A Louis Vuitton a luxus luxusa
A Forbes magazin mindenféle éves listákat készít, tőlük tudjuk, hogy kik a legértékesebb modellek, de azt is, hogy melyik márkák a legértékesebbek.
Ezeket láttad már?
Sok meglepő nincs abban, hogy a brandeknél a ranglista elején a számítógéppiac szereplői találhatók, vagy olyan régi nagy nevek, mint a Coca-Cola, vagy a McDonald`s. A divatmárkák ebben a versenyben kicsit lemaradtak, alapvetően arra számítanánk, hogy a legnagyobb luxusmárkák szerepelnek a listán az előkelőbb helyeken. Azonban nem így van.
Nos, annyiban nem is kell csalatkoznunk, hogy a 14. helyen a Louis Vuitton tanyázik, a francia divatháznak különösen jó volt a tavalyi esztendője, amelyik egyébként fennállásának 160. éve volt. A márka sikereihez nagyban hozzájárult, hogy a távol-keleti piacon nagyon sikeresen terjeszkedik.
A Louis Vuitton után azonban nagy űr következik, és a lista következő divatmárkája nagy meglepetésre nem egy újabb luxusbrand, hanem a svéd H&M, amely 33. helyével nemcsak az összes többi divatmárkát előzi meg, de a szépségápolási nagyhatalmat, a L´Oréal Paris-t is, ami így eggyel hátrébb, a 34. helyen áll a Forbes összesítésében.
A Gucci (42), Hermés (51) és a Cartier (55) helyezései kapcsán úgy érezhetjük, hogy helyre állt a világ rendje, de igazság szerint az 58. helyen máris a Zara márkát találjuk, amely így olyan divatházakat előz meg, mint a Prada, vagy a Chanel.
Úgy tűnik, hogy a divatmárkák értéke szempontjából nem feltétlenül az az irányadó, hogy drága, vagy elérhetőbb áron kínálják a portékájukat, hanem hogy mennyit ér maga az üzlet.