A Süel a családon belüli erőszak áldozatainak segít
A nők elleni erőszak megszüntetésének világnapján, idén is jótékonysági műhelyvásárt szervez, az egyedi kötött világáról ismert, budapesti márka, a Süel. A vásár bevételét 2018-ban az előző négy évtől eltérően, nem egy szervezet kapja (2013 - PATENT, 2014-2017 - NANE), hanem egy konkrét programot támogat az úttörő csapat. Céljuk, hogy az adománnyal segítsenek a családon belüli erőszak áldozatainak, illetve felhívják a figyelmet a problémakörre.
Ezeket láttad már?
A 2014-ben induló program a tervező, Csillag Zsuzsi, saját ötlete nyomán valósult meg, és már az előző négy évben is rendkívül nagy sikert aratott a vásárlók és a támogatott szervezetek körében. A vásár most már elengedhetetlen része, mondhatni fő pillére a márka társadalmi szerepvállalásának, ami ilyen hosszú távon, intergráltan igazi kuriózum. Az előző négy évben több, mint egymillióháromszázezer forintot adományoztak a nemes célra, az idei bevételt pedig egy speciális kiadvány összeállításának támogatására fordítják, mely a kivülállóknak gyújt majd útmutatást, segítségnyújtás tekintetében.
A koncepció a márka értékeihez valóban illeszkedik. Felvilágosult, bohém, karakteres nőknek terveznek, akik az intenzív színekben még erősebbek és a néha páncélszerű kötöttségek megvédik őket ha kell.
Különlegessége a vásárt megelőző kampánynak, hogy nagykövetei túlélők, azaz olyan nők, akik már átélték a családon belüli erőszak valamilyen formáját és most először vállalják arcukat és a múltjukat a nyilvánosság előtt. A szlogen "A színek a ruhádra valók..." utal a túlélők múltjára és szorosan kapcsolódik a márka egyedi színvilágához.
Az egyedülálló kezdeményezést a segélyszervezetek is támogatják, mert valódi segítséget nyújt, nemcsak az adomány tekintetében, a program hivatalosan is része a 16 akciónapnak.
A kampány megálmodója, Csillag Zsuzsi személyes hangvételű sorokkal mesélte el a folyamat kikristályosodását!
Éjjel 3:00-kor leszállt gépem és tudtam, hogy aznap estére már négy túlélővel (ahogy ők is nevezik magukat) egyeztettem ruhapróbát, amit egyrészt izgatottan vártam, másrészt féltem a találkozások és beszélgetések érzelmi töltetétől, de ez minden évben így van 2014 óta. Az idei jótékonysági műhelyvásárunkat megelőző kampányhoz próbáltunk, méghozzá családon belüli erőszak túlélőivel.
2014 év végén írtam először a NANE-nak egy hosszadalmas levelet telis, tele ötletekkel, hogy hogyan szeretném segíteni az ő munkájukat, illetve a családon belüli erőszak női túlélőinek az ügyét a márkánkon keresztül. Az akkori vezetőjük kedvesen, de határozottan melegebb éghajlatra küldött, és finoman jelezte, hogy lenne még mit olvasnom a témában. Érti, hogy a jó szándék vezérel, de azért linkelt nekem pár cikket, amit érdemes lenne elolvasnom.
Az első cikk az úgynevezett "galmourizing" témakörét taglalta, amikor a bántalmazott nők sérüléseit mindenféle menő helyzetben fotózzák, filmezik stb. Minden olyan kampányt károsnak és destruktívnak ítált meg, ahol az áldozatok sérüléseivel bármilyen hatásvadász vizuális játszadozás zajlik.
Szépen mindent elolvastam, újraterveztem az addigi összes ötletemet és személyes találkozót kértem a NANE vezetőjétől. Jó pont volt a számlámom, hogy akkor már egy sikeres Jótékonysági Műhelyvásár volt a hátam mögött, ahol a Nők elleni Erőszak Megszüntetéséenk Világnapján hibás termékeket, prototípusokat, kifutó termékeket értékesítettünk és a PATENT egyesületnek adtuk a bevételt.
Tóth Györgyi (NANE) végül elfogadta a meghívásomat és egy kellemes hangulatú brainstorming keretein belül végül megszületett a "Színek a ruhádra valók kampány...", ami az éves jótékonysági műhelyvásárunk előfutára, és melynek főszereplői, vagyis a márkanagykövetek, családon belüli erőszak túlélői. A szlogen utal a múltbéli sérülésekre, illetve összakapcsolja színes márkánkkal, a Süel kötött világgal az eseményt, de a kreatívokon kizárólag a nők erejét hangsúlyozzuk.
Visszakanyarodva az idei évhez, örömmel konstatáltam, hogy egyre több bátor túlélő vállalja az arcát és jelentkezik hozzánk. Teljesen ismeretlenül, jelentkezési sorrendben fogadjuk a lányokat. Vagyis nekem fogalmam sem volt milyen korú, alkatú nőkkel fogok találkozni, milyen energiákkal rendelkeznek, mennyire vannak túl a történteken, tehát ez egy olyan fotózás, ami mindeféle külsőségtől, illetve külső körülménytől független.
A megható pillanatok nem ritkák... Éppen soroltam a fotózások során megszokott frázisokat, hogy akkor egy testszínű fehérneműt, fekete harisnyát stb. kérlek hozzál magaddal, amikor egy csillogó szempárba futottam.
"Éppen most költöztem el, egy szatyorral, nincs nálam semmi ilyesmi."
Egy pillanatra lefagytam és mélyen elgondolkodtam mennyi apró dolgot veszünk természetesnek, ami a mi kis buborékunkon kívül egyáltalán nem az. Bár arcul csap a valóság, imádom a projektet és boldog vagyok, hogy segíthetünk.
Bővebb információ az esemény facebook oldalán!