A Jacquemus-titok: mindent kiderítettünk a legnépszerűbb francia márka sikeréről

2021. február 8.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Simon Porte Jacquemus, a Jacquemus márka alapítója szinte már mindent elért, amit a divatiparban el lehet: mára az éves bevétele meghaladja a 20 millió eurót. 11 év alatt jutott ide; a dél-francia srác 19 évesen, 2009-ben indította el márkáját. A cég a mai napig független, a párizsi divathéten mutat be a nagymúltú luxusóriások között.

A Jacquemus-titok: mindent kiderítettünk a legnépszerűbb francia márka sikeréről
Fotó: Getty Images
HIRDETÉS

Utánajártunk a brandnek, kiderítettük, milyen tényezők állhatnak elképesztő sikere mögött.

Jacquemus fő inspirációforrása a gyerekkora helyszínét adó Dél-Franciaország és az ott megismert vidéki tájak, a természet és a napsütés. Első ruhadarabját is még kiskorában, ott készítette: édesanyjának egy függönyből varrt szoknyát. Felnőve Párizsban kezdett divattervezést tanulni, de csalódva az iskolában otthagyta az intézményt és magától tanult bele szakmájába.

Simon Porte Jacquemus
Fotó: Getty Images

Márkáját 2009-ben indította el, ami korán elvesztett édesanyja családnevét viseli. Sikeréhez minden bizonnyal hozzájárul ez a filmvászonra illő egyszerre idilli és keserű élettörténet, valamint a márkára a kezdetektől jellemző. Máig megmaradt ártatlan, őszinte történetmesélés, ami mindenkit kicsit Dél-Franciaországba repít.

Fotó: Getty Images

Ám ahogy az lenni szokott, nem mindenki ismeri el a Jacquemus mögött álló géniuszt. A párizsi divathét egyik legfiatalosabb márkájának kritikusai is akadnak szép számmal. Túl amatőrnek, éretlennek nevezik, mások pedig egyenesen azt állítják, hogy a nagy márkákat és divatházakat másolja. Azok viszont, akik nem tartják elég komolynak, elsiklanak afelett, hogy Jacquemus sem tartja magát igazán annak, amin valószínűleg nem is szeretne változtatni.

Mások éppen ezért a tulajdonságáért ünneplik, frissnek nevezve a márka darabjait. Ez az ártatlanság teszi könnyen felismerhetővé a Jacquemus tárgyait, amiket a napsütés, a gyerekkor, a család és a mezítláb a mezőn mászkálás inspirál. A tervező maga is beismerte, hogy az apró, egyszerű dolgokért rajong, mint a gyümölcsök édes illata, a szép tájak vagy az érzés, amikor emberek egymáshoz érnek.

Mindezt innovatív, minimalista módon képezi le, sziluettjei illeszkednek az aktuális trendekhez, mégis felismerhető, könnyen azonosítható stílusjegyeket hordoznak. Ennek köszönhetően a márka egyes kulcsdarabjai csakhamar ikonikussá váltak, nem csak a brand szempontjából meghatározóak, de a kortárs divat egészét tekintve is.

Fotó: Getty Images

A teljesség igénye nélkül ide sorolható az óriási karimájú szalmakalap (le chapeau Bomba), a Pamela maxiruha és a Chiquito táska számos változata: a mini, a kígyóbőrös croco és a big is. A Jacquemus ezeken kívül híres még szédületesen újszerű, kreatív sarokmegoldásokkal készülő magassarkúiról, a látványos rojtokról és a cipők tervezésénél is alkalmazott látásmóddal megalkotott különleges ékszerekről. Mind-mind must have darab a francia divat rajongói szerint.

Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images

Ezeknek a tárgyaknak – és Simon Porte Jacquemus-nek – a sikere érzelmes lépéseire vezethető vissza: minden egyes kép, amit megoszt, ruhadarab, kiegészítő, amit tervez és az összes megjelenése egy boldogan szaladgáló kisfiút projektál a néző elé kikerülhetetlenül. A márka minden egyes részlete jelentések tömkelegét tartalmazza, Jacquemus tudatosan történeteket is kínál, nem csak puszta tárgyakat.

"Amikor tervezek, elképzelek egy jelenetet, egy teljes történetet"

– mondta a designer egyszer alkotófolyamatáról.

A legtöbb divatmárkával ellentétben a Jacquemus lendületét a pandémia sem vetette vissza: a járvány kitörése és a globális lezárások ellenére töretlen a sikere a közösségi média stratégiájának köszönhetően. A brand Instagram oldalát az alapító maga vezeti, kreativitása és lebilincselő attitűdje pedig 3,2 millió követőt vonzott már a profilra.

Még egy olyan egyszerű posztja is, mint amikor egy lábujjhegyen álló nő sarkai alá narancsot és citromot csúsztatott, a világ minden pontján élő rajongóját hasonló kompozíciók létrehozására késztette. A vírus miatt otthon tartózkodó követők a citrusokon túl a lehető legváltozatosabb tárgyakkal alkották újra Jacquemus fotóját. Az egy délután alatt kibontakozó akció a #JacquemusAtHome nevet kapta, a tervező pedig a kedvenceit saját oldalán is megosztotta.

Az ilyen lépésekkel, és azzal, hogy saját maga kezeli az Instagram felületet egy marketinges csapat helyett, Jacquemus lebontja azt a falat maga körül, ami a legtöbb brand vezetője esetében elérhetetlenséget, távolságot sugároz. Nap, mint nap betekintést ad az életébe, ezzel azt mutatva, hogy ő is ugyanolyan, mint bárki más.

Fotó: Getty Images

Ez a szerep valahol félúton van a designerség és az influecerség között, a saját megnyerő karakterét használja a márkája népszerűsítésére. Ezzel többek között arra is buzdítja a rajongóit, hogy kreatívan gondolkozzanak a termékeiről. Cserébe pedig stylistot és inspirációgyűjtőt követhetnek személyében, aki ezeken túl még a márka életének olyan mozzanataiba is betekintést ad, ahova más brandek nem. Láthatjuk a ruhapróbákat, ahogy táskák hevernek szerte a stúdióban, vagy ahogy megszületik egy-egy darab.

Összességében elmondhatjuk, hogy Jacquemus mesterien tesz eleget annak a kortárs vásárlói-követői elvárásnak, mely igényli az erős köteléket a márkával: ők nem csak a termékeket szeretnék ismerni és szépnek találni, de minden mögöttük rejlőt is.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Késely Ajna: „Nem biztos, hogy az olimpiai aranyérem a legfontosabb dolog a világon”

Késely Ajna: „Nem biztos, hogy az olimpiai aranyérem a legfontosabb dolog a világon”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Ismerd fel a mellrák tüneteit: 3 lépésben elvégezheted az önvizsgálatot (x)

Ismerd fel a mellrák tüneteit: 3 lépésben elvégezheted az önvizsgálatot (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Lapos hasra és egészséges testre vágysz? Kiss Virág segít, hogy most végre el is érd! (x)

Lapos hasra és egészséges testre vágysz? Kiss Virág segít, hogy most végre el is érd! (x)