A legvagányabb pulcsit keresed az őszre? Ennél a magyar márkánál biztosan megtalálod!
Nyakunkon az igazi őszi időjárás, úgyhogy itt az ideje a nagy ruhatár frissítésnek és egy-két újabb darab beszerzésének. A fenntarthatóság és a helyi divattervezők támogatásának korát éljük és van olyan magyar márka, akikhez érdemes fordulni, ha őszi divatról van szó. Például az OAT AVA, ahol beszerezhetd az idei kedvenc kötött pulcsid is.
Ezeket láttad már?
Nem tartott sokáig rátalálni az OAT AVA márkára, amikor elkezdtem kötött pulcsi után nézelődni, mert ugyebár ezek olyan univerzálisa darabok, amelyek már az átmeneti időszakban is megállják a helyüket és télen még hasznosabbak lesznek.
Szécsényi Ágnes és Vágó Vanessza márkájának története egészen egy előkészítő képzésig nyúlik vissza, ahol megismerkedtek, még mielőtt megkezdték tanulmányaikat a MOMÉ-n. Mindketten a kötöttanyag tervezésre szakosodtak, így rengeteg közös feladatot oldottak meg együtt, miközben barátságuk egyre mélyebb lett. 2016-ban érkezett el a pillanat, amikor Vanessza felvetette egy kötött otthoni kollekció ötletét, azóta pedig csak jobbnál jobb kollekciókat láthatnak az OAT AVA vásárlók.
A lányok története inspiráló, a kötött anyagok iránti szenvedélyüket pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az évről évre megjelenő kollekciók, amelyek egyedülállóak a magyar piacon színvilágukkal és dizájnjukkal is.
A márka tervezőit most mindenről kikérdeztem, ami OAT AVA.
Hogyan indult az OAT AVA? Érdekel, hogy honnan jött a márkanév?
2016 végén vetette fel Vanessza egy kötött otthoni kollekció ötletét, akkor épp több száz kilométerre laktunk egymástól (Budapest-Berlin), de belevágtunk. Visszanézve borzasztóan naivan, de tele lelkesedéssel ami vitt és visz minket előre ma is. A márka nevében az OAT (angolul zab) arra az egyszerűségre, otthoni létre reflektál, amire a márkánk is, a második része, az AVA pedig a neveink kezdőbetűi.
Mi inspirált titeket a márka elindítására és kimondottab arra, hogy kötött termékekkel dolgozzatok?
Közös szenvedélyünk a kötött anyag, az ebben rejlő lehetőségek, így az, hogy kötött ruhákban kezdtünk el gondolkodni, egyértelmű volt. Szerettünk volna egy olyan termékeket létrehozni, amelyek életünk legfőbb színterén, az otthonunkban megadják azt a plusz komfort érzetet, amitől jól érezzük magunkat a bőrünkben - ellentétben a "lehasznált", már csak otthonra hordott ruhadarabokkal.
Mennyire tudtok a kötött termékekkel érvényesülni a piacon? Egyedülálló, hogy szinte csak ilyen termékeitek vannak.
Úgy érezzük, hogy megtaláltuk a közönségünket, így nincs okunk panaszra. Mivel termékeink valóban főleg kötöttek, így minden energiánkkal ide fókuszálva tudjuk fejleszteni, tökéletesíteni őket. A jövőbeni terveink között szerepel kínálatunk bővítése más jellegű termékekkel, a hozzánk illő, megfontolt és apró lépésekben.
Mi inspirál titeket a tervezésben?
A kezdeti szakaszban sok időt szántunk a márkánk motívum és hangulat világának kialakítására, tervezésnél az ebben rejlő további lehetőségekkel szoktunk kísérletezni, aktuális vágyaink és inspirációink mentén haladva.
Mennyire befolyásol titeket az aktuális trend tervezéskor?
Nem lehet azt mondani, hogy egyáltalán nem, mert annyira jelen vannak mindenhol az adott időszak trend jellemzői, hogy biztosan hatnak ezek ránk is, viszont külön figyelmet nem fordítunk rá. Nálunk a tervezés sokkal inkább egy belülről induló folyamat.
Mennyire befolyásolja a vásárlások mennyiségét az aktuális szezon? Hogyan maradtok eladhatóak a kötött termékekkel nyáron is?
Egyértelműen érezhető az eladásokon hogy épp melyik szezonban vagyunk. A nyár általában kevésbé sikeresebb mint az ősz vagy a tél, de egy kötött ruha márkánál ezzel számolni kell. Mindemellett készítünk a melegebb, nyári időszakban is jól kihasználható és hordható darabokat, mi is szívesen nyúlunk értük reggelente.
Olvastam, hogy fenntarthatóak vagytok. Ez miben nyilvánul meg? Mivel és kikkel dolgoztok?
Kizárólag olyan természetes alapanyagokat használunk, ami olyan gyártónál készül ahol nagy gondot fektetnek a fenntarthatóságra és fair munkakörülményekre. Szoros kapcsolatban állunk a saját gyártóinkkal is, akik hazai kötödék. Végig figyelemmel tudjuk kísérni a folyamatokat és így olyan minőségű termékeket gyártatni, amik hosszú éveken keresztül, akár következő generációknak továbbadva szolgálják a viselőiket.
Mikor jön az új kollekció és mi inspirálta? Mire számíthatnak az OAT AVA vásárlók?
Új termékekkel bővül az alap kollekciónk többször az év folyamán, vannak olyan darabok, amiket újra gondolva más formában térnek vissza, vagy új színekben válnak elérhetővé. És minden évben vannak új felé tekintő projektjeink is, mint a nyári varrott kapszula kollekciónk, és elárulhatom, hogy még karácsony előtt lesz egy hasonlóan izgalmas megjelenésünk.
Ugyan a tervezőpáros elsősorban külföldre gyárt, de rengeteg hazai vásárlóval is büszkélkedhetnek és gondoskodnak arról, hogy 100% magyar márka legyenek, ami elég indok arra, hogy támogass egy magyar márkát és beszerezd a te saját OAT AVA pulcsid.
szerző: Pongrácz Dóra