A sokszínűség jó, Rihanna fehérnemű-forradalma viszont katasztrofális

2018. szeptember 13.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Szoktatjuk magunkat a gondolathoz, hogy manapság a tervezővé avanzsált popsztárok kívánnak új irányokat mutatni a divatvilágban.

Rihanna
Fotó: Profimedia

Minden tiszteletünk azoké, akik nem elégednek meg pusztán néhány slágerrel, jól sikerült klippel és lemezzel, ahelyett hogy élveznék a siker édes ízét, többet akarnak. Ugyanakkor, tegyük a szívünkre a kezünket; a celebdizájnerek többnyire csupán a nevüket adják a saját márkás kollekcióikhoz. A divattervezés éppúgy egy szakma, mint az ács-asztalos, vagy a fogtechnikus. Vannak persze reneszánsz emberek, akiknek csodás a hangjuk, kiválóan festenek, és a magfizikához is magas szinten értenek, de sajnos a legtöbben nem születtünk multitalentumnak.

Attól meg aztán az jóisten óvjon meg bennünket, ha valaki igazán hinni kezd a saját tévedhetetlenségében. Kanye West a Yeezy kollekciójával elsöprő médiafigyelmet szerzett magának néhány éve. A rapper előtt valósággal hajbókoltak a divatmagazinok. West kollekciója a legjobb indulattal is érdekesnek számított, de jónak titulálni barokkos túlzás volt már akkoriban is. Azóta Kanye West kitartóan ismételgeti önmagát, rettenetesen unalmas dolgokat mutat be, amit aztán az elő szendvicsemberként funkciónáló felesége, Kim Kardashian a közösségi oldalain próbál lenyomni a vásárlók torkán.

Rihanna modelljei a Savage X Fenty bemutatón:

Savage x Fenty bemutató
Fotó: Rexfeatures

Most újabb divatbirodalom van emelkedőben. A New York-i divathét záró napján Rihanna a Savage X Fenty fehérnemű-márkájával kezdett offenzívába. A barbadosi származású popsztár a Puma márkával közösen készített kollekciójával kezdte dizájneri karrierjét. Majd a divatszakértők egységes hozsannázásának hatására önmaga is elhitte, hogy valóságos látnok. Úgyhogy a Fenty márka őrült terjeszkedésbe kezdett, és immár beauty- és fehérneműbirodalmat kíván létrehozni.

Savage X Fenty show
Fotó: Rexfeatures

Álmodban sem gondolnád, mennyi kristály volt Rihanna ruháján!

Álmodban sem gondolnád, mennyi kristály volt Rihanna ruháján!

Rihanna üzenete kétségtelenül szimpatikus, nem számít a testalkat, nem számít a bőrszín, nem számít a szexuális orientáció, mindenki lehet szexi a fehérneműjében. Nos igen, a divatvilágban az utóbbi években a sokszínűség, a mássággal kapcsolatos érzékenység kiemelten fontos. Nem állíthatjuk, hogy Rihanna üzenete merőben szokatlan, és unikális lenne. Ahogy az sem jelent semmiféle nóvumot, hogy a bemutatóján, ami inkább egy alternatív és eléggé elvont - vagy kevésbé megengedően -, művészkedni próbáló táncszínházi negyedóra volt, az utca emberét, plus size- és A-listás sztármodelleket, várandós nőket vegyesen felvonultatott. Ugyan jó néhány nevesebb fórumon is játékszabályokat felrúgó show-ként emlegetik a popsztár húzását, de valójában a berendezés, a modellek, a miliő is csak egy csecsemőnek volt új. De hagyjuk is a körítést, Rihanna fehérneműs forradalmával ugyanis az a legkisebb baj az, hogy hogyan próbálja eladni magát.

Fotó: Rexfeatures

A Savage X Fenty daraboknak az a legfőbb problémájuk, hogy egyszerűen rosszak. Ízlésről vitatkozni persze felesleges, de hadd ne mondjuk, hogy hol láttunk ilyen ránézésre is gyenge minőségű, rossz szabású holmikat. Amelyek már önmagukban is inkább riasztónak tűnnek, de szinte csodálatos, hogy mindezeket sikerült úgy összeválogatni a kifutóra, hogy még kifejezetten előnytelenek is legyenek a modellek számára. Az egész kollekció olcsó és vásári. Az hogy létezik, és hogy a sztár neve biztosan eladhatóvá teszi a kollekciót, nem baj. Ha lesz rá kereslet, akkor helye van a piacon. Az viszont már egy fokkal nagyobb probléma, hogy egy szakma például megengedi, hogy az évek alatt kialakult szokásokat egy-egy híresség kedvéért felrúgják. Hagyományosan egy ideje Marc Jacobs bemutatója zárja a divathetet New Yorkban, idén két órát csúsztatták a show-t, hogy kivárják Rihanna bemutatóját. A legnagyobb probléma viszont az, ha egy szakma kritikátlanul kezd viselkedni csak azért, mert valaki híres. Rihanna sok dologban biztosan tehetséges, a fehérneműkollekciója azonban borzasztó. Nem sajnáljuk tőle a médiafigyelmet, inkább csak arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy sokan rengeteget tanulnak és dolgoznak azért, hogy kitanulják ezt a szakmát, kifejezetten káros azt üzenni, hogy nem ez számít, elég csak híresnek lenni.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)