauty & the Beast kollekciója minden elvárást felülmúl Habkönnyű darabok, romantikus minták, meseszép tüllök.