A legmenőbb streetstyle trendek a koppenhágai divathéten
Készen állsz a skandimániára? A világ egyik legtrendibb városa lett Koppenhága, amióta a divathete a környezettudatosság egyik legnagyobb szószólója. Minden, a divathéten résztvevő, megjelenő márka az ambíciózus fenntarthatósági tervük aktív részese is, közös döntés alapján nem használnak műanyag vállfákat, egyszer használatos táskákat sem.
Ezeket láttad már?
A szigorú gyártási politikákat ellenőrzik az egész régióban, Izlandon, Svédországban, Finnországban is, így a divatipar felelősségteljes magatartását, a széndioxid-kibocsátás kompenzálását népszerűsítik az egész világon. Az észak-európai országok nem véletlenül ilyen vonzóak a design- és a divattervezés tekintetében is, az itt készülő termékek az új korszakot, újfajta gondolkodást képviselik, azt, amerre az egész világnak tartania kell.
Ráadásul a koppenhágai divathét megelőzi a naptárban az összes többi, hagyományosnak számító divatváros bemutatósorozatát, így előbb rendezik meg mint a New York-i, a londoni, a milánói és a párizsi divathetet. Így a dánoké az elsőbbség, hogy állítsanak valamit a szezonról, mik lesznek a divatos színek, formák, fazonok.
Persze a divatbemutatók közönsége is nagyon aktív, ha a trendállításokról van szó. Körülnézve a koppenhágai utcán, a legjobban viselhető, a leginkluzívabb trendnek az oversized darabok bizonyultak. Lehetsz karcsú vagy teltkarcsú, alacsony vagy magas, ezekből az öltözékekből bátran inspirálódhatsz.
Lehet, hogy a koppenhágai divathét nem a legnagyobb rendezvény a divathónapban, de minden bizonnyal a legenergikusabb, és ez érdekli most a legtöbb divatfanatikust. Ahogy növekszik az érdeklődés, úgy lehetünk szemtanúi az észak-európai esztétika szélesebb körben való elterjedésének is.
A Copenhagen Fashion Week Sustainability Action Plan-je (fenntarthatósági akcióterve) már két éves, és a divathét vezérigazgatója, Cecilie Thorsmark igen bizakodó. "A Fenntarthatósági tervünk második évében elért eredmény mutatja a tervünkben lévő potenciált, hogy stratégiánk és három évre kitűzött céljaink képesek inspirálni a divatcégeket a felelősségteljesebb üzleti gondolkodás elfogadására."- fogalmazta meg Thorsmark.