A Max Mara 40 éves történetében először vonult férfi modell a kifutón
A különleges ruhakollekciónak különleges helyszín és bemutató dukál. Nem is történt ez másképp az olasz Max Mara 2023-as Resort kollekciójának bemutatóján sem, aminek a helyszíne a csodás liszaboni Calouste Gulbenkian Múzeum volt.
Ezeket láttad már?
Ian Griffith, a Max Mara tervezője a portugál főváros múzeumaiban sétált, amikor rátalált Natália Correia feminista ikonra. A 20. század közepén a költő, parlamenti tag és a portugál kultúra pártolója nagy port kavart, amikor megjelent Anthology of Erotic and Satirical Portuguese Poetry című kötete (magyarul: Az Erotika Antológiája és Szatírikus Portugál Költészet), mert az erkölcsiség netovábbjának tartották a természetesen főleg férfiakból álló hatóságok. Ez volt, ami inspirálta a tervezőt ennek a kollekciónak a meglakotásához és ezért választotta a portugál fővárost helyszínül.
Correia stílusára jellemzőek voltak a ceruzaszoknyák és a testhezálló ruhák, amelyek a Max Mara legújabb kollekciójának több darabját is inspirálták. Ha már Portugália, akkor nem maradhat el a portugál műsor sem. Griffiths a népszerű portugál énekesnőt, Carminhot kérte fel, hogy a show alatt és azt az megelőző vacsora során énekeljen.
A bemutató 3 részre volt oszva. Az elsőben a Max Mara visszanyúlt a gyökereihez és megalkotta legikonikusabb darabjait újabb formákban. Megjelent a híres teddy kabát is a kifutón, de voltak mellette egyedi szabásvonalú mellények, kasmírkabátok rövid verzióban és szűk, de nem túl szoros szoknyák. A fishnet harisnyák feldobták, vagányáságot vittek a legnőiesebb szettekbe is. A hagyományok találkozása a modernnel, az elfogadás és kifejezés játéka ruhákban.
A második részben a minták és színblokkok vették át az irányítást. A szívecskék és a szerelem szimbólumai minden formában megjelentek a Max Mara kifutóján szoknyákon, púlóvereken és ruhákon is. Különleges és látványos része volt a bemutatónak az a néhány kötött pulcsi, amelyeken hímzett tengeri élőlények láthatók gyöngyökből fűzve. A kollekció ezen része tökéletesen harmonizált a megszokott Max Mara stílussal és szabásvonalakkal, mégis megmutatta a márka új arcát is.
A bemutató utolsó része pedig egy hatalmas meglepetéssel érkezett: A márka 40 éves történetében először egy férfi modell is felvonult a show-n. Martim Morais azt a camel coat-ot viselte, ami meghatározó darabja a divatháznak és történelmének. Pont mint az Hermés-nek a Birkin. A tervező ezzel elismerte, hogy ez a kabát valójában tényleg nem csak nőknek készült, hanem mindenkinek, aki tudja, hogyan kell magabiztosan viselni.
A divattörténelmet tekintve a hasonló szabásvonalú kabátok erdetileg a férfiak nagy kedvencei voltak, ám ezek a darabok hamar átkerültek a női divatba, a Max Mara divatháznál az utóbbi években pedig nem csak nők vásárolták meg, így itt volt az idő, hogy a kifutón is megjelenjen egy férfimodellen.
Azt gondolnánk, hogy a mai divatvilágban, amikor a gendersemlegesség már mindennapos és hiába van női és férfi divathét, nem újdonság egy női kabátot egy férfira adni, de ez nem is igazán erről szólt. A Max Mara mindig is a nőiesség, az igazi olasz stílus meghatározó szereplője volt és ennek a lépésnek köszönhetően már nincs olyan dolog, ami a divatház útjába állhatna. A hagyományait ugyanúgy viszi tovább, de a megtartja a lépést a modern gondolkodással.